Höra/läsa/säga fel

Status
Stängd för vidare inlägg.
Ekläspulpet

Tittar på antiques roadtrip och det stod i översättningen att det var en ekläspulpet. Var inte förrän jag hörde honom säga det på engelska som jag kunde läsa det på svenska.
En ek-läs-pulpet.
Inte ekläs, som jag läste det först :p.
Typiskt namn med franskt ursprung på en pryl från 1700-talet som brukas inom den engelska överklassen. :)
 
Igår lyssnade jag på radion där de sa att det skulle vara en utställning om Leonardo da Vinci på Louvren.

Men jag tänkte Leonardo di Caprio och funderade på riktigt i flera sekunder vad konstigt att han är så stor i Frankrike... :confused:

Leonard daVinci är kanske lite mer relevant på Louvren... :banghead:
 
Hahaha, det här påminner mig om den gången min snubbe sa att han arbetade med en kroat. Och det slog verkligen slint i mitt huvud och jag ba, vadå är han demokrat?? Vi bor inte i USA? Tänkte bara vad har det för betydelse att han är demokrat? Tills min snubbe förtydligade att hans kollega inte var DEMOkrat, utan att han var från Kroatien... :angel:
 
Sonen och jag pratade religion vid middagsbordet och jag sa att jag var ateist.
Sonen tittar helt chockat på mig och utbrister "VA?!!! Är du? Men mamma!!"

Jag blev lite häpen över hans reaktion då ingen i släkten är ett skvatt religiös. Det visade sig dock att han tycke jag sa "Jag är nazist" :grin:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hemmet Eftersom den förra tråden blev låst startar jag en ny! Fortsätt posta spännande och intressanta hus till salu. :D Vet inte riktigt hur...
46 47 48
Svar
956
· Visningar
59 795
Senast: Mia_R
·
  • Artikel
Dagbok Hej ❤️ Jag vill bara skriva god jul till alla er här! Jag hoppas att ni har en jätte bra jul helg o avsett ifall ni firar själva eller...
2 3
Svar
41
· Visningar
3 288
Kropp & Själ På sedvanligt manér så har jag spenderat senaste veckorna med att läsa otroligt mycket om den här pusselbiten som fick allt att falla på...
Svar
10
· Visningar
1 935
Senast: Rosett
·
Hästmänniskan Hej alla Bukefalos..are? Mitt namn är Brunte och jag är ny här. Det är såhär att jag är en tjej på 25+ år som har ridit till och från...
2
Svar
21
· Visningar
4 096

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Ännu en tråd om hundfoder
  • Black & tan?

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp