Höra/läsa/säga fel

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Höra/läsa/säga fel

Skulle heja på en kollega men han sa "tja" och då blev det fel i mitt huvud och jag sa "haj". Han hörde iaf inte eller så lät han det vara! :o
 
Sv: Höra/läsa/säga fel

Jag är fortfarande nästan säker på att Lady Gaga sjunger "You´re a nigger in a bad romance". Fast jag kan ju ha fel:angel:

Och den där Bruno Mars sjunger "got your ass wide open, why was it open?"

Kan iofs ha fel där också.:D
 
Sv: Höra/läsa/säga fel

Jag har svart bälte i felhörningar...(är det ett ord)

Jag ramlade in mitt i den är sommarplågelåten som P3 kör "Du måste flytta på dig..." eller nåt. Satte på radion mitt i ett långt parti där hon sjunger "flytta flytta flytta flytta flytta flytta flytta....osv". Gissa vad min vridna hjärna hörde...:o

Min sambo kom en dag in i datorrummet och sade glatt: "Nä nu skall jag ta och snyta arslet i en skål"
Vad han egentligen sade var "Nu skall jag spela Asherons Call" (ett dataspel).

reklamen för "hitta.se" blir alltid nåt annat:o
 
Sv: Höra/läsa/säga fel

Jag råkade säga "fuck för att du ringde" till en kund häromdagen. :o Jag läste något som började med F samtidigt som jag påbörjade meningen och då blev det felkoppling i hjärnan. Det verkade dock inte som om kunden uppfattade misstaget, tack och lov.
 
Sv: Höra/läsa/säga fel

jag satt på arbetet och åt lunch, diskussionen var kring att hinna vara med på friskisdagen eller prioritera arbetet.

Jag säger till en kollega om en annan kollega:

Ja, jag har pippat henne hela dagen....
snacka om att jag blev röd och de andra kring bordet skrattade järnet.

jag skulle givetvis säga: ja, jag har peppat henne hela dagen...


MMBetsybabe
 
Sv: Höra/läsa/säga fel

Min kollega som jag delar kontor med är med på växelslingan och vi småpratar lite när det ringer och hon svarar: "Företagets namn det är pappa".

Jag bröt ihop och hon försökte hålla god min haha! Kunden hade inte fattat va hon sa tror hon.

Hon skulle precis säga nåt om sin pappa och då blev det så tokigt när det ringde :p
 
Sv: Höra/läsa/säga fel

Haha :) Min mamma ringde mig en gång och sa "Hej det är pappa!", samt gratulerade på 17-och-ett-halvt-årsdagen... bara fem år för sent. Det var visserligen den 17:e februari så det blev väl lite hjärnhaveri helt enkelt...
 
Sv: Höra/läsa/säga fel

Jag läste häromdagen på ett annat forum om någons otäcka barn. Hur kan man kalla sina egna barn för otäcka, tänkte jag? Fast det stod inte otäcka utan oäckta (ja det var stavat så, och ämnet var om man borde gifta sig innan man skaffar barn).
 
Sv: Höra/läsa/säga fel

...

Jag ramlade in mitt i den är sommarplågelåten som P3 kör "Du måste flytta på dig..." eller nåt. Satte på radion mitt i ett långt parti där hon sjunger "flytta flytta flytta flytta flytta flytta flytta....osv". Gissa vad min vridna hjärna hörde...:o

...

Hahaha! Precis den låten tog det nog en 3 ggr innan jag insåg vad hon sjöng. Men första gången jag hörde den var i "Ligga med P3" så jag hörde tydliget hur hon sjöng "Fitta fitta fitta fitta fitta fitta" :angel: :o :angel :o
Och tänkte nu har P3 blivit väl lössläppta och plockar in vilken musik som helst :angel:
 
Sv: Höra/läsa/säga fel

Van Morrisons Brown-eyed girl är det också lite fittvarning på... om man hör vad man vill ;)

Jag kom just att tänka på, när jag läste en annan nostalgitråd, att vi inte förstod hur man uttalade "continue" på Super Mario Bros när vi var små - vi sa "kontinent".
 
Sv: Höra/läsa/säga fel

Minns ett nyhetsankare eller morgonhallåa i TV som sa "...och satte den i fittan" istället för "...och satte den i fickan".

Felhörningen av Keshas låt Cannibal är värd att nämna, "i am a cat nipple" istället för "i am a cannibal", lyssna så ska ni se :D

Min team ledare på jobbet berättade om en felsägning hon gjort förra året när hon under ett sent kvällspass suttit och sms'at med sin pappa i väntan på att det skulle komma in samtal. När det väl kom ett och hon svarade sa hon "Välkommen till XXXXX du pratar med pappa, hur kan jag hjälpa dig?" Både hon och kunden skrattade en stund.
 
Sv: Höra/läsa/säga fel

Haha, jag minns hur man satt och ritade i Paint, och då man tryckte på Undo-knappen sade man som det skrevs; Undå.:D
 
Sv: Höra/läsa/säga fel

Minns ett nyhetsankare eller morgonhallåa i TV som sa "...och satte den i fittan" istället för "...och satte den i fickan".

Felhörningen av Keshas låt Cannibal är värd att nämna, "i am a cat nipple" istället för "i am a cannibal", lyssna så ska ni se :D

Min team ledare på jobbet berättade om en felsägning hon gjort förra året när hon under ett sent kvällspass suttit och sms'at med sin pappa i väntan på att det skulle komma in samtal. När det väl kom ett och hon svarade sa hon "Välkommen till XXXXX du pratar med pappa, hur kan jag hjälpa dig?" Både hon och kunden skrattade en stund.

Lite kryptonit i fittan:D
http://www.youtube.com/watch?v=btWmeQljU48
 
Sv: Höra/läsa/säga fel

Jag är fortfarande nästan säker på att Lady Gaga sjunger "You´re a nigger in a bad romance". Fast jag kan ju ha fel:angel:

Och den där Bruno Mars sjunger "got your ass wide open, why was it open?"

Kan iofs ha fel där också.:D

Jag har EVENTUELLT fel vad gäller att Kent sjunger "en dröm om mamma som Maj Fant" i Dom Andra. Jag är dock skeptisk, jag har hört det så många gånger... :angel:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hemmet Eftersom den förra tråden blev låst startar jag en ny! Fortsätt posta spännande och intressanta hus till salu. :D Vet inte riktigt hur...
46 47 48
Svar
956
· Visningar
59 765
Senast: Mia_R
·
  • Artikel
Dagbok Hej ❤️ Jag vill bara skriva god jul till alla er här! Jag hoppas att ni har en jätte bra jul helg o avsett ifall ni firar själva eller...
2 3
Svar
41
· Visningar
3 287
Kropp & Själ På sedvanligt manér så har jag spenderat senaste veckorna med att läsa otroligt mycket om den här pusselbiten som fick allt att falla på...
Svar
10
· Visningar
1 933
Senast: Rosett
·
Hästmänniskan Hej alla Bukefalos..are? Mitt namn är Brunte och jag är ny här. Det är såhär att jag är en tjej på 25+ år som har ridit till och från...
2
Svar
21
· Visningar
4 095

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Ännu en tråd om hundfoder
  • Kattsnack 10

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp