Hööks höst/vinter 2018

Om man har köpt något via nätet under det senaste året (typ) så brukar den komma automatiskt. Det går att beställa en katalog via nätet också, det har jag gjort nångång när jag inte fick den.

Hittar inte att man kan beställa katalog :( bara titta i den online. Det är ju inte ALLS samma sak :cry:
 
Hittar inte att man kan beställa katalog :( bara titta i den online. Det är ju inte ALLS samma sak :cry:
Va, det brukar ju alltid gå.. Men nu när du säger det så hittar jag inte det heller. Går förstås att åka till närmaste Hööks och hämta en katalog men det kanske inte är ett alternativ heller?
 
Va, det brukar ju alltid gå.. Men nu när du säger det så hittar jag inte det heller. Går förstås att åka till närmaste Hööks och hämta en katalog men det kanske inte är ett alternativ heller?

Känns bra att det inte bara är jag som inte hittar :)
Åker inte till Hööks bara för att hämta katalogen, så det får vänta tills jag har vägarna förbi ändå
 
Det är väldigt svårt att hitta vart man kan klicka hem en katalog men har för mej att det ska finnas någonstans. Har mailat kundtjänst nån gång.
 
Jag gillar Hööks och handlar rätt mycket därifrån. Mina två favoritträns kommer från Hööks och det ena har jag haft i 5-6 år nu till vardags och tävling. Handlar mest kläder på rea men ffa tröjorna håller riktigt länge och bra! Köper även märkesgrejer där som Pikeur och häromveckan en CO Wellington. Det är en bra basicbutik som är snyggt paketerad och här i Sundsvall är det väldigt trevlig personal :).
 
Jäklar vad mycket priser de höjt den här säsongen! De flesta tränsen har de höjt med 50-100 kr. Jag var lite sugen på att prova nåt träns till, men har tyckt det är gränsfall på priset för deras kvalitet. Nu när de höjt priserna är det tvärnej härifrån.
Om de åtminstone förbättrade kvaliteten på grejerna vore det ju annat, men det är ju samma träns så det har jag svårt att tro :(
 
Jäklar vad mycket priser de höjt den här säsongen! De flesta tränsen har de höjt med 50-100 kr. Jag var lite sugen på att prova nåt träns till, men har tyckt det är gränsfall på priset för deras kvalitet. Nu när de höjt priserna är det tvärnej härifrån.
Om de åtminstone förbättrade kvaliteten på grejerna vore det ju annat, men det är ju samma träns så det har jag svårt att tro :(
De träns jag har från Hööks är det RIKTIGT bra kvalitet på. Supernöjd, verkligen!
 
Jäklar vad mycket priser de höjt den här säsongen! De flesta tränsen har de höjt med 50-100 kr. Jag var lite sugen på att prova nåt träns till, men har tyckt det är gränsfall på priset för deras kvalitet. Nu när de höjt priserna är det tvärnej härifrån.
Om de åtminstone förbättrade kvaliteten på grejerna vore det ju annat, men det är ju samma träns så det har jag svårt att tro :(

Jag brukar tipsa om att klämma på tränsen i butik. Skiljer mycket i kvalitet både mellan modellerna men också mellan exemplaren av samma modell. Mitt bästa träns kommer från Hööks, kostade 189:- för 10 år sen (ish) och är superfin kvalitet. Inte bara för priset utan även jämfört med annat.
 
Jäklar vad mycket priser de höjt den här säsongen! De flesta tränsen har de höjt med 50-100 kr. Jag var lite sugen på att prova nåt träns till, men har tyckt det är gränsfall på priset för deras kvalitet. Nu när de höjt priserna är det tvärnej härifrån.
Om de åtminstone förbättrade kvaliteten på grejerna vore det ju annat, men det är ju samma träns så det har jag svårt att tro :(

Nu har jag inte varit förbi min Hööks på sistone så jag faktiskt kunnat kolla, men jag skulle faktiskt tro att de gjort det. Inte kanske på de där man bara höjt priset någon tia, men åtminstone de befintliga modellerna som man höjt med 100 kr eller mer måste man ju ha gjort det på, annars har ju höjningen ingen som helst legitimitet!
 
Nu har jag inte varit förbi min Hööks på sistone så jag faktiskt kunnat kolla, men jag skulle faktiskt tro att de gjort det. Inte kanske på de där man bara höjt priset någon tia, men åtminstone de befintliga modellerna som man höjt med 100 kr eller mer måste man ju ha gjort det på, annars har ju höjningen ingen som helst legitimitet!

Nja, det måste man väl inte, nog kan väl företag höja priserna på sina varor utan "anledning" om de vill det?
Jag har inte heller känt på tränsen på sistone, men även om man åker dit nu så lär det ju vara "gamla" träns också kvar i butikerna. För de har ju inte reat ut "gamla modellen" av tränsen, vilket de antagligen hade gjort om de förbättrat dem och därför höjt priserna. Eller tänker jag tokigt nu?
 
Vad har du för träns då?
Jag har köpt flera där, samtliga har gått sönder inom max någon månad :crazy:

Ursäkta att jag blandar mig i även om frågan inte var adresserad till mig...
(Har förövrigt ett remontträns köpt där för något år sedan som jag är jättenöjd med - se min profilbild här!)
Men rent konsumenträttsligt räknas fel som uppkommit inom 6 månader som ursprungsfel, och då ligger bevisbörden på säljaren (att bevisa att det var kunden som orsakade felet). Med det sagt; träns som gått sönder så extremt snabbt (vilket jag aldrig varit med om, och då har jag ändå Hööksträns i dussintal!) hade jag reklamerat direkt.
 
Nja, det måste man väl inte, nog kan väl företag höja priserna på sina varor utan "anledning" om de vill det?
Jag har inte heller känt på tränsen på sistone, men även om man åker dit nu så lär det ju vara "gamla" träns också kvar i butikerna. För de har ju inte reat ut "gamla modellen" av tränsen, vilket de antagligen hade gjort om de förbättrat dem och därför höjt priserna. Eller tänker jag tokigt nu?

I teorin kan de absolut de, men i praktiken (och rent konsumentetiskt) skulle det inte vara praktiskt möjligt om de inte förbättrat produkten.

Det har du iof rätt i! Jag tror dock att det är menat att bli en "mjuk" övergång till den nya, bättre kvalitén.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp