Höra/läsa/säga/skriva fel del 2

Jag gjorde en tankevurpa häromdagen.
Va i slalombacken och kom i samspråk med en ytligt bekant.
Vi började prata om hönor, och hon sa att man ser rätt fort om de blir en tupp, då får dom knölar på benen, sa hon.
Och visade samtidigt på sina egna armar.
Fram eller bakbenen? tänkte jag, men hann hejda mej, så jag sa det inte!
En kyckling har bara 2 ben, jag vet!

* Jenny *
 
Nyhetsrubrik: ”Sloven i svår krasch – lämnar girot i ambulans”

Jag tänkte: vad 17 är slOven för något?
Ahaa, slovEn :idea:
 
Efter snart två år så klickar* jag fortfarande på "väckarklocka" när jag ska ställa larmet på telefonen.

Och varje gång så kommer jag till den meningslösa tidszons-kartan.
Världsklocka... :meh:

Vill man vakna på morgonen heter det "alarm".
Denna gång också... :banghead:

*heter väl inte klicka när man fingrar på skärmen, men vad säger någon som är modern i sin vokabulär?
 
Läste en trådrubrik: Hanhundsregistret.
Va? Finns det ett sånt?
Hanhundsaggressivitet stod det visst.
 
Diskussion om att fixa ett midjebälte med fickor (i tråden att planera kläder för veckan): "satte min häst som är ett sygeni på uppdraget".

Geni eller inte, men vilken grym finmotorik att lyckas greja det när man har hovar!
Ahhjjsan. 🤣 Bästis ska det vara.
 
Senast ändrad:
Kunde inte för mitt liv förstå vad som menades med "Kassakistan" i min bok. Hjärnan försökte få det till ett mycket felstavat Kazakstan, sen föreslog den att det kanske fanns ett land som heter Kassakistan också. :idea:

Först på tredje försöket läste jag det som kassa-kistan. Men visst är väl det ett lite konstigt ord, eller?
 
Kunde inte för mitt liv förstå vad som menades med "Kassakistan" i min bok. Hjärnan försökte få det till ett mycket felstavat Kazakstan, sen föreslog den att det kanske fanns ett land som heter Kassakistan också. :idea:

Först på tredje försöket läste jag det som kassa-kistan. Men visst är väl det ett lite konstigt ord, eller?
Nja, kassakistan är väl inte konstigt. Det används väl mest bildligt om pengar, man har dem ju inte i en fysisk kassakista.
 
Nja, kassakistan är väl inte konstigt. Det används väl mest bildligt om pengar, man har dem ju inte i en fysisk kassakista.
Nä, jag funderade ett par varv till sedan och kom fram till att det nog var ett hyfsat normalt ord ändå. Dock inte ett som ingår i min hjärnas repertoar, bevisligen :D
 

Liknande trådar

L
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag har ju anmält en sak som har hänt. Och då säger flera att det är bra och rätt och alltmöjligt. Men det KÄNNS verkligen inte så...
2 3
Svar
44
· Visningar
3 365
Senast: LiviaFilippa
·
Fordon Om tråden inte ligger rätt så får den flyttas till rätt ställe. Lite svårt att veta var den hör hemma. Jag ska skriva upp för BE i...
Svar
2
· Visningar
530
Senast: Fetaost
·
Skola & Jobb Jag vill börja plugga. Punkt. Och det är det enda beslutet jag har lyckats ta, sen kommer jag inte längre. Jag vet helt enkelt inte...
Svar
4
· Visningar
550
Senast: niardasp
·
Relationer Jag har en syster som för ett år sedan helt plötsligt sa upp kontakten med vår mamma och började hänga ut henne som narcissist mm på...
2 3
Svar
46
· Visningar
4 303
Senast: kubikmeter
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Skadade hästar och konvalescenter
  • Löss
  • Betäckningar 2023 och föl 2024

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp