höpriser..

Jag har hösilage (jättebra och torrt hö) 500:- balen och det är ca 600-750:- kg i varje bal

Sen torrhöet betalar jag 2,90 kr/kg (analyserat och bra hö)

Kanske inte världens billigaste men vad gör man? :p
 
Sv: höpriser..

Betalade 1.64 (med momsen) ...1:skörd på 2:vall med mycket timotej, skulltorkat i småbal men ej analyserat...Visst är det en alldeles speciell känsla när man fyllt höloftet med ett väldoftande torrt hö? :smirk:
 
Sv: höpriser..

1,30 kr/kg. Grönt, fint och Jättebra värden i det. 8 kgs fyrkantsbalar. Analyserat av bonden. Skönt, förut fick jag kosta på det själv. De börjar fatta vad vi vill ha nu äntligen.
 
Sv: höpriser..

2,15 kr kilot + moms så det blir 2,50 kr kilo. just nu får han dock hösilage i hagen som ligger på dryga kronan/kilot. sparar en slant där.
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Hejsan! För första gången i mitt liv hade jag tänkt ha en betalande medryttare. Jag vill inte vara allt för kraftig och egentligen vill...
Svar
19
· Visningar
2 267
Hästmänniskan Hej, Finns det någon här som har erfarenhet av UPH Academy, Vessigebro, de har yrkesutbildningar som man betalar för, tex Equicoach...
Svar
1
· Visningar
184
Senast: ameo
·
Anläggning Vad betalar ni i gårdsförsäkring per år? Anledningen till att jag frågar är för jag tycker vi betalar orimligt mycket. 25.000kr. Stort...
2
Svar
23
· Visningar
1 311
Anläggning Hej. Tänkte höra lite med er vad ni skulle kunna tänka er att betala i stall hyra? Jag hyr ut idag men det är en evig diskution om pris...
4 5 6
Svar
112
· Visningar
8 748
Senast: Sorgsen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp