Höra/läsa/säga/skriva fel del 2

Det är ett VADDÅ för nånting sa du? Här var jag helt övertygad om att jag läst fel eller SVT skrivit fel, men sedan googlade jag och insåg att det faktiskt FINNS ett sådant ord! Hur har jag lyckats gå genom livet och inte veta det?! 🤯

Visa bifogad fil 80588
Mitt favvo-ord :p
Så bildligt. Jag ser Obelix stå och knuffa, knuffa, knuffa förgäves på en stor bautasten som är så stabil att den inte rubbar sig. :laugh:
VAD betyder ordet? :confused:
Bokstavligen: icke möjlig att putta ikull
o-omkull-runke-lig
Har faktiskt bara sett det i äldre texter innan.
 
Det är ett VADDÅ för nånting sa du? Här var jag helt övertygad om att jag läst fel eller SVT skrivit fel, men sedan googlade jag och insåg att det faktiskt FINNS ett sådant ord! Hur har jag lyckats gå genom livet och inte veta det?! 🤯

Visa bifogad fil 80588
Jag älskar också det ordet! En pluggvän och jag gjorde en pakt kring att ha med både order oomkullrunkelig och order lejonparten (ett annat obsolet ord jag verkligen gillar) när vi skrev b-uppsats i tidernas begynnelse. De två andra jag skrev med var inte jätteglada, men orden kom med. :D
 
”Celine Dion with me” läste jag i tablån.
Ett halvtimmesprogram. Tänkte ”vad kort program om en kändis”.
Hade precis droppat viscotears i ögonen så ser lite suddigt.

”Come dine with me” stod det.
 
På ett förum nära dig, tråd med rubriken: SkRäckhingsten Knut! :nailbiting:

Tänkte att det var någon svensk hingst med rykte liknande Wall Street Banker som jag missat och blir jättenyfiken, innan jag inser att naturligtvis står skäck inte skräck. Lite besviken :p
 

Liknande trådar

L
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag har ju anmält en sak som har hänt. Och då säger flera att det är bra och rätt och alltmöjligt. Men det KÄNNS verkligen inte så...
2 3
Svar
44
· Visningar
3 413
Senast: LiviaFilippa
·
Fordon Om tråden inte ligger rätt så får den flyttas till rätt ställe. Lite svårt att veta var den hör hemma. Jag ska skriva upp för BE i...
Svar
2
· Visningar
535
Senast: Fetaost
·
Skola & Jobb Jag vill börja plugga. Punkt. Och det är det enda beslutet jag har lyckats ta, sen kommer jag inte längre. Jag vet helt enkelt inte...
Svar
4
· Visningar
561
Senast: niardasp
·
Relationer Jag har en syster som för ett år sedan helt plötsligt sa upp kontakten med vår mamma och började hänga ut henne som narcissist mm på...
2 3
Svar
46
· Visningar
4 335
Senast: kubikmeter
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp