Höra/läsa/säga/skriva fel del 2

Min nya kollega: "My asshole course starts that day so I can't make it."

Jag bad henne upprepa det två gånger för att begripa vad det var människan sa, men utan resultat. Till slut blev jag tvungen att fråga och det visade sig handla om en "ESOL course", alltså Cambridges språkkurs English to Speakers of Other Languages. Kollegan uttalade det som ett ord istället för att säga varje individuell bokstav i förkortningen, så då lät det som "asshole". Vi skrattade väldigt gott åt detta :D
 
Har läst/tolkat fel på två trådrubriker idag:

Shorts på youtube- bara va? Någon reklam för shorts eller vadå? (Fattar fortfarande inte fullt ut hur det är menat att tolkas)

BH med vinge- föreställer mig någon slags vingar som sitter på ryggen, fastsydda i en bh. Lät lite märkligt, måste finnas bättre sätt att ha låtsasvingar om man nu vill ha det.
 
Sambon och jag sitter ute på altanen så här i sommarnatten.
Det är tyst förutom syrsorna som spelar.
Jag säger: vad härligt det är att sitta här och lyssna på blommorna. (Satt och tittade på mina planteringar)
Sambon: Jag vill röka vad du har rökt för skummt.
 
När jag checkade in på hotellet i Edinburgh fick jag som vanligt en instruktion hur jag skulle hitta mitt rum.
'Through the security door, left, left and left to the third floor ' :confused:

Left, left and the lift to the third floor skulle det förstås vara. Tjejerna i receptionen skrattade lika mycket som jag åt den felhörningen :D
 
Svtnyheter:
”Enligt Per-Olov Wikberg har det blivit allt vanligare att besökarna även söker sig till fjällen under sommaren och inte bara under vetemånaderna när det är dags för skidsäsong”

Vetemånaderna :confused:

Vintermånaderna såklart!
 

Liknande trådar

  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag har ju anmält en sak som har hänt. Och då säger flera att det är bra och rätt och alltmöjligt. Men det KÄNNS verkligen inte så...
2 3
Svar
44
· Visningar
3 226
Fordon Om tråden inte ligger rätt så får den flyttas till rätt ställe. Lite svårt att veta var den hör hemma. Jag ska skriva upp för BE i...
Svar
2
· Visningar
498
Senast: Fetaost
·
Skola & Jobb Jag vill börja plugga. Punkt. Och det är det enda beslutet jag har lyckats ta, sen kommer jag inte längre. Jag vet helt enkelt inte...
Svar
4
· Visningar
478
Senast: niardasp
·
Relationer Jag har en syster som för ett år sedan helt plötsligt sa upp kontakten med vår mamma och började hänga ut henne som narcissist mm på...
2 3
Svar
46
· Visningar
4 166
Senast: kubikmeter
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Artroskopi äldre häst
  • Födda 2022
  • Mängd olja och lucern

Omröstningar

Tillbaka
Upp