Höra/läsa/säga/skriva fel del 2

"Dalamaskör inbunden till Oskarsakademin."

Är visst en maskör från Dalarna och inte en kör bestående av dalmasar. :angel: :rofl:

Läste 100% Dalmas-kör :rofl:

Nu kommer kullan här och påpekar att det INTE heter dalmas/dalkulla utan mas och kulla. Att sätta "dal" framför är att säga "daladalakarl resp "daladalakvinna" :cautious: Att sätta "dal" framför är ett påfund från Stockholm :mad:

;)
 
Fick ett reklammail från en webbutik för kosmetik.
Läste rubriken:

”Peepads …”

Ehm va? För hundar? O_o

Peelpads stod det ju.
 
"Dalamaskör inbunden till Oskarsakademin."

Är visst en maskör från Dalarna och inte en kör bestående av dalmasar. :angel: :rofl:
Denna bild får jag i min facebook feed ideligen. Läser ALLTID ”Karolinska Institutes Alzheimers-manskör”. Men visst är det en kvinna med på bilden?
 

Bifogade filer

  • 8A7FF66E-4D85-4250-9694-B4710AF09C13.jpeg
    8A7FF66E-4D85-4250-9694-B4710AF09C13.jpeg
    83,3 KB · Visningar: 26

Liknande trådar

L
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag har ju anmält en sak som har hänt. Och då säger flera att det är bra och rätt och alltmöjligt. Men det KÄNNS verkligen inte så...
2 3
Svar
44
· Visningar
3 366
Senast: LiviaFilippa
·
Fordon Om tråden inte ligger rätt så får den flyttas till rätt ställe. Lite svårt att veta var den hör hemma. Jag ska skriva upp för BE i...
Svar
2
· Visningar
530
Senast: Fetaost
·
Skola & Jobb Jag vill börja plugga. Punkt. Och det är det enda beslutet jag har lyckats ta, sen kommer jag inte längre. Jag vet helt enkelt inte...
Svar
4
· Visningar
550
Senast: niardasp
·
Relationer Jag har en syster som för ett år sedan helt plötsligt sa upp kontakten med vår mamma och började hänga ut henne som narcissist mm på...
2 3
Svar
46
· Visningar
4 309
Senast: kubikmeter
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Arbetsintervju
  • Vad läser du just nu?
  • Dejtingtråden del 37

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp