Höra/läsa/säga/skriva fel del 2

Egentligen är det väl ingen felläsning för jag läste ju precis det som stod.
Men jag var inne på barnforumet och såg i kanten på skärmen rubriken "Hundbur i V40"
Blev såååå nyfiken på vad den höggravida skulle göra med hundburen :nailbiting: :p
 
Lokaltidningen misslyckades med rubriksättningen:
"Befolkningstäthet skyddar mot smitta."

Artikeln handlade om att länets mer glesbefolkade delar inte verkade drabbas lika illa av covid, och någon hänvisning till siffror (nationell forskning?) på att befolkningstäthet var en faktor i smittspridningen.
 
Läste idag på bilprovningen: ”Du får undvika förmåner och billigare alternativ” och jag tänkte att det är ju självklart men jag fattade inte varför det stod som reklam inne hos dem.

Givetvis stod det inte undvika utan unika.
 

Liknande trådar

  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag har ju anmält en sak som har hänt. Och då säger flera att det är bra och rätt och alltmöjligt. Men det KÄNNS verkligen inte så...
2 3
Svar
44
· Visningar
3 226
Fordon Om tråden inte ligger rätt så får den flyttas till rätt ställe. Lite svårt att veta var den hör hemma. Jag ska skriva upp för BE i...
Svar
2
· Visningar
498
Senast: Fetaost
·
Skola & Jobb Jag vill börja plugga. Punkt. Och det är det enda beslutet jag har lyckats ta, sen kommer jag inte längre. Jag vet helt enkelt inte...
Svar
4
· Visningar
478
Senast: niardasp
·
Relationer Jag har en syster som för ett år sedan helt plötsligt sa upp kontakten med vår mamma och började hänga ut henne som narcissist mm på...
2 3
Svar
46
· Visningar
4 166
Senast: kubikmeter
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Lös i magen
  • Ännu en tråd om hundfoder

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp