Höra/läsa/säga/skriva fel del 2

Gissa vilken sport som refereras här!


"plants go ahead via and James of guava delivery"
"that it's a mere bisexual at Silver Moon the"
"Christina murder their are spaced only Superman"
"prosecuting a murderer"

:confused::confused::confused::confused::confused::confused:


Rätt svar: unghäst-VM i dressyr! 7-års klassen med som vanligt en minst sagt fantasifull automatisk textning på engelska av en holländsk speaker.

Mord-Christina och Superman är t ex Kristine Möller som rider stoet DSP Sonnerie Souveraine. Var det bisexuella kommer in är högst oklart men hästen är uppenbarligen efter Sezuan - Silvermoon.

För en okänd holländsk fras mitt emellan två ryttare chansar översättningen helt vildsint på "more do hospital's you don't worry" och "dr. Jeanette belts what's happening long qi". (dr. Jeanette jobbar antagligen på sjukhuset, så oroa er inte - även om man undrar vad som händer...)

Höra och skriva fel, upphöjt till 1000.
 
Gissa vilken sport som refereras här!


"plants go ahead via and James of guava delivery"
"that it's a mere bisexual at Silver Moon the"
"Christina murder their are spaced only Superman"

:confused::confused::confused::confused::confused::confused:


Rätt svar: unghäst-VM i dressyr! 7-års klassen med som vanligt en minst sagt fantasifull automatisk textning på engelska av en holländsk speaker.

Mord-Christina och Superman är t ex Kristine Möller som rider stoet DSP Sonnerie Souveraine. Var det bisexuella kommer in är högst oklart men hästen är uppenbarligen efter Sezuan - Silvermoon.

För en okänd holländsk fras mitt emellan två ryttare chansar översättningen helt vildsint på "more do hospital's you don't worry" och "dr. Jeanette belts what's happening long qi". (dr. Jeanette jobbar antagligen på sjukhuset, så oroa er inte - även om man undrar vad som händer...)

Höra och skriva fel, upphöjt till 1000.
Nej nej, så där blir det när man översätter Holländska med google translate eller på facebook...
Jag har ju en holländsk hundras och skulle spamma denna tråd om jag lade ut allt som översätts på de holländska klubbsidorna :D
 
Nej nej, så där blir det när man översätter Holländska med google translate eller på facebook...
Jag har ju en holländsk hundras och skulle spamma denna tråd om jag lade ut allt som översätts på de holländska klubbsidorna :D

Men även när speakern talar engelska (om än med någon holländsk brytning) så gissar textningen att han pratar om baby vegetables och andra helt random saker, med mycket oklar koppling till ridsporten.
 
Handlar om mitt jobb, kan ha läst ”smågodis” :angel: och tänkte 👌

DFDBEFEE-5563-4DE4-8925-046F2F974AE7.jpeg
 
Har just varit och handlat. Medan jag gick i affären tänkte jag på en jättegod smaksatt honung jag köpte nyligen så när jag passerade honungshyllan kollade jag halvintresserat vad för honung de hade. Dessvärre hade de mest vanlig honung och äckelhonung.

Akaciahonung var det visst, vid en närmre titt 😅
 
Fick en notis från en nyhetsapp: "Flera hundra påkörda" och tänkte att det lät ju verkligen inte bra. Klickade mig in på artikeln pga ville veta vad som hänt och hur flera hundra personer kunde bli påkörda :confused: :crazy:

Eller vänta lite nu…? "Flicka med hundar påkörd" stod det visst… det är ju inte bra det heller, men det var i alla fall inte flera hundra påkörda 😅🙈
 
Min ordsladdande vän vräkte ur sig hur korkad en bekant var
- Vilken trästock hon är!
Skulle förstås vara träskalle....

Sedan såg jag en rubrik i tidningen om en bil som fått vattensnurr (de stod så)
De var ju en omskrivning på vattenplaning, och jag tycker vattensnurr va bättre ord!

* Jenny *
 

Liknande trådar

L
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag har ju anmält en sak som har hänt. Och då säger flera att det är bra och rätt och alltmöjligt. Men det KÄNNS verkligen inte så...
2 3
Svar
44
· Visningar
3 414
Senast: LiviaFilippa
·
Fordon Om tråden inte ligger rätt så får den flyttas till rätt ställe. Lite svårt att veta var den hör hemma. Jag ska skriva upp för BE i...
Svar
2
· Visningar
535
Senast: Fetaost
·
Skola & Jobb Jag vill börja plugga. Punkt. Och det är det enda beslutet jag har lyckats ta, sen kommer jag inte längre. Jag vet helt enkelt inte...
Svar
4
· Visningar
562
Senast: niardasp
·
Relationer Jag har en syster som för ett år sedan helt plötsligt sa upp kontakten med vår mamma och började hänga ut henne som narcissist mm på...
2 3
Svar
46
· Visningar
4 337
Senast: kubikmeter
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp