Höra/läsa/säga/skriva fel del 2

Min kompis mamma berättade för min vän att pappan var dålig i magen, och att dom bara hade dålig salva hemma, som han kunde smörja baken med.
-Vad har ni för salva då? Frågade min kompis
-Det är glycerinsalva svarade mamman.
-Glycerin???? Är det en glycerinsalva? säkert?
-Jooo svarade mamman. så ropade hon till pappan.
-Vad var det för salva du smörjer baken med?
-VASELIN ! Svarade en lätt luttrad pappa....

* Jenny *
 
Läste på Facebook: ”Sofiehems träsliperis gamla fabriksbyggnad …”

Träsli-peris?
Träslip-eris?

:confused1:

Aha! Trä-sliperis!
 
Jahopp… Jag brukar säga ”skithuspapper” ibland om toalettpapper (vi gör så här i Dalarna) och idag bad jag sonen skriva inköpslista då han behöver träna på att skriva. Så jag sa allt vi skulle handla och han skrev. Väl nere på affären när jag läser listan ser jag ”skitHÅLSpapper” Jag frågar han vad som står där egentligen och han säger: Ja? Skithålspapper?! Du sa ju att vi skulle köpa det!

Han har alltså levt snart i 9 år och trott att jag sagt skithålspapper?! O_o:meh:
 
Jag är så fruktansvärt glad att jag inte ringde Meacos kundsupport idag och klagade på att det är något fel på den luftavfuktare vi nyligen köpt på jobbet. Jag gick nämligen förbi den idag och såg att displayen plötsligt visade "2L" istället för nuvarande luftfuktighetssiffra som den brukar. Både jag och kollegan kliade oss i huvudet och jag satte mig för att googla vad det betyder. Kan det vara att tanken har uppnått 2 liter och snart behöver tömmas? Nää, men den ska ju kunna hålla 12 liter... Är det något slags felmeddelande?

Efter att vi klurat och googlat oss gråa i flera minuter och just skulle till att ringa kundservice kom chefen in och vi frågade honom. Han bara "jaha, men det är inte så att ni läser upp och ner då?".

:o:o:o

Det kan eventuellt ha varit så att det i själva verket stod 72 på displayen, men att kollegan och jag inte insåg att maskinen var vänd åt andra hållet så att texten blev upp och ner. I digital text ser 72 ut som 2L upp och ner... Herregud vad vi skrattade! :rofl: Tänk er om vi hade satt oss och kontaktat kundservice som skulle vara lika förbluffade, fram till att någon plötsligt kom på att... Jaha... Var det så enkelt! Det var lite av ett blå mikro-moment :angel:
 
Jahopp… Jag brukar säga ”skithuspapper” ibland om toalettpapper (vi gör så här i Dalarna) och idag bad jag sonen skriva inköpslista då han behöver träna på att skriva. Så jag sa allt vi skulle handla och han skrev. Väl nere på affären när jag läser listan ser jag ”skitHÅLSpapper” Jag frågar han vad som står där egentligen och han säger: Ja? Skithålspapper?! Du sa ju att vi skulle köpa det!

Han har alltså levt snart i 9 år och trott att jag sagt skithålspapper?! O_o:meh:
:D Totalt logiskt ändå. Har han hunnit se något skithus i sitt liv? Det var länge sedan jag stötte på ett.

Tillägg: Ett fristående dass menar jag alltså.
 
:D Totalt logiskt ändå. Har han hunnit se något skithus i sitt liv? Det var länge sedan jag stötte på ett.

Tillägg: Ett fristående dass menar jag alltså.

Ja, vi har ett gammalt ute i uthuset på gården, men jag tror inte riktigt han förstått att man faktist använde det som enda ”toalett” en gång i tiden! Första gången jag visade han så kom ju frågan: ”Men vart spolar man då?” :rofl: När jag förklarade hur det gick till så såg han halvt förstörd ut.
 
Det finns en sång som spelas lite nu och då på radion och det tog väldigt lång tid innan jag fattade att de sjöng forgive me friend och inte until you fucked my friend. :laugh:

I en annan sjungs det om "Som en kväll i en barrskog" och jag har alltid trott att det var "Som en kväll i en vargskog, fyller du mina sinnen". Nog hade mina sinnen varit fulla om jag var i en vargskog, men en barrskog not so much. Tycker min version är bättre. :up:
 

Liknande trådar

L
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag har ju anmält en sak som har hänt. Och då säger flera att det är bra och rätt och alltmöjligt. Men det KÄNNS verkligen inte så...
2 3
Svar
44
· Visningar
3 414
Senast: LiviaFilippa
·
Fordon Om tråden inte ligger rätt så får den flyttas till rätt ställe. Lite svårt att veta var den hör hemma. Jag ska skriva upp för BE i...
Svar
2
· Visningar
535
Senast: Fetaost
·
Skola & Jobb Jag vill börja plugga. Punkt. Och det är det enda beslutet jag har lyckats ta, sen kommer jag inte längre. Jag vet helt enkelt inte...
Svar
4
· Visningar
562
Senast: niardasp
·
Relationer Jag har en syster som för ett år sedan helt plötsligt sa upp kontakten med vår mamma och började hänga ut henne som narcissist mm på...
2 3
Svar
46
· Visningar
4 337
Senast: kubikmeter
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp