Höra/läsa/säga fel

Status
Stängd för vidare inlägg.
En kompis sambo håller på att lära sig svenska. Häromdagen hörde hon honom viska "försvinn, försvinn" till en av hundarna när han gav den godis. Det visade sig att han blandat ihop orden "försiktigt" och "försvinn" :D
 
Läste "E45 Kapstaden" hängande på en ’stång’ med trafikskyltar och tankarna gick typ i banorna "åh, trevligt med Kapstaden... fast nja vänta nu. Jag är i Göteborg, det går inga vägar till Kapstaden härifrån. Eller? Det stog ju faktiskt det? Nähä, Karlstad var det visst" 🤷🏽‍♀️
 
Screenshot 2020-01-16 at 10.50.03.png


Vänta lite här nu... Återkallar de den eller inte? Kanske? Eventuellt? Om andan faller på?
 
"Hon har tyvärr hovledsförgrening"
:confused: Tog en stund innan jag redde ut den - hovbroskförbening!

"När det väl satt sig på gaffelbenet är det kört"
Hen menade gaffelbandet. Ibland får man gissa hejvilt för att förstå sig på vissa :D
 
"Hon har tyvärr hovledsförgrening"
:confused: Tog en stund innan jag redde ut den - hovbroskförbening!

"När det väl satt sig på gaffelbenet är det kört"
Hen menade gaffelbandet. Ibland får man gissa hejvilt för att förstå sig på vissa :D
På ridskolan när jag var i nedre tonåren så såg jag två av de yngre tjejerna gå med en ponny i ridhuset. Jag frågade om ponnyn hade kolik men de sa att hon hade ”korsningsförlamning”.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hemmet Eftersom den förra tråden blev låst startar jag en ny! Fortsätt posta spännande och intressanta hus till salu. :D Vet inte riktigt hur...
46 47 48
Svar
956
· Visningar
59 773
Senast: Mia_R
·
  • Artikel
Dagbok Hej ❤️ Jag vill bara skriva god jul till alla er här! Jag hoppas att ni har en jätte bra jul helg o avsett ifall ni firar själva eller...
2 3
Svar
41
· Visningar
3 287
Kropp & Själ På sedvanligt manér så har jag spenderat senaste veckorna med att läsa otroligt mycket om den här pusselbiten som fick allt att falla på...
Svar
10
· Visningar
1 933
Senast: Rosett
·
Hästmänniskan Hej alla Bukefalos..are? Mitt namn är Brunte och jag är ny här. Det är såhär att jag är en tjej på 25+ år som har ridit till och från...
2
Svar
21
· Visningar
4 096

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Att ångra en valp
  • Uppdateringstråd 29
  • Senast tagna bilden XV

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp