Hööks täcken till icke-grov häst?

finapina

Trådstartare
Borde köpa nytt vintertäcke, ordentligt tjockt.Men när man har en ponny som är "smal" runt halsen och bogarna är det inte så lätt; många täcken blir alltför stora och öppna fram.Provade beställa ett grönt Fairfield regntäcke därifrån, minns ej modellen men det var också stort framtill. Men dom har ju olika, vilket passar en "smalis"häst? Tacksam för svar.
 
Köpte från.. Lippo nyligen, om jag minns rätt. Ligger som Hööks täcke i pris tror jag, passade bra på min som är väldigt smal över bogen.
 
Horze eget märke billiga ponnytäcken, tycker jag är jättebra budgettäcken. Fin kvalitet, väldigt inställningsbara, ofta på rea.
 
Hööks fairfield är enorma i bogen. Tom för stora till min rejäla PRE🙄. Trinitytäckena är mindre men kostar lika mycket som horseware och då väljer jag horseware alla dagar i veckan.
 
Hööks fairfield är enorma i bogen. Tom för stora till min rejäla PRE🙄. Trinitytäckena är mindre men kostar lika mycket som horseware och då väljer jag horseware alla dagar i veckan.
Fast de har väl gjort dem mindre på sistone? Någon i mitt stall sade det, i alla fall. Hade köpt ett till sin ponny som är rätt tunn över bogen och det låg jättebra. :)
 
Fast de har väl gjort dem mindre på sistone? Någon i mitt stall sade det, i alla fall. Hade köpt ett till sin ponny som är rätt tunn över bogen och det låg jättebra. :)
Så är det kanske? Är två år sen jag köpte ett senast. Saknar deras Horsepowertäcken, de var toppen!
 
Så är det kanske? Är två år sen jag köpte ett senast. Saknar deras Horsepowertäcken, de var toppen!
Hon sade det i alla fall och det borde inte ha legat bra på ponnyn annars. Men jag vet inte säkert. 😅Jag gillar Trinitytäckena med "kudden" över manken.
 
Borde köpa nytt vintertäcke, ordentligt tjockt.Men när man har en ponny som är "smal" runt halsen och bogarna är det inte så lätt; många täcken blir alltför stora och öppna fram.Provade beställa ett grönt Fairfield regntäcke därifrån, minns ej modellen men det var också stort framtill. Men dom har ju olika, vilket passar en "smalis"häst? Tacksam för svar.
Tycker täckena Himalaya från Börjes är suveräna i passformen för de lite smalare hästarna. Och de är även riktigt bra kvalite´ på dem. Har flera Himalaya-täcken med många år på nacken som fortfarande är superbra.
 
Borde köpa nytt vintertäcke, ordentligt tjockt.Men när man har en ponny som är "smal" runt halsen och bogarna är det inte så lätt; många täcken blir alltför stora och öppna fram.Provade beställa ett grönt Fairfield regntäcke därifrån, minns ej modellen men det var också stort framtill. Men dom har ju olika, vilket passar en "smalis"häst? Tacksam för svar.

Har samma problem med min arabdam, tycker att det enda som funkar är Horseware Amigo.
 

Liknande trådar

Utrustning Deras egna täcken alltså, JH collection, Fairfield och vad de nu har. Inte om de säljer andra märken. Hur är de i passform (ponnyer åt...
2
Svar
27
· Visningar
5 767
Senast: Meggan
·
Utrustning Börjar tröttna på täcken då de aldrig sitter "som de ska" på hästen. Han är smal över hals och bog, 135cm i rygg med en hög manke. Äldre...
Svar
10
· Visningar
1 168
Utrustning Täckessäsongen är här och jag skulle behöva uppdatera min hästs täckesgarderob. Problemet är att jag ännu inte hittat rätt modell på...
Svar
9
· Visningar
1 089
Senast: lytesout95
·
Utrustning Ja, finns det något sådant täcke? Har googlat runt samt läst i massa olika trådar här på Buke, men får inget bra svar. I en tråd sökte...
Svar
12
· Visningar
2 877
Senast: TinyWiny
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp