Höra/läsa/säga fel

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Höra/läsa/säga fel

När jag och min lillasyster fortfarande delade rum hemma så skulle hon släcka lampan och stänga dörren, hon gjorde inte det och jag blev lite upprörd..

så jag skrek arg: "SLÄCK DÖRREN OCH STÄNG LAMPAN!!"...:p
 
Sv: Höra/läsa/säga fel

*kl*

När de pratade som bäst om Tjernobyl '86 så lackade jag väl ur för det blev så tråkigt och sa till mamma "Vem ÄR den där Karl Åby egentligen?"

Fast jag är ursäktad för jag var bara 3½ ;)
 
Sv: Höra/läsa/säga fel

Den här tråden har jag längtat efter :laugh:

Här är mina bidrag:

Just nu går det mycket Sabaton i spelaren och yngsta dottern är övertygad om att de sjunger om Håkan Rolandsson (det ska vara "sjung Carolus sång")

Maken var länge säker på att Manic Street Preachers sjöng "You stole the cellphone..." (You stole the sun from...), det blev lite krångligt när de kom fram till "...my heart"

En kompis funderade länge på varför The Cardigans sjöng om "A Raisin and Wine" (Erase and Rewind)

Och i tandkrämsreklamen hör jag (fortfarande) "...heter Revulotionerande", konstigt namn på en tandkräm :confused:
 
Senast ändrad:
Sv: Höra/läsa/säga fel

Ända sedan jag var liten har jag tyckt att de sjungit "varumiss" i låten "Ballroom Blitz". Det vara bara för några år sedan jag fick reda på vad de verkligen sjöng.:rofl:
 
Sv: Höra/läsa/säga fel

kl

klassiska är väl Savage Gardens låt Animal Song, där jag trodde dem sjöng "I want to live like cannon balls". (I want to live like animals)
 
Sv: Höra/läsa/säga fel

kl

Uno Svenningssons låt "Vågorna", där han egentligen sjunger: "Jag har hela världen under mig snart". När jag var liten tyckte jag alltid att han sjöng "Jag har hela världen under min snopp" :o:o:o:angel:
 
Sv: Höra/läsa/säga fel

Jag har fått med två felhörningar från barndomen på Saltmannen.se på sista tiden.

Dels När vi rör varann av Suzanne Alfvengren. Jag trodde att hon sjöng "När du RAPAR högt mitt namn", fast det ska vara ropar... jag förstod inte gotländska när jag var liten.

Den andra är "Tre män sitter i en Greyhoundbuss" med Anders Glenmark, där jag och min kompis sjöng - fråga mig inte - "Räven sitter i en delad buss". Jag tror att jag tänkte rätt, alltså en tvåvåningsbuss, men var räven kom ifrån kan jag faktiskt inte svara på.

Saltmannen är för övrigt en sjukt rolig sida. Jag glömmer aldrig när jag hittade den engelska föregångaren, Kissthisguy, i slutet på nittiotalet och satt uppe och skrattade på nätterna så att mina föräldrar vaknade och trodde att jag satt och storgrät :o
 
Sv: Höra/läsa/säga fel

Enligt min fästman sjunger Lady Gaga "Po-po-po-poke her face".

Frågade en patient en gång ifall hon vill ha lite saft "VA? SITTER JAG FAST?"
Samma patient, jag kommenterade att hon själv ska göra vad hon kan
"VA, VILL DU HA MIN MAN?"
 
Sv: Höra/läsa/säga fel

När jag var sisådär nio, alltså lite innan man fick mer än basic sexualundervisning i skolan och jag inte riktigt hade börjat läsa Fråga Ingrid i Okej, tyckte jag att det var superspännande att läsa samlevnadsspalterna i typ Allas Veckotidning och så.

Någon gång nämndes onani, och jag trodde att det hette "anoni" i flera år!
 
Sv: Höra/läsa/säga fel

Jag kom på ett par från den äldre generationen.

Min gammelfarfar sa "chip" istället för tejp. Helt oklart varför.

Gammelfarmor var övertygad om att TV-serien Bröderna Cartwright uttalades Bröderna Cartwich, och att Östen Warnerbring hette Torsten. Det bet liksom inte att andra försökte vara lite extra tydliga.

Gammelmormor kom med ett par godbitar här och där också, men det var väl mest bohuslänskan. Hon undrade till exempel varför det låg en massa bögar och skräpade i vardagsrummet (böcker).

Det är sådana där saker som man får passa sig för att säga bland folk av misstag, för vi säger ju alltid så inom släkten! Orka säga tejp liksom om man får säga chip vid julklappsinslagningen ;)
 
Sv: Höra/läsa/säga fel

kl

Hörde nyss på tv: "visdomsarbetare". Va? Ehh :confused:




Jaha, det var visst biståndsarbetare. :idea:
 
Sv: Höra/läsa/säga fel

kl

Bjuder på en pinfärks.

Sitter och pratar med pojkvännen över msn och fick idag reda på att min bror har en flickvänn efter många år som ofrivillig singel. Annonserade den glada nyheten genom att säga "min pojkvän har en flickvän :D" istället för "min bror har en flickvän :D". Om min pojkvän inte hade en flickvän hade jag varit orolig...
 
Sv: Höra/läsa/säga fel

Molly sanden sjöng visst
"I don't miss your dirty clothes on the floor"

och inte

"I don't miss your dirty calls on the phone"

:angel:
 
Sv: Höra/läsa/säga fel

Jag förklarade på jobbet att jag fick vänta ett bra tag på en veterinär en gång för hon skulle åka enda upp till älvdalen (typ 2 timmars körning) och förlösa en ko. Jag vart stirrad på med stooooora ögon,och sen ett "varför då?" varpå jag svarade att det var väll akut då... Jag såg hur tankarna gick runt i skallen hos den där personen,som till slut frågade vad det var jag sa IGENTLIGEN...

Då visade det sig att han tyckte jag sagt FRYSA en ko. Han hade sett framför sig hur man tog in en livs levande ko och ställde den i en jättefrys! Och han kunde för allt i världen inte fatta varför man måste akutFRYSA en ko,spec inte på jourtid! :rofl:
 
Sv: Höra/läsa/säga fel

KL

Jag blev i veckan varse om att det hette pyroklastiskt moln inte pyroplastiskt....:p
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hemmet Eftersom den förra tråden blev låst startar jag en ny! Fortsätt posta spännande och intressanta hus till salu. :D Vet inte riktigt hur...
47 48 49
Svar
963
· Visningar
61 195
Senast: LenaH
·
L
  • Artikel
Dagbok Hej ❤️ Jag vill bara skriva god jul till alla er här! Jag hoppas att ni har en jätte bra jul helg o avsett ifall ni firar själva eller...
2 3
Svar
41
· Visningar
3 393
Kropp & Själ På sedvanligt manér så har jag spenderat senaste veckorna med att läsa otroligt mycket om den här pusselbiten som fick allt att falla på...
Svar
10
· Visningar
1 944
Senast: Rosett
·
Hästmänniskan Hej alla Bukefalos..are? Mitt namn är Brunte och jag är ny här. Det är såhär att jag är en tjej på 25+ år som har ridit till och från...
2
Svar
21
· Visningar
4 209

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp