Höra/läsa/säga fel

Status
Stängd för vidare inlägg.
Idag bad en person i min närhet att köpa Mån-te-du när jag ändå skulle till ICA. Så jag svarade med att det finns nog inte i Sverige (brukar klura ut vad han menar, men inte denna gång). Jo jo envisades han och visade en bild av läsken Mountain Dew O_o Och han pratar klockren engelska annars!
 
I mitt flöde på sociala medier är det en hel del träning. Vissa personer tränar ibland en variant av bänkpress som kallas för ”fötterna upp-bänkpress” (dvs man har fötterna uppe på bänken). Detta förkortas ofta FU-bänk.

Och jag KAN bara inte läsa något annat än ”Fuck you-bänk”. VARJE GÅNG.
 
Här om dagen kom vi fram till att vi nog behövde tvätta bäddmadrassen i gästrummet var vid sambon skulle kolla upp om det fanns något företag som gjorde detta för rimliga pengar. Han gick in på kontoret för att ubdersöks saken.
Efter en stund ropar han och jag hör: "Älskling, det ligger ett företag som gör det billigt i Italien"
Jag ropar tillbaka "Herregud, är du inte klok! Vi kan väl inte skicka madrassen till Italien!!"

Han kommer ut och tittar på mig. "Du är inte ens 50 år och det har redan börjat. Jag sa Tagene....det ligger en kvart bort" 🙄
 
Någon skrev “Niorna med sina moppar var alltid så himla läskiga när jag gick i högstadiet” och jag funderade på 1) varför eleverna gick omkring med (städ)moppar i skolan och 2) vad de gjorde med dem som var så läskigt. SEN insåg jag att “moppar” kan betyda “mopeder” också.

*kryper tillbaka in under min sten*
 
Bläddrade igenom månadens tesco-tidning nu när jag satte mig i soffan och såg recept på 'Flavourless lemon meringue cupcakes' och tänkte bara att "Nej alltså, nu får britterna ge sig. Först ska all mat vara beige, och nu ska den inte smaka något heller?!"
Tydligen var det 'Flourless' cupcakes det handlade om. Ehum..
 
Jag blandar OFTA ihop häst- och barntrådar i kolumnen till höger. Så när det står "Skor till 1,5-åring" så tänker jag först och främst till en häst. Men när det står något om skor som heter Kavat-någonting blir man ju liiiiiiite fundersam....innan man kommer på att det handlar om skor till ett BARN..... O_o:rofl:
 
Jag blandar OFTA ihop häst- och barntrådar i kolumnen till höger. Så när det står "Skor till 1,5-åring" så tänker jag först och främst till en häst. Men när det står något om skor som heter Kavat-någonting blir man ju liiiiiiite fundersam....innan man kommer på att det handlar om skor till ett BARN..... O_o:rofl:
Exakt så... :rofl:
 
Men...varför visa upp de diskvalificerade hingstarna :confused:

Direktkvalificerade skulle de varit ju :D

Denna i facebookflödet igår

3FC95FED-E5C2-40CA-B608-9232B901DA8C.jpeg
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hemmet Eftersom den förra tråden blev låst startar jag en ny! Fortsätt posta spännande och intressanta hus till salu. :D Vet inte riktigt hur...
47 48 49
Svar
963
· Visningar
61 021
Senast: LenaH
·
L
  • Artikel
Dagbok Hej ❤️ Jag vill bara skriva god jul till alla er här! Jag hoppas att ni har en jätte bra jul helg o avsett ifall ni firar själva eller...
2 3
Svar
41
· Visningar
3 386
Kropp & Själ På sedvanligt manér så har jag spenderat senaste veckorna med att läsa otroligt mycket om den här pusselbiten som fick allt att falla på...
Svar
10
· Visningar
1 943
Senast: Rosett
·
Hästmänniskan Hej alla Bukefalos..are? Mitt namn är Brunte och jag är ny här. Det är såhär att jag är en tjej på 25+ år som har ridit till och från...
2
Svar
21
· Visningar
4 196

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp