Höra/läsa/säga fel

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag svängde förbi lokala plantskolan för att kolla om de fått in sommarblommor. Eftersom jag beundrat en bukefalists fina balkong frågade jag efter Törnrosas Kjortel... tyckte jag. När man är lite trött kan man råka säga körtel när man menar kjortel. Det låter inte alls som en lika fin blomma 🤦‍♀️🤦‍♀️🤦‍♀️
 
Såg Stjärnornas Stjärna i går, och min kompis började berätta om när David Lindgren uppträdde med pooldance i melodifestivalen.
-Han va jätte bra!Skulle jag gjort det, skulle jag sett ut som ett hönät... Sa hon.

Bilden i mitt huvud, med Kicki som ett hönät hängande i en stång fick oss alla att skratta till tårarna sprutade!

* Jenny *
 
Ibland är jag verkligen inte intelligent... Jag har väntat rätt länge på att sambons födelsedagspresent ska levereras och började bli lite orolig över var den tog vägen. Igår fick jag äntligen ett mail om att den är påväg och utbrast glatt till sambon "åh vad bra, nu fick jag ett mail här där det står att det där paketet från *butikens namn* är på väg!"

Jättelyckat. Presenten blir ju verkligen en, hm, överraskning nu! :banghead:
 
Jag pratade med @Ramona i telefonen för någon sommar sedan. Hon berättade om en hektisk dag och hade verkligen fått massor gjort. Så jag sa;

”Wow! Flitens lampa!”

Det blev tyst en stund.

”Hallå?”

”Sa du sliten slampa?”

Så nu är det ett allmänt uttryck i min kompiskrets! 😎
 
Min kompis pratade om en reklam med hamburgare och vegetabiliska chili.Jag hade inte sett den, så hon smsade en annan vän, som skulle skicka den.
De gick en stund och min kompis satt och höll i sin nya telefon, och väntade på smset.
Plötsligt plingade det till och min vän sa
- Där är den! Nu fick jag den! Kanelbullen!!!!!!

De var förstås den hamburgare på bilden.....

* Jenny *
 
Jag pratar mest finska så det blir lite konstigt då jag översätter. Jag skulle fråga sambon om jag skulle köra rakt (meenkö suoraan) men sa av nån jäkla anledning meenkö huoraan (huoraamaan ska det egentligen vara men man förkortar ofta i talspråk) , vilket betyder "ska jag gå och hora?
Sambon: nej jag tror vi klarar oss ekonomiskt ändå
 
Världens märkligaste felläsning. Någon hade skrivit "1tsk pepparkakskrydda". I ögonvrån - eller hur sjutton jag läste - fick jag det till "Irakisk pepparkrydda"... Lät ju spännande..... ;) Tänk vad fel det kan bli när det fattas ett litet mellanslag....... :rofl:
På ett ICA-recept som jag brukar använda finns det en kommentar från en förälder som är irriterad över att de skrivit 11/2 dl mjöl i receptet eftersom personens tolvåring läst det som "elva delat på två" och därför tagit 5,5 dl mjöl istället för 1,5 dl... 🙈

(när jag nu tittar på receptet står det faktiskt skrivet som 1 1/2 dl, alltså med ett mellanslag, men jag vet inte om det är en efterkonstruktion från ICAs sida)
 
På ett ICA-recept som jag brukar använda finns det en kommentar från en förälder som är irriterad över att de skrivit 11/2 dl mjöl i receptet eftersom personens tolvåring läst det som "elva delat på två" och därför tagit 5,5 dl mjöl istället för 1,5 dl... 🙈

(när jag nu tittar på receptet står det faktiskt skrivet som 1 1/2 dl, alltså med ett mellanslag, men jag vet inte om det är en efterkonstruktion från ICAs sida)

Som när jag bläddrade i min mammas gamla receptbok och hittade ett recept på cornflakeskakor (urpsrungligen ”från TV 3/11 -73” :D) och det stod att man skulle blanda i 777 msk cornflakes.

Mamma: ”Skrivmaskinsknappen måste ha fastnat ...”. :laugh:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hemmet Eftersom den förra tråden blev låst startar jag en ny! Fortsätt posta spännande och intressanta hus till salu. :D Vet inte riktigt hur...
47 48 49
Svar
963
· Visningar
61 198
Senast: LenaH
·
L
  • Artikel
Dagbok Hej ❤️ Jag vill bara skriva god jul till alla er här! Jag hoppas att ni har en jätte bra jul helg o avsett ifall ni firar själva eller...
2 3
Svar
41
· Visningar
3 393
Kropp & Själ På sedvanligt manér så har jag spenderat senaste veckorna med att läsa otroligt mycket om den här pusselbiten som fick allt att falla på...
Svar
10
· Visningar
1 944
Senast: Rosett
·
Hästmänniskan Hej alla Bukefalos..are? Mitt namn är Brunte och jag är ny här. Det är såhär att jag är en tjej på 25+ år som har ridit till och från...
2
Svar
21
· Visningar
4 209

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp