Höra/läsa/säga fel

Status
Stängd för vidare inlägg.
Det var inte förrän för ett par veckor sedan som jag insåg at Linkedin faktiskt är "Linked-in".
Jag har i åratal tänkt "Linke-din" (uttalat "ling-ke-din") och tyckt att det är ett ovanligt barnsligt namn för nåt så seriöst :o:rofl:
Haha, men what!? Jag trodde också, vfram tills... Nu, att det heter Linkedin, fast med uttal Linke-Din 🙈
 
Snacka om att jag blev förvirrad när sambon igår kväll vände sig om till mig och sa "Could you pass me a balloon please?"

Jag bara: O_oO_oO_o

Tydligen hade han tänkt säga "cushion", inte "balloon". För de är ju väldigt lika, de orden... :cautious::laugh:

Ingen av oss fattar var han fick balloon ifrån - vi tittade på TV samtidigt och där pratades det definitivt inte om några ballonger (det var ett program om ISIS liksom...). Det är inte heller något vi pratat om på senaste, alls, och vi har garanterat inga ballonger hemma!

Jag skrattade så jag grät i säkert fem minuter efteråt!
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hemmet Eftersom den förra tråden blev låst startar jag en ny! Fortsätt posta spännande och intressanta hus till salu. :D Vet inte riktigt hur...
46 47 48
Svar
956
· Visningar
59 795
Senast: Mia_R
·
  • Artikel
Dagbok Hej ❤️ Jag vill bara skriva god jul till alla er här! Jag hoppas att ni har en jätte bra jul helg o avsett ifall ni firar själva eller...
2 3
Svar
41
· Visningar
3 288
Kropp & Själ På sedvanligt manér så har jag spenderat senaste veckorna med att läsa otroligt mycket om den här pusselbiten som fick allt att falla på...
Svar
10
· Visningar
1 935
Senast: Rosett
·
Hästmänniskan Hej alla Bukefalos..are? Mitt namn är Brunte och jag är ny här. Det är såhär att jag är en tjej på 25+ år som har ridit till och från...
2
Svar
21
· Visningar
4 096

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp