Hööks vår och sommar!

Någon som vet hur storlekarna är på Lingus-tränset? Ena ponnyn villhöver ett sånt men han har ponny i vanliga fall...

Det är normalt, min har kort men brett huvud och har full i sitt. Har full i micklem och dyon.

26440
 
Nu har jag äntligen kunnat kolla i katalogen och jag gillar verkligen Nestontränset! Ponny behöver ett nytt träns och jag hade egentligen velat ha vitfodrad nosgrimma, men tyckte den ljusa fodringen på bruna Neston också var fint.

såg det bruna i butik, va väldigt fint med den bruna fodringen.

Jag har det svarta Neston tränset och älskar modellen, hoppas dom släpper en med vitt foder också.
 
såg det bruna i butik, va väldigt fint med den bruna fodringen.

Jag har det svarta Neston tränset och älskar modellen, hoppas dom släpper en med vitt foder också.
Ja hade det varit vitt foder hade det varit helt perfekt :love:! Får ta och maila till Hööks om det :D! Gillade hur det satt på din med så nätt huvud också, blev inte klumpigt som en bred nosgrimma gärna blir.
 
Ja hade det varit vitt foder hade det varit helt perfekt :love:! Får ta och maila till Hööks om det :D! Gillade hur det satt på din med så nätt huvud också, blev inte klumpigt som en bred nosgrimma gärna blir.

nej precis...det ser inte alls klumpigt ut, vilket jag tyckte va bra också då jag inte ville ha för mkt på huvudet. Håller med om vita fodringen, det bara måste få komma!!
 
En kompis har Overton-tränset från fairfield, hon har strl cob och det sitter på hennes nätta cponny och hennes dressyrsto på ca 170. Hästarna har "normalt" cob och full. Kan vara så att bamsehästen har ett otroligt litet huvud, men tror det är normalt till hennes kropp.
alla de Fairfieldträns jag provat har varit så galet små i storleken. Ponnyn som vanligtvis har liten cob (stor ponny kan funka ibland) behöver full, liksom.
 
Åh det har dykt upp en Mulle t-shirt i vuxenstorlek :love: en sån svart vill jag ha.

Men kunde den inte ha dykt upp lite tidigare, tex när jag råkade ha vägarna förbi en Hööks-affär eller förra veckan när jag klickade hem lite saker på rean.. Nu måste jag ju vänta tills jag ”behöver” något annat innan jag kan köpa en. :angel:
 
Köpte en sadelgjord nu när de var 20 procent plus en extra grimma till Herr tapir. En likadan som han har fast en annan färg 😅 gillar fairfield grimmorna de med neopren i 👍🏻 Billiga och bra!
 
Jag älskar dem!
Har nio stycken till Molnet 😍
Har tyckt om dem sen jag var liten och läste gamla hästböcker med bilder där alla hästar hade dem.

Lite konstigt att spy över mitt pannband i en tråd om nyheter från Hööks kan jag tycka 🤔

Jag och Red kör på samma retrostuk, en tjej på FB tog emot ens pannband och flätade i valfria färger (brun/orange för min retrodel). Så himla nöjd och vill ha fler :love:

55492878_10217751557161525_8121187522081456128_n.jpg
 
Har länge letat efter en brun remontnosgrimma i x-full utan att hitta någon som inte kostar skjortan. Har därför spanat på hööks remontträns Sunderland då det finns i brunt och x-full och inte kostar särskillt mycket. Men har varit skeptisk till hur kvalitén är då då jag har en lös remontnosgrimma från hööks i annan storlek som är stenhård och obehaglig även efter flera års användande. Men så hade jag sådan tur att dom hade 20% på bla det tränset förra veckan när jag ändå var i Umeå och kunde gå in och känna på det. Blev mycket glatt överraskad då det var otroligt mjukt och trevligt! Så nu är jag, hästen och min plånbok nöjd väldigt nöjda över mitt inköp 😄
 
Har länge letat efter en brun remontnosgrimma i x-full utan att hitta någon som inte kostar skjortan. Har därför spanat på hööks remontträns Sunderland då det finns i brunt och x-full och inte kostar särskillt mycket. Men har varit skeptisk till hur kvalitén är då då jag har en lös remontnosgrimma från hööks i annan storlek som är stenhård och obehaglig även efter flera års användande. Men så hade jag sådan tur att dom hade 20% på bla det tränset förra veckan när jag ändå var i Umeå och kunde gå in och känna på det. Blev mycket glatt överraskad då det var otroligt mjukt och trevligt! Så nu är jag, hästen och min plånbok nöjd väldigt nöjda över mitt inköp 😄
Kanske värt att köpa ett sådan till min unghäst då :)
 
Har länge letat efter en brun remontnosgrimma i x-full utan att hitta någon som inte kostar skjortan. Har därför spanat på hööks remontträns Sunderland då det finns i brunt och x-full och inte kostar särskillt mycket. Men har varit skeptisk till hur kvalitén är då då jag har en lös remontnosgrimma från hööks i annan storlek som är stenhård och obehaglig även efter flera års användande. Men så hade jag sådan tur att dom hade 20% på bla det tränset förra veckan när jag ändå var i Umeå och kunde gå in och känna på det. Blev mycket glatt överraskad då det var otroligt mjukt och trevligt! Så nu är jag, hästen och min plånbok nöjd väldigt nöjda över mitt inköp 😄

Jag har fått ett Sunderland av en kompis att ha till min yngling, blev helt klart positivt överraskad över kvalitén! Särskilt som min kompis smörjt det typ två gånger på lika många år.
 
Kanske värt att köpa ett sådan till min unghäst då :)
Ja, helt klart ett mycket prisvärt träns! Supermjukt nackstycke med lite extra plats för öronen. Och även nosgrimman är supermjuk och följsam. Mycket trevligare känsla än på deras dyra rundsydda träns Ancona som jag har annars. Det känns mer ”plastigt” och har inte blivit mjukt trotts att jag smörjt det efter varje ridtur.
 

Liknande trådar

Trädgård & Växter Jag fick en jättehärlig bok om biologisk mångfald i trädgården i julklapp. Har ingen trädgård än, men en ganska stor balkong. Flyttade...
2
Svar
21
· Visningar
995
Senast: starcraft
·
Skola & Jobb Efter en ovanligt strulig vecka på jobbet (industri) så började jag fundera på hur lite insatta folk, allmänheten, kunderna, är i hur...
9 10 11
Svar
219
· Visningar
13 944
Senast: MiaMia
·
Min häst är utlånad till en fodervärd och det funkar väldigt bra. Hon är med på dressyrträningar och står i kö till en privat hoppgrupp...
2 3
Svar
42
· Visningar
5 315
Senast: animalasia
·
Övr. Hund Klockan är inte ens 22, och det är kolsvart ute. Jag insåg att det bara är två veckor kvar, sedan kommer det vara solnedgång lagom tills...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
3 638
Senast: Therese1988
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp