Hööks ridjeans!

T

twinstar

Gör man bort sig fullständigt om man kommer i Hööks ridjeans på D-tävling?

Jag vill verkligen ha ett par snygga jeans att rida i men jag tycker det är sååå obekvämt! Nu har jag köpt ett par ridjeans från Hööks som var bekväma.

Törs jag även tävla i dem med en snygg skjorta och hatt till? Kommer folk peka och skratta? :o :confused: ;)
 
Nää, det ska väl inte va nåt problem... Så länge de inte är allt för korta i benen när du sitter på hästen..... :D

/Carina :bump: :bump: :banana: :banana:
 
Hm, jag vet inte om d finns nå "regler" för kläder.
Beror väl på vad du ska tävla i kanske. .?

:cool:
 
D-tävlingar har väl inga klädregler, men man vill ju ändå inte göra bort sig alldeles! :)
Reining, WR och WH blir det!
 
Beror ju på hur långa ben du har i förhållande till din bredd.... :D
Själv har jag storlek 42 på mina och när jag står på backen når de nästan (sånär som på ett par cm) ner till backen (har boots med cirkus 4 cm klack) men när jag rider kanar de upp en bit så det ser lite kort ut.... Har sett det på kort så jag vet... :crazy:....

/Carina :bump: :bump: :banana: :banana:
 
Tror att det blir skitsnyggt :)
Har själv såna och tänker tävla i dem. -älska-

Så länge man inte kommer i röda mysisbyxor så gör man väl inte bort sig? :D

Jag har storlek 38 på mina, och jag måsta verkligen vika upp dom..!
 
Hej!
Jag tycker att du absolut kan tävla i ridjeansen från hööks!
Jag rider i wranglers cowboy cut, stretchmodellen- har du prövat dem?
Jag har samma längd som dig 167cm och har storlek midja:30, längd :36... De är cirka 1 dm för långa när jag står i dem( alltså 1 dm över foten!), men perfekta när jag rider! :)
Lycka till med tävlandet!
 
Hej!

Såklart det går! jag har också beställt ett par såna, & om jag inte hinner köpa mina beiga jeans som jag drömmer om , så kommer jag sätta mej upp i dem också på nästa tävling! som blir i Nävekvarn :)

Dom är jättesköna & ursnygga!
Go for it! :)
 
Nu har jag provridit dom. De är perfekta när man står på marken men är aningens för korta när man sitter på hästen. Dessutom drar de sig lite, lite uppåt - men itne så det stör.

I övrigt älskar jag dom! Bekväma, praktiska och så slapp jag känna mig som en skurk när jag handlade på macken på vägen hem! :)
 
Jeg tenker også på å kjøpe sånne jeans, synes de ser jätte snygga ut! Og bekveme. Så bare ta dem på vær kry og glad og gjør ditt beste. Klærne spiller mindre rolle enn attityden og ridningen vel?? Hilsen :banana:Norbagge..
 

Liknande trådar

Gnägg Jag har haft min häst i två år nu. Han är världens snällaste och verkligen min bästa vän. Vi brukade hoppa förut och det gick väldigt...
Svar
4
· Visningar
1 686
Senast: Mia_R
·
Ekonomi & Juridik Hej! Någon som var lite koll på hur jag kan gå tillväga i min situation. Långt inlägg men tyvärr nödvändigt för att förklara hela...
2 3
Svar
57
· Visningar
9 356
Hästmänniskan Jag skulle behöva lite input kring val av häst till min (snart) 13-åriga dotter. Hon har vuxit ur sin maxade b-ponny och skulle...
2 3
Svar
59
· Visningar
6 283
Senast: Jeps
·
Relationer Vet inte hur jag ska börja denna långa historia, men i korta drag så flyttade jag in på gården min kille och hans föräldrar bor på. Allt...
7 8 9
Svar
179
· Visningar
25 069
Senast: Crossline
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Sminktråden
  • Vad gör vi? Del CXCIV
  • Gryta och matberedare

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Uppdateringstråd
  • Hingstval 2024
  • Dressyrsnack 16

Omröstningar

Tillbaka
Upp