Höra/läsa/säga fel

Status
Stängd för vidare inlägg.
Rubrik på stor tidnings webbsida: Kongress utser tillfällig Perup-resident? Vadå tillfällig invånare och var ligger Perup?
(det var visst president i Peru som kongressen utsåg)

(Å andra sidan fick jag nyss mail från kollega i NZ som undrade vad en svensk vägskylt betydde - google föreslog water place [rätt = vändplats])
 
Kollade tv-tablån tidigare idag.
”En plats i selen”
Fick upp bilder i huvudet på häst och hund i sele.
Det stod visst ”En plats i solen”.
 
Hästen var irriterad och trasslade vid sadling pga höstbrunst och plötslig värmebölja. Jag pratar lugnande med henne och hör mig själv säga "såja Pipen, det går bra, du är duktig!" Pipen är vårt ena marsvin, dårå... :banghead: Till mitt försvar hade jag klippt grisarnas klor kvällen innan, och de trasslade också och behövde pratas lugnande med. Och hästen har samma färg som Pipen.
 
Hästen var irriterad och trasslade vid sadling pga höstbrunst och plötslig värmebölja. Jag pratar lugnande med henne och hör mig själv säga "såja Pipen, det går bra, du är duktig!" Pipen är vårt ena marsvin, dårå... :banghead: Till mitt försvar hade jag klippt grisarnas klor kvällen innan, och de trasslade också och behövde pratas lugnande med. Och hästen har samma färg som Pipen.
Äsch då, jag har blandat ihop sonens och hundens namn. De är ju väldigt lika, den enas namn är fyra bokstäver och den andra dubbelt så många :angel: .
 
Pratade lite med en kompis på telefon nyss och hon berättade att hennes sambo, som håller på att lära sig svenska, hade frågat sina svenska kollegor om det var vanligt att pendla med stridsvagn i Stockholm. Eeeeh, inte jättevanligt kanske? Sen kom de fram till att det nog var spårvagn han menade ändå :laugh:
 
Läser om någons problem att hitta choklad-emojin. Finns en sådan massa symboler det går att peta in, den är säkert viktig för någon...

Några kugghjulsvarv senare inser jag att det var chockad-emojin det söktes efter. Förstår plötsligt frustrationen bättre...
 
Läser om någons problem att hitta choklad-emojin. Finns en sådan massa symboler det går att peta in, den är säkert viktig för någon...

Några kugghjulsvarv senare inser jag att det var chockad-emojin det söktes efter. Förstår plötsligt frustrationen bättre...
Funderade över vilken choklad emoji jag missat. Trodde det kunde vara denna 💩 som dom letade efter först. (dock ingen choklad men ändå. Vet ju inte vad personen ifråga tänkte att den skulle föreställa) :p
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hemmet Eftersom den förra tråden blev låst startar jag en ny! Fortsätt posta spännande och intressanta hus till salu. :D Vet inte riktigt hur...
47 48 49
Svar
972
· Visningar
62 035
Senast: Acto
·
L
  • Artikel
Dagbok Hej ❤️ Jag vill bara skriva god jul till alla er här! Jag hoppas att ni har en jätte bra jul helg o avsett ifall ni firar själva eller...
2 3
Svar
41
· Visningar
3 409
Kropp & Själ På sedvanligt manér så har jag spenderat senaste veckorna med att läsa otroligt mycket om den här pusselbiten som fick allt att falla på...
Svar
10
· Visningar
1 953
Senast: Rosett
·
Hästmänniskan Hej alla Bukefalos..are? Mitt namn är Brunte och jag är ny här. Det är såhär att jag är en tjej på 25+ år som har ridit till och från...
2
Svar
21
· Visningar
4 228

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • GVFÖ 2024
  • Sätta upp gammal tapet?
  • Den siarlösa ulvleken

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp