Hööks träns - storlekar och passform?

Problematisk

Trådstartare
Det visade sig att tränset jag köpte från börjes hade ingen bra passform på min häst, så det måste åka tillbaka :( Nu letar jag efter ett annat budget friendly alternativ, och har kollat lite på hööks som har några som jag gillar hur de ser ut. Dock har jag märkt att de träns jag har därifrån är så små i storlek - ponnyn behöver full (har alltid cob) och den stora behöver x-full (fast hon har full på andra träns, grimmor osv). Självklart finns de träns jag är intresserad av bara upp till full :meh: Så vad jag undrar är helt enkelt, är alla hööks/fairfields träns lika små, eller kan det skilja från modell till modell eller så?
De träns jag (utifrån bilder på katalog och hemisda) gillar är Chester ( :love: ), Alton (har dock för mig jag provat ett sånt, och att det var litet) och Overton. Nån som har dem och kan uttala sig om passform, storlek och kvalitet?
 
Har inte just de modellerna, men 2 andra träns från Hööks. Min häst har samma stl i dem som allt annat (full) :)
Vilka har du? Var det länge sen du köpte dem?
Vad jag kan minnas från länge-länge sen så hade ponnyerna sina vanliga storlekar, men de tre senaste höökstränsen jag köpt (typ, senaste fyra-fem åren) har jag behövt köpa en storlek större. Funderar på om det kan vara något lite "nyare"?
 
Vilka har du? Var det länge sen du köpte dem?
Vad jag kan minnas från länge-länge sen så hade ponnyerna sina vanliga storlekar, men de tre senaste höökstränsen jag köpt (typ, senaste fyra-fem åren) har jag behövt köpa en storlek större. Funderar på om det kan vara något lite "nyare"?

Minns inte vad de heter :o Två aachenträns är det iallafall, ett vanligt tråkigt och ett med lackad nosgrimma och lite "anatomiskt" nackstycke. Köpta för ca 2,5 år sedan :)
 

Liknande trådar

Utrustning Hööks nyare modeller av träns är ju rätt snygga, men kan inte få klar syn på saken om vilken jag tycker bäst om och som jag eventuellt...
Svar
7
· Visningar
1 501
Senast: Grumpypants
·
Utrustning Hej, jag har länge velat införskaffa mig ett ps träns. Mestadels för att jag tycker ps tränsen är grymt snygga, men också för att jag...
Svar
4
· Visningar
1 166
Utrustning Jag har precis köpt ett nytt träns, men vilket letande! Senast jag köpte ett var för kanske tre år sedan, gången innan tre år innan det...
2
Svar
20
· Visningar
1 518
Senast: supersonic
·
Islandshäst Jag hoppas jag lägger den här tråden rätt... Visste inte om jag skulle lägga den här eller under "Hästutrustning", men eftersom det...
Svar
8
· Visningar
2 322
Senast: Minett
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp