höpriser..

ca 90 öre per kg inkl hemkörning och avlastning. 53 gr SRP, 7.7 MJ per kg foder. Utmärkt hygienisk kvalitet. tar hem ca 1.5 - 2 ton åt gången.
 
1 kr/kg inkl. hemkörning :)
Smp.rp=28.2 MJ=7.8 :(
Fast det billiga kilopriset gör att man har råd med lite lusern alt. krafft protein.
/M
 
1,50. Bokar allt från samma täkt, delar på analysen med bonden. Hämtar och betalar allt eftersom jag behöver. Fungerar suveränt bra för oss!
 
Bra fråga... det var sagt 2kr/kilo men jag fick 22 balar för 200 spänn och visst är en del små, men över lag är nog snittvikten per bal 6-7 kilo. Vad blir det per kilo?? :confused:

Det var oväder så vi köpte bara en transport full (delad med kompis) men nästa gång ska vi köpa lite mer.
 
Betalar 1,50 kr/kg för hö, (20 kr för 15 kg)
0,60 kr/kg för hösilage (300 kr för 500-600 kg)
 
å kolla, en mattekunnig! :banana: :banana:
Tackar och bockar! Det låter ju bättre med 1,40 kr/kg än 2kr/kg :cool:
 
Betalar 3.25:-/kg... :(
Vi måste köpa av stallet som vi står i och de tar överpris, suck. Dock så överväger fördelarna och höet är åtminstone bra och hästen trivs :smirk:
 
Vi har två sorters; småbalar 1.25 kr/kg och stora balar 2.50 kr/kg. Bra hö båda delarna. Att jag har storbalarna fast de är dyrare är för att de ska ju fraktas hit till Svall. Det blir ändå billigare än att köpa av stallet och jag vet att det är bra hö. Har köpt från dem många år och aldrig haft en dålig bal! :)
 
ingenting!!! :D :banana:
var med bonden och hjälpte till att ta in höet!
bra deal tycker jag!
ingen analys dock, men verkar iaf bra!
 

Liknande trådar

Anläggning Hej. Tänkte höra lite med er vad ni skulle kunna tänka er att betala i stall hyra? Jag hyr ut idag men det är en evig diskution om pris...
4 5 6
Svar
112
· Visningar
8 745
Senast: Sorgsen
·
Hästmänniskan Hej! ni som något nyligen kört hem häst genom att låta en hästtransportör köra hem den åt er, vad har ni betalat? jag har kontaktat...
Svar
12
· Visningar
2 097
Senast: Nepenthe
·
Hästmänniskan Ni som tar in eget hö, har ni något smart system för att räkna ut hur många kg det blir?
Svar
4
· Visningar
626
Senast: nullo-modo
·
Däggdjur HUR får jag kaninernas hö att hållas så att de kan äta det men inte sprida ut det i hela hushållet. Har två kaniner som går lösa inne...
Svar
0
· Visningar
491
Senast: vinkelina
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Koppel som släppte
  • Oseriös avel 2023
  • Akvarietråden IV

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp