Höra/läsa/säga/skriva fel del 2

Fast de där jäkla amerikanska blåbären är så falska blåbär som det bara finns.

De AR faktist blabar .... men de ar tva olika subspecies och ar naturligtvis inte likadana.
Sjalvklart ar det stor skillnad mellan vilda och "cultivated" blabar, precis som mellan alla vilda och cultivated bar och frukt. Vi har vilda blabar har i Nord America ocksa, men mest pa ostkusten och inte alls aret om da de vilda blabaren gillar kallare klimat och inte vaxer sa langt soderut. Det skulle inte bli mycket blabar om vi hade varit tvugna att lita pa de vilda. :cautious:
 
Ater lite farska blabar med cottage cheese. Jag brukar aldrig ata pa morgonen, men jag blev sa himla hungrig och har precis petat i mig en handfull medicin och magen mar battre om det kommer ner nagot mer ocksa. Hoppas jag tar mig runt hela mitt varv med att ta barn till skolan innan toan kallar bara. :angel:

@hastflicka skrev i vgv-tråden ”Ater lite falska blabar med cottage cheese”

Jaså, tänkte jag, finns det falska blåbär?
Färska!

Jag skrev inte falska, jag skrev farska ... jag har inga prickar over mina a och o :devil: That's all! ;)
 
De AR faktist blabar .... men de ar tva olika subspecies och ar naturligtvis inte likadana.
Sjalvklart ar det stor skillnad mellan vilda och "cultivated" blabar, precis som mellan alla vilda och cultivated bar och frukt. Vi har vilda blabar har i Nord America ocksa, men mest pa ostkusten och inte alls aret om da de vilda blabaren gillar kallare klimat och inte vaxer sa langt soderut. Det skulle inte bli mycket blabar om vi hade varit tvugna att lita pa de vilda. :cautious:
Jo, rent biologiskt är de blåbär, men de är falska i den meningen att de är blå på utsidan men lika vita på insidan som smaken är platt:D
 
"en förolyckad mc-förare"

(tittar på tv) Det var vad de sade medan en rejält krachad mc syns i bild. När bilden byts så ligger en skadad, men uppenbart levande, man på backen och sköts om av ambulansen.
 
Vårt "barnbarn" 12år satt och spelade tevespel, och hade nog gjort det lite för länge...
Då ropade hon till maj som lagade mat
- Du! jag har fått stelkramp!
-va, va menar du?
- Ja men jag är alldeles stel, å har kramp i benen, Hon trodde på allvar att det var det som är stelkramp.
De blev till att anlita google... Jag hade inte riktigt kläm på stelkramp jag heller :o

* Jenny*
 
De AR faktist blabar .... men de ar tva olika subspecies och ar naturligtvis inte likadana.
Sjalvklart ar det stor skillnad mellan vilda och "cultivated" blabar, precis som mellan alla vilda och cultivated bar och frukt. Vi har vilda blabar har i Nord America ocksa, men mest pa ostkusten och inte alls aret om da de vilda blabaren gillar kallare klimat och inte vaxer sa langt soderut. Det skulle inte bli mycket blabar om vi hade varit tvugna att lita pa de vilda. :cautious:
Precis! Amerikanska blåbär och svenska blåbär är två olika arter. Svenska blåbär heter "bilberries" på engelska, inte blueberries.
 

Liknande trådar

  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag har ju anmält en sak som har hänt. Och då säger flera att det är bra och rätt och alltmöjligt. Men det KÄNNS verkligen inte så...
2 3
Svar
44
· Visningar
3 226
Fordon Om tråden inte ligger rätt så får den flyttas till rätt ställe. Lite svårt att veta var den hör hemma. Jag ska skriva upp för BE i...
Svar
2
· Visningar
498
Senast: Fetaost
·
Skola & Jobb Jag vill börja plugga. Punkt. Och det är det enda beslutet jag har lyckats ta, sen kommer jag inte längre. Jag vet helt enkelt inte...
Svar
4
· Visningar
478
Senast: niardasp
·
Relationer Jag har en syster som för ett år sedan helt plötsligt sa upp kontakten med vår mamma och började hänga ut henne som narcissist mm på...
2 3
Svar
46
· Visningar
4 166
Senast: kubikmeter
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattsnack 10
  • Uppdateringstråd 29
  • Lös i magen

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp