Hööks träns!

Mitzanna

Trådstartare
Jag planerar att köpa ett nytt träns från Hööks nästa helg när den nya butiken i Kristianstad öppnar. De jag är mest nyfiken på är:

http://www.hooks.se/product.aspx?productid=300687&deptid=109&sortType=sortPopularitet&sortOrder=DESC

http://www.hooks.se/product.aspx?productid=300316&deptid=109&sortType=sortPopularitet&sortOrder=DESC

http://www.hooks.se/product.aspx?productid=300748&deptid=109&sortType=sortPopularitet&sortOrder=DESC

Aurora Gold Medal, Aachenträns JH Collection och Lifford Claridge House!

Det skulle vara jättesnällt om ni som har tränsen postar bilder i denna tråden - jag är så himla nyfiken på hur de ser ut i verkligheten? Hur är passformen? Kvaliteten?

Det enda jag vet säkert är att jag ska ha ett brunt dressyrträns med bred nosgrimma. Frågan är bara om jag ska ha vit fodring, lackad nosgrimma, pärlor eller svängt pannband.. Kanske blir det lättare för mig att välja när jag får se era bilder? :)
 
Sv: Hööks träns!

Jag har Lifford tränsen, ett brunt och ett svart.
Jag är även sugen på de andra 2 du nämnde men jag har så många träns så jag behöver inget mer..

DSC_1088.jpg


DSC_0013.jpg


Jag är nöjd med mina träns, tycker de är riktigt bra för det priset. :)
 
Sv: Hööks träns!

Jag har ett Lifford och tycker det är helt ok för priset. Mjukt och smidigt läder och har så varit sedan jag köpte det, trots att jag sällan smörjer det. Men som med alla Hööks träns kan ju kvaliteten skilja skamligt mycket från exemplar till exemplar.

Jag är nöjd med passformen, men tyckte att nosgrimman var hiskeligt stor, jag fick göra tre nya hål för att den skulle sitta någorlunda bra. Nu är min häst visserligen mellan cob och full i huvudstorlek, men nosgrimmorna brukar inte vara fullt så enorma.

P1020944.jpg
 
Sv: Hööks träns!

Jag har alla tre, snyggast är Aurora helt klart, men det är också det tränset som haft sämst kvalité. Skulle nog valt JH tränset. Lifford är fint, speciellt det bruna, men jag är insnöad på lack så det skulle vara mitt val :D
 
Sv: Hööks träns!

Tack för bilderna, tränsen ser jättefina ut! :) Är lite sugen på vit paddning eftersom att min häst är brun med endast en liten stjärn i pannan, har bara haft helbruna nosgrimmor på honom tidigare så det hade varit kul med något nytt. Det lutar nog åt detta eller JH, även fast Aurora också är galet fint! :)
 
Sv: Hööks träns!

Tack för bilden! Det ser jättefint ut, det är något speciellt med vit paddning på hästar utan stora tecken (nu vet jag visserligen inte hur din ser ut framifrån). Verkar som att Lifford tränsen är av bra kvalitet överlag, men ska kolla jättenoga när jag väljer träns. Har läst att fler har tyckt att nosgrimman är väldigt stor, men min häst har stort huvud och har bla. Frieser i sig så tror inte att det skulle vara något problem. Värre om man har en liten sak. Gillar att pannbandet är lite diskret och priset är ju jättebra, nu med rabatt ca 450 kr :D
 
Sv: Hööks träns!

Synd att Aurora-tränsen är av så dålig kvalitet som du säger, konstigt med tanke på att det är från Gold Medal som ska vara "det bästa" och sen är det ganska pricy om man jämför med de andra två. Kan tillägga att jag både har läst och sett själv att stenarna i pannbandet lätt lossnar, läste i en annan tråd att en tjej som hade beställt fick hem ett träns med lösa stenar och när hon sedan åkte för att byta var alla Aurora-tränsen som fanns inne likadana. När jag var och hälsade på en kompis uppåt landet var vi på Hööks och då såg jag också ett Aurora-träns med en lös sten. JH tränset var f.ö helt underbart fint i verkligheten, men Lifford har jag inte tittat närmare på än :)

Håller med om att Aurora nog egentligen är allra finast, men på något sätt dras jag ändå mer till den vita fodringen och det diskreta pannbandet på Lifford och den lackade nosgrimman och pannbandet med blå pärlor på JH. Så Aurora är nog uteslutet vid det här laget, tack för att du delade med dig av kvaliteten. Egentligen är nog JH min favorit men samtidigt är jag väldigt sugen på vit paddning till min häst, tror att han skulle göra sig himla bra i det! Helbruna nosgrimmor har vi ju redan testat, dock inte fullt så breda och aldrig lack. Vilka i-lands-problem man har :angel:
 
Senast ändrad:
Sv: Hööks träns!

Vilket träns tror ni att han skulle passa bäst i? Lifford (vit paddning med diskret pannband) eller JH (lackad nosgrimma och blå pärlor + strass i pannbandet)? Eller kanske Aurora? Han har mörkbrunt läder på sin utrustning! :)

mg_0425.jpg
 
Sv: Hööks träns!

Okej :) Hööks öppnar i Kristianstad den 10 November klockan 10, alltså på lördag!
 
Sv: Hööks träns!

Va? det stod ju den 22 november sist jag kollade...? men det kanske är ändrat till 10:e :)
 
Sv: Hööks träns!

Kollade igen på Hööks sida + deras sida på Facebook. det är den 22 november de öppnar kl 10.
 
Sv: Hööks träns!

Kul att se bild på JH tränset! Ser jättefint ut! Bara det att jag är lite insnöad på vit paddning just nu.. Men det blir JH eller Lifford iallafall, får se vilket jag tycker är finast när jag väl står där i butiken! :)
 
Sv: Hööks träns!

Men den 22 November är ju på en torsdag, och jag går i skolan.. Har någon av er varit med vid någon Hööks-öppning tidigare? Vad brukar det vara för erbjudanden? Hur länge varar öppningserbjudandena, hela första veckan? Tror ni att de kommer ha någon form av rabatt på allt i hela butiken? Synd att de inte öppnar på helgen istället.. :(
 
Sv: Hööks träns!

Jag röstar absolut på JH eller Lifford, men tror att din häst skulle vara snyggast i ett med vit padding. Jag är liksom du förtjust i det på mörkare (bruna till svarta) hästar utan stora tecken, tycker faktiskt att hästar utan stora tecken kan se lite tråkiga ut i enfärgade dressyrträns även om de är lackade.

Jag har inga bra bilder på min framifrån när det kommer till tränset, men så här ser hon i alla fall ut för jämförelse: Hon har liksom din bara ett litet tecken och är förvisso mörkbrun, men rätt ljus i ansiktet.

7421928946_c4e4049b08.jpg
 

Liknande trådar

Utrustning Är det nån här som har provat det? http://www.hooks.se/product.aspx?productid=300404&deptid=109&sortType=sortPopularitet&sortOrder=DESC...
Svar
2
· Visningar
1 319
Senast: Neia
·
Utrustning Jag har kikat lite på denna: http://www.hooks.se/product.aspx?productid=320719&deptid=26&sortType=sortPopularitet&sortOrder=DESC sadel...
Svar
2
· Visningar
2 535
Utrustning Hej! Hittade ett par snygga skydd på hööks men bakskydden ser ut som senskydd, är inte duktig på det där med skydd då jag är...
Svar
3
· Visningar
1 082
Senast: Filippa99
·
Utrustning jag vill beställa det men vill först veta hur det är i storlek och om det är mjukt eller hårt läder? ni som har det, skulle ni...
Svar
4
· Visningar
2 243
Senast: Speedway
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp