Hööks-träns

MissFideli

Trådstartare
Funderar på det här tränset till medryttarpållan senare i höst. Nån som har kännt på det, är det bra kvalitet?
Finns det liknande träns i samma prisklass med tjockare vitfodrad nosgrimma och pannband? Vill ha enbart engelsk nosgrimma utan plupp för extrarem. Tyglar behöver ej ingå, men gärna med mässingspännen om det finns, på svart träns eller ännu hellre mörkt brunt.
 
Regntäcke passar vi på att fråga om också, nått som täcker sadeln. Finns det bara sånt där som går ända upp på halsen?
 
Jag såg detta träns i affären och tyckte inte alls det var fint eller behagligt. Hårt och kantigt.

Svårt att hitta utan fäste för achenrem så överlever du fäste har både jacson och king richard fina, billiga med vitt foder.
 
Jag har det där tränset fast det helsvarta.
Dom är ganska "plastiga" först. Jag ahr inte använt mitt än men jag tror benhårt på att om man har läderbalsam på efter varje ridning ett tag så blir det mjukt. Det var väldigt fint men som sagt. Hårt och plastigt som nytt.
 
Jag har det som kandar, med en extra rem och jag :love::ar det tränset. Det är oerhört snyggt, dock något stelt, men några smörjningar så löser det sig.

Annars kan man köpa ett kandar och ta bort stångremmen bara.
 
H**ks har ett för 450:-
Har ett sådant, och det är jättefin kvalite på det :).
 
Jag tycker att Hööks kandar känns bra mycket trevligare än det där tränset, kandaret är mjukare. Fast nosgrimman är bra mycket bredare på kandaret.
 
Hejsan!

Hittade ett liknande träns som du söker på www.lillhastenistav.se. Tyvärr är det ju en vanlig aachennosgrimma. "Träns med extra bred, fodrad achennosgrimma med tillbakaspänne. Helsvart, Helbrunt, Svart m. vitt foder, Brunt m. vitt foder. Samtliga med mässingspännen." 290 kr. Se bild -> Novarro

Strax under visar dom ett kandar av den billigare varianten: "Snyggt, klassikt kandar med bred , mjukt fodrad nosgrimma. Inkl. två tyglar. Helsvart, Helbrunt, Svart m. vitt foder, Brunt m. vitt foder. Mässing eller Rostfria spännen." 380 kr. Se bild ->
Leonardo

Jag skulle tro att dom kommer från Willabs sortiment, men just nu har jag tappat bort namnet... :crazy: Granngården saluför ju Willabs produkter, så om det kanske ligger närmare så har du chansen att klämma och pilla lite på dom. :p I så fall kan du väl tjoa till och berätta vad du tyckte. ;)
 
Jag tror att det är Jacsons träns dom har, och hon har Utrillo-tränset från dom, men jag är inte alls nöjd med läderkvaliten på det. Fortfarande stelt och "skrynkligt" efter 1 år och många smörjningar.
Kandare var snyggt ! Det andra också, men hon behöver inte aachen-nosgrimma, och då vill jag försöka hitta nått utan pluppen. Men kandaret var fint, ska fundera vidare på det ! :bow:
 
Min kompis köpte ett sånt träns. Nosgrimman gick av vid första ridpasset och jag tycker lädret kändes väldigt plastigt för det priset.
 
Det tränset är bara SÅÅÅÅ snyggt...ska införskaffa det fast inte svart!!!
...hmm.. :love:

//Becky :banana:
 
Min kompis köpte ett sånt träns. Nosgrimman gick av vid första ridpasset och jag tycker lädret kändes väldigt plastigt för det priset.

Gick av ? Hur sjutton kan nosgrimman gå av? Har aldrig varit med om att nosgrimman går av. Inte ens på ett träns för 100 kronor.
 

Liknande trådar

Utrustning Det visade sig att tränset jag köpte från börjes hade ingen bra passform på min häst, så det måste åka tillbaka :( Nu letar jag efter...
Svar
4
· Visningar
1 047
Dressyr Lite nyfiken, vad har ni på er och era hästar på tävling? :D Ryttare Hjälm: Svart Samshield Shadowmatte (som borde bytts ut för länge...
Svar
6
· Visningar
1 906
Senast: Wilfa
·
Utrustning Satt och tittade igenom några gamla mappar med bilder på bl.a. mina gamla älsklingshästar på ridskolan. Så på några bilder såg jag att...
2
Svar
28
· Visningar
2 220
Utrustning Jag har ett trasigt sidepull (det där bruna som finns på Hööks). Jag vill göra om det till träns. Jag använder varken käkrem eller...
Svar
14
· Visningar
1 091
Senast: hier
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp