Tjatter Höra/läsa/säga fel

Dagens:
Jag skulle säga ”Snickaren kommer höra av sig först i slutet av augusti”

Blev ”Prickskytten kommer höra av sig först i slutet av Augusti”

När jag pratade i telefon med mamma. På Hemköp. Där halva Sverige var och handlade. 🙄🤦🏻‍♀️🤣

Vet inte vad jag fick det ifrån alls, överhuvudtaget!

Jag skickade precis ut ett email till hela mitt team om min semester, och lyckades skriva att jag ska vara borta 30 september till 26 augusti... :banghead:

Det är ett internationellt team, och redan 4 veckors semester tycker de är helt otroligt lyxigt, så vad de tyckte om 11 månader vet jag inte... :o

(försvenskning av ursprunglig norska)
"Man anmäld för att ha sparkat ihjäl pingvin."

Finns inte de bara på Antarktis? Där det bara finns typ forskare? De ställer sig väl inte och sparkar på djuren? Och är inte pingviner hyfsat stora, stabbiga och med massor av fettlager? Måste sparka redigt rejält för att ta död på en? :confused:

... pinnsvin... (alltså en igelkott)
Lite mer rimligt att det är något som ett random pucko kan ha gjort.

Finns inte de bara på Antarktis? Där det bara finns typ forskare? De ställer sig väl inte och sparkar på djuren? Och är inte pingviner hyfsat stora, stabbiga och med massor av fettlager? Måste sparka redigt rejält för att ta död på en? :confused:

Det markerade. Jag läste piggsvin :laugh:

Hedinn

Moderator

Det finns faktiskt pingviner på annat håll också. T.ex Afrika och Sydamerika. Och små arter av pingviner, alla är inte stora. :)
Men ja, lite mer rimligt med "pinnsvin" oavsett.