Höra/läsa/säga fel

Status
Stängd för vidare inlägg.
Dagens:
Jag skulle säga ”Snickaren kommer höra av sig först i slutet av augusti”

Blev ”Prickskytten kommer höra av sig först i slutet av Augusti”

När jag pratade i telefon med mamma. På Hemköp. Där halva Sverige var och handlade. 🙄🤦🏻‍♀️🤣

Vet inte vad jag fick det ifrån alls, överhuvudtaget!
 
Jag skickade precis ut ett email till hela mitt team om min semester, och lyckades skriva att jag ska vara borta 30 september till 26 augusti... :banghead:

Det är ett internationellt team, och redan 4 veckors semester tycker de är helt otroligt lyxigt, så vad de tyckte om 11 månader vet jag inte... :o
 
(försvenskning av ursprunglig norska)
"Man anmäld för att ha sparkat ihjäl pingvin."

Finns inte de bara på Antarktis? Där det bara finns typ forskare? De ställer sig väl inte och sparkar på djuren? Och är inte pingviner hyfsat stora, stabbiga och med massor av fettlager? Måste sparka redigt rejält för att ta död på en? :confused:

... pinnsvin... (alltså en igelkott)
Lite mer rimligt att det är något som ett random pucko kan ha gjort.
 
(försvenskning av ursprunglig norska)
"Man anmäld för att ha sparkat ihjäl pingvin."

Finns inte de bara på Antarktis? Där det bara finns typ forskare? De ställer sig väl inte och sparkar på djuren? Och är inte pingviner hyfsat stora, stabbiga och med massor av fettlager? Måste sparka redigt rejält för att ta död på en? :confused:

... pinnsvin... (alltså en igelkott)
Lite mer rimligt att det är något som ett random pucko kan ha gjort.
Det markerade. Jag läste piggsvin :laugh:
 
(försvenskning av ursprunglig norska)
"Man anmäld för att ha sparkat ihjäl pingvin."

Finns inte de bara på Antarktis? Där det bara finns typ forskare? De ställer sig väl inte och sparkar på djuren? Och är inte pingviner hyfsat stora, stabbiga och med massor av fettlager? Måste sparka redigt rejält för att ta död på en? :confused:

... pinnsvin... (alltså en igelkott)
Lite mer rimligt att det är något som ett random pucko kan ha gjort.
Det finns faktiskt pingviner på annat håll också. T.ex Afrika och Sydamerika. Och små arter av pingviner, alla är inte stora. :)
Men ja, lite mer rimligt med "pinnsvin" oavsett.
 
Jag är helt säker på att Darin (tror det är han) sjunger "galopp" i en av sina refränger. Min sambo säger att jag hör fel, men jag är *säker*. Sådetså.

På jobbet (jag hade bara jobbat några dagar) blev det lite halvpinsamt när en av våra boende kom ut i köket och säger "Mera sex i soffan". Jag tittade förvånat runt på mina kollegor, men ingen av dom verkade brydd så jag fick fråga vad personen menade. Mera KEX i soffan... *suck*
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hemmet Eftersom den förra tråden blev låst startar jag en ny! Fortsätt posta spännande och intressanta hus till salu. :D Vet inte riktigt hur...
46 47 48
Svar
956
· Visningar
59 782
Senast: Mia_R
·
  • Artikel
Dagbok Hej ❤️ Jag vill bara skriva god jul till alla er här! Jag hoppas att ni har en jätte bra jul helg o avsett ifall ni firar själva eller...
2 3
Svar
41
· Visningar
3 287
Kropp & Själ På sedvanligt manér så har jag spenderat senaste veckorna med att läsa otroligt mycket om den här pusselbiten som fick allt att falla på...
Svar
10
· Visningar
1 933
Senast: Rosett
·
Hästmänniskan Hej alla Bukefalos..are? Mitt namn är Brunte och jag är ny här. Det är såhär att jag är en tjej på 25+ år som har ridit till och från...
2
Svar
21
· Visningar
4 096

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Uppdateringstråd
  • Dressyrsnack 16
  • Hingstval 2024

Omröstningar

Tillbaka
Upp