Höra/läsa/säga fel

Status
Stängd för vidare inlägg.
När jag var liten sjöng jag alltid högst av alla. När det var dax för mors lilla Olle blev det dock alltid problem, för jag trodde texten gick "Buskarna knakar, en hund gick isär!" ... Att björnen sliter isär en hund innan den kommer fram till lille Olle. Jag tyckte det var rimligt! :D
Slutade med att vi slutade sjunga mors lilla Olle för fröknarna tyckte det blev obehagligt :cautious:
 
Hittar inte gamla tråden så startar en ny. :D :angel: *trådstartarmästarinna*


Undrade varför kattmaten i reklamen innehåller "cellulites" :confused:

Efter några gånger fattade jag att det är "sej och lax". :o

Var på semester med en kompis och såg reklam för sajten mummysnails. Min hjärna tolkar det som mummy snails och jag hade roligt en lång stund när jag fantiserade om mumiesniglar. Sen insåg jag att det skulle utläsas som mummy's nails, och det var ju inte alls lika festligt!
 
Var på semester med en kompis och såg reklam för sajten mummysnails. Min hjärna tolkar det som mummy snails och jag hade roligt en lång stund när jag fantiserade om mumiesniglar. Sen insåg jag att det skulle utläsas som mummy's nails, och det var ju inte alls lika festligt!
Läste precis så nu när jag läste ditt inlägg :D Har fö inte sett reklamen.
 
I min ungdom, när jag hade mitt första heltidsjobb och bara fick en riktigt dålig provisionslön, så tyckte jag att Tiger var det allra coolaste klädmärket. Brukade säga att jag tänkte köpa en kostym från dem första gången jag fick ut över 15 000 efter skatt. Folk reagerade dock aldrig som jag hade trott (kanske med pepp?) utan såg konfunderade ut.

Efter ett tag kom jag på att de hörde "tigerkostym" och tänkte på en sådan här:
tigerkostym.png
Det kan ju också vara life goals, så klart.
 
I min ungdom, när jag hade mitt första heltidsjobb och bara fick en riktigt dålig provisionslön, så tyckte jag att Tiger var det allra coolaste klädmärket. Brukade säga att jag tänkte köpa en kostym från dem första gången jag fick ut över 15 000 efter skatt. Folk reagerade dock aldrig som jag hade trott (kanske med pepp?) utan såg konfunderade ut.

Efter ett tag kom jag på att de hörde "tigerkostym" och tänkte på en sådan här:
Det kan ju också vara life goals, så klart.
*skratt*
 
Kollegan förväxlade lite när han skulle berätta om en polisjakt med bil och i lite upprymt tillstånd berättar att de kastat fattiga riddare på vägen för att få förövaren att stanna.

Alla bara glodde på honom i ca 2 sekunder och började gapflabba! Han hade ju givetvis menat spanska ryttare. Så kan det bli när hjärnan bråkar med en ibland. :laugh:
 
Klipp från Hippson.

"Hänvisar till den långa användningen
Logotypen har använts av ridklubben redan innan Sverige lagstiftade om skydd för officiella betäckningar. När Patent- och registreringsverket avslog ridklubbens ansökan tidigare i höstas valde alltså klubben att överklaga. De påpekade då att nästan lika gamla klubben IFK Göteborg har fått sin logotyp godkänd, trots att även den innehåller en sköld med tre kronor.
Efter att ha vänt sig till regeringen får nu ridklubben rätt och får sin logotyp godkänd som varumärke. Regeringen gör ett undantag och beslutet grundas i emblemets långa användning."

Tänk vad en bosktav kan göra......
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hemmet Eftersom den förra tråden blev låst startar jag en ny! Fortsätt posta spännande och intressanta hus till salu. :D Vet inte riktigt hur...
46 47 48
Svar
956
· Visningar
59 795
Senast: Mia_R
·
  • Artikel
Dagbok Hej ❤️ Jag vill bara skriva god jul till alla er här! Jag hoppas att ni har en jätte bra jul helg o avsett ifall ni firar själva eller...
2 3
Svar
41
· Visningar
3 288
Kropp & Själ På sedvanligt manér så har jag spenderat senaste veckorna med att läsa otroligt mycket om den här pusselbiten som fick allt att falla på...
Svar
10
· Visningar
1 935
Senast: Rosett
·
Hästmänniskan Hej alla Bukefalos..are? Mitt namn är Brunte och jag är ny här. Det är såhär att jag är en tjej på 25+ år som har ridit till och från...
2
Svar
21
· Visningar
4 096

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Ännu en tråd om hundfoder
  • Black & tan?

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp