Höra/läsa/säga/skriva fel del 2

Alltså, fråga mig inte hur jag hörde fel på detta, men för ett par dagar sedan satt jag på ett tåg och hörde ungefär följande:

"Jag hörde att du skulle till Ghana och vandra?"
"Ja, redan nästa vecka, men jag har verkligen svårt att packa. Det är ju så mörkt och kallt, men det är svårt att liksom föreställa sig HUR mörkt och kallt." (här började jag fundera på om de har grottor i Ghana? eller höga berg?)
"Det är nog inte så farligt. Hellre lite för lite än alldeles för mycket kläder. Du vill ju inte bli svettig heller." (eh, svettig får du nog räkna med att du blir i Ghana även om du är naken....)
Här kom det lite annat emellan och jag lyssnade inte så noga. Sen skulle ena gå av tåget och säger då:
"Lycka till i Abisko!"

HUR fick min hjärna Abisko till Ghana???
 
Roliga barnaktivister i södra Sverige?

Tänkte att jag nog bara känner till Greta Thunberg och att hon dels är 20 år vid det här laget och dels väl bor i Stockholm, som förvisso är i södra halvan av landet men ändå sällan brukar benämnas som just södra Sverige. Men humor har hon!

Jaha barnaktiviteter... :bag:
 
Roliga barnaktivister i södra Sverige?

Tänkte att jag nog bara känner till Greta Thunberg och att hon dels är 20 år vid det här laget och dels väl bor i Stockholm, som förvisso är i södra halvan av landet men ändå sällan brukar benämnas som just södra Sverige. Men humor har hon!

Jaha barnaktiviteter... :bag:
OT men är hon 20? 💀 Jag är ju 20! Nu tycker jag det får räcka. Kan tiden stanna en stund så man hinner ikapp?
 
Lite trött ikväll och läser fel på var och varannan mening . O_o

Kattmat med smak av havsörn?!? Låter dyrt, och oetiskt på nått sätt… (Havsöring stod det.)

Ost återkallas, kan innehålla spår av Listerine!?! Låter INTE gott (Listeria stod det, så då kanske jag föredrar Listerine…)

Sonen är snäll mot magen? Vad bra? (Mat som är snäll mot magen var det tydligen)
 
Maken nyss: "Could you pass me my guitar please?"

Jag: :confused:

Vi äger såvitt jag vet ingen gitarr, och gjorde vi det vet jag inte riktigt vad vi skulle göra med den eftersom ingen av oss kan spela.

Det visade sig att maken menade "phone". Oookej. För det är ju så väldigt likt "guitar" till både utseende, användingsområde och namn. Ehum, ja.

Vi konstaterade att det nog är dags för honom att ta helg snart :D
 

Liknande trådar

L
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag har ju anmält en sak som har hänt. Och då säger flera att det är bra och rätt och alltmöjligt. Men det KÄNNS verkligen inte så...
2 3
Svar
44
· Visningar
3 366
Senast: LiviaFilippa
·
Fordon Om tråden inte ligger rätt så får den flyttas till rätt ställe. Lite svårt att veta var den hör hemma. Jag ska skriva upp för BE i...
Svar
2
· Visningar
530
Senast: Fetaost
·
Skola & Jobb Jag vill börja plugga. Punkt. Och det är det enda beslutet jag har lyckats ta, sen kommer jag inte längre. Jag vet helt enkelt inte...
Svar
4
· Visningar
551
Senast: niardasp
·
Relationer Jag har en syster som för ett år sedan helt plötsligt sa upp kontakten med vår mamma och började hänga ut henne som narcissist mm på...
2 3
Svar
46
· Visningar
4 313
Senast: kubikmeter
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp