Hööks höst/vinter 2018

Jag måste säga att Hööks storlekstabeller antingen är rätt felaktiga, eller så är deras ridbyxor hemskt oproportionerliga :confused: Enligt tabellen skall jag ha en storlek i midjan, men måste gå upp fem(!) storlekar för att få plats med stussen... antar att de är mätta i helt "slappt" tillstånd utan hänsyn till stretch osv.
Håller med! Titta i tabellen är som ett slag i ansiktet, typ 🙈
 
Jag måste säga att Hööks storlekstabeller antingen är rätt felaktiga, eller så är deras ridbyxor hemskt oproportionerliga :confused: Enligt tabellen skall jag ha en storlek i midjan, men måste gå upp fem(!) storlekar för att få plats med stussen... antar att de är mätta i helt "slappt" tillstånd utan hänsyn till stretch osv.

Ja vissa modeller är jättekonstiga.. köpt några par på rea. Om de passar i midjan har de varit suuupertajta runt ben och lår. Om de passar över ben och lår är de ist så stora i midjan att jag behöver skärp för att de inte ska åka ner :angel:
 
Jag måste säga att Hööks storlekstabeller antingen är rätt felaktiga, eller så är deras ridbyxor hemskt oproportionerliga :confused: Enligt tabellen skall jag ha en storlek i midjan, men måste gå upp fem(!) storlekar för att få plats med stussen... antar att de är mätta i helt "slappt" tillstånd utan hänsyn till stretch osv.


Dom enda ridbyxor jag kan ha är deras oskadda Comfort....
Så vilken tur att jag gillar den typen av ridbyxor bäst 🤗🤗🤗

Men efter förra årets operation kan jag inte ha andra ridbyxor än av tights-typ, och då kan jag inte ha några från dom längre...
 
Jag måste säga att Hööks storlekstabeller antingen är rätt felaktiga, eller så är deras ridbyxor hemskt oproportionerliga :confused: Enligt tabellen skall jag ha en storlek i midjan, men måste gå upp fem(!) storlekar för att få plats med stussen... antar att de är mätta i helt "slappt" tillstånd utan hänsyn till stretch osv.
Vissa av hööks modeller är jättekonstiga, så det behöver inte vara att tabellen är fel..
Jag kan ha en modell från hööks men de flesta andra är för små och för stora på samma gång..
 
Jag måste säga att Hööks storlekstabeller antingen är rätt felaktiga, eller så är deras ridbyxor hemskt oproportionerliga :confused: Enligt tabellen skall jag ha en storlek i midjan, men måste gå upp fem(!) storlekar för att få plats med stussen... antar att de är mätta i helt "slappt" tillstånd utan hänsyn till stretch osv.

På mig sitter hööks byxor slappt över vaderna, lagom över knäna, JÄTTETIGHT över låren, lagom över rumpan och jättelöst i midjan. Jag misstänker att benen är sydda helt rakt, som en tub, eller nåt.
 
Jag måste säga att Hööks storlekstabeller antingen är rätt felaktiga, eller så är deras ridbyxor hemskt oproportionerliga :confused: Enligt tabellen skall jag ha en storlek i midjan, men måste gå upp fem(!) storlekar för att få plats med stussen... antar att de är mätta i helt "slappt" tillstånd utan hänsyn till stretch osv.
De har besynnerlig passform, är alldeles för slappa i midjan vilket gör att man går runt med halva röven ute efter bara en kort stunds användande :eek:
De går Inte att använda utan skärp för mig, och blir då sjukt obehagliga.

Tacksamt nog har Hööks även Pikeur, som är betydligt bättre i passformen :)
 
De har besynnerlig passform, är alldeles för slappa i midjan vilket gör att man går runt med halva röven ute efter bara en kort stunds användande :eek:
De går Inte att använda utan skärp för mig,
Jag måste ha skärp. Det måste jag ha på alla byxor som inte har snöre i midjan. Finns inga byxor som sitter uppe på mej. Men tycker dom sitter bra annars
 
Inte raka kvinnor heller. Jag har form lite som en planka, måste också har skärp i dem O_o


Jag är kurvig men har ingen aning hur Hööks ridbyxor, utom Comfort, passar då dom inte ens går om vaderna...

Comfort passar perfekt i storlek 44, på vintern med långkalsonger under har jag storlek 46 med bälte 🙄

Nu i sommar har jag haft ridtights från Eq i storlek XXL och dom är superperfekta dom första gångerna efter jag tvättat dom, sen blir dom lite "säckiga"...

Därför kommer jag köpa ett par likadana i XL...
Fast dom har nackdelen att vara svarta och därmed varma trots att dom är supertunna och jag starkt ogillar den färgen...

Jag har också ett par Kyra K ridbyxor jag köpte för massor med år sen men som visade sej vara alldeles för små då men som sitter som en andra hud fast dom är i en helt vansinnigt stor storlek typ 54/56/58....

Har ridbyxor från Fuller Fillies som jag inte har en chans att få över vaderna i samma storlek som Kyra byxorna...

Har ridtights från StarRider storlek 44 och 46 som också passar men har varit för varma denna sommar
 
Jag var inne i butiken idag! Oj oj vilken besvikelse! Kläderna såg tråkiga ut och många av dem kändes dessutom rätt tarvliga att ta på. Tröjan i softpilé kändes dock härlig och rätt rejäl, men ridbyxorna t om SER skeva ut... O_o Nu har jag ju ingen häst i mitt liv men jag kunde inte låta bli att kolla på hästsakerna också. Vet inte om jag har konstig smak men är inte sakerna denna höst ganska fula? :yuck: Många av tränsen ser onödigt otympliga och tacky ut. Snygga på ett flashigt halvblod kanske, men rätt löjliga på en "vanlig" häst. Satinschabraken tyckte jag inte alls såg bra ut, skrynkliga och märkliga. Nej höstens hööks får tummen ner från mig :down:
 
Köper oftast bara typ grimmor från hööks, då vi inte har så mycket hästbutiker i närheten och passerar Hööks i Örebro ibland när jag vart till Universitetet.
Men visst har jag en del träns där ifrån som har minst 10 år på nacken och fortfarande är fina. De skiljer dock mellan märken. Får se nu när de flyttar in en ny pålle vad hen kommer behöva :-)
 
Jag handlar inget annat än typ billiga slit och släng grimmor på Hööks (har en modell de haft flera år nu i sortimentet som jag gärna handlar på mig då de ligger bra 👍 sen även handlar jag typ skokräm och gummistoppar till täckesfästena där.

I övrigt tycker jag sortimentet är låg kvalitet till överpriser. Träns och täcken framför allt !

Då har tex Hansbo och Jackson som budgetmärken både bättre kvalitet och priser.

Jag får alltid Höökskatalogen i brevlådan och gillar kataloger så alltid lite trevligt att ligga i soffan och läsa den och titta på produktbeskrivningar och trevliga foton osv 😄 men nej - jag handlar inte mycket där ändå .
 
Jag tycker det är en djkl tur att vi har hööks. Håller nere priserna rejält på många saker. Jag gillar också comfortbyxorna. Som en instruktör sa ”du ska sitta fast i sadeln inte i byxorna”. Di kan formulera sig ibland di där...
 
Skulle aldrig köpa ett träns i 1000 kronorsklassen på Hööks när jag kan gå till "fin" butiken och köpa ett Dyon för 1100-1300:-
 
Verkligen.
Tycker Dyon har rasat ordentligt i kvalité och verkar bara sälja på sitt namn nu för tiden.


Tittade på nya Hööks träns i förra veckan och dom rundsydda var sneda och vinda i sidstyckena, och dom med platta sidstycken var sneda både på längden och tjockleken och när jag skulle sätta på ett bett sprack "öglorna" när jag skulle trä i remmen...

På träns som kostade från 999:- och uppåt 🤬😠🤬😠🤬😠

Vi åkte till den "fina" ridsportaffären och köpte ett "billigt" Dyon för under 1300 :- utan ovan nämnda skavanker...

Och då slapp vi den där gräsliga "hala-och-dra" funktionen 🤗🤗🤗

Jag har flera Hööks, och Börjes, träns i bra kvalitet och ingen har kostat mer än några hundra lappar styck och är fortfarande i nästan nyskick fast dom är mellan 10 och 30 år gamla...

Min nuvarande stallägare, och föregående, har ett s.k. Hunterträns från Hööks som är 1.5 resp 2.5 år gamla och dom är sneda och vinda med olika långa sidstycken och bara några enstaka öglor kvar...

Så nya träns från Hööks är något jag inte längre köper...

Däremot köper jag gärna begagnade märkesträns som Dyon eller SilverCrown, som är ett riktigt bra märke, eller mitt absoluta favoritmärke Stubben 🤩🤩🤩
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Dejtingtråden del 37
  • Vad gör vi? Del CXCIV
  • Hat

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Ännu en tråd om hundfoder
  • Kattsnack 10

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp