Hörlurar för "distansträning"

Gnapp

Trådstartare
Jag funderar på att börja ta lektioner på distans, dvs att tränaren sitter hemma. Men för att det ska funka behöver jag skaffa något slags - trådlösa - hörlurar. Jag avskyr hörlurar normalt, så jag har ingen koll - och när jag läser beskrivningar säger många att man kan vara upp till tio meter från källan (dvs den filmande mobiltelefonen). Men tio meter är ju ingenting på en ridbana. Ni som gör sådant, finns det märken ni kan tipsa om eller avråda från? Något annat jag ska tänka på?
 
Airpods funkar super på mig, alla andra jag har provat ramlar ut så man måste fippla med dem med jämna mellanrum...

Jag har för mig att det funkar som så att en person filmar dig och sen har du din egen mobil i fickan för ljud om du tränar med ridesum.
 
Airpods funkar super på mig, alla andra jag har provat ramlar ut så man måste fippla med dem med jämna mellanrum...

Jag har för mig att det funkar som så att en person filmar dig och sen har du din egen mobil i fickan för ljud om du tränar med ridesum.
Ah, så två uppkopplingar, alltså. Då är ju avstånd mellan lurar och telefon mindre relevant, och svaret är "en telefon till" istället. Hm. ("Person som filmar" går bort, av praktiska skäl; jag kan inte ta upp någons tid en hel lektion. Men filmande mobil går att sätta upp ändå.)
 
Ah, så två uppkopplingar, alltså. Då är ju avstånd mellan lurar och telefon mindre relevant, och svaret är "en telefon till" istället. Hm. ("Person som filmar" går bort, av praktiska skäl; jag kan inte ta upp någons tid en hel lektion. Men filmande mobil går att sätta upp ändå.)

En kompis pratade häromdagen om att man nu kan koppla pivo med ridesum. Vet inte om det stämmer? I såna fall behövs ju ingen som filmar (däremot två telefoner).
 
En kompis pratade häromdagen om att man nu kan koppla pivo med ridesum. Vet inte om det stämmer? I såna fall behövs ju ingen som filmar (däremot två telefoner).
Pivo har jag (det där med att slippa ta upp någons tid, igen! :) ) men jag hoppades slippa en telefon till. Har folk normalt en extra telefon att ta till?
 
Pivo har jag (det där med att slippa ta upp någons tid, igen! :) ) men jag hoppades slippa en telefon till. Har folk normalt en extra telefon att ta till?

Jag har två telefoner. Men den ena är ju jobbets telefon, så jag får inte bli avskedad. ;) Sen tänker jag att det kanske är lättare att låna nåns telefon en halvtimme/timme, än att be den stå och filma?
 
Jag har två telefoner. Men den ena är ju jobbets telefon, så jag får inte bli avskedad. ;) Sen tänker jag att det kanske är lättare att låna nåns telefon en halvtimme/timme, än att be den stå och filma?
"Är det ok att jag använder upp all din datatrafik den här månaden?" :confused::crazy: (Sagt av en som själv kör med rätt begränsat konto och nog inte skulle låna ut sin telefon till något sådant...)
 
Anyway, tack för kommentarer, både @Nevermind och @Spike - jag hade uppenbarligen missat helt hur man borde göra och har en helt ny fråga att fundera på istället. :D Tack!
 
Jag kör också med min jobbtelefon, men min egna är den som filmar. Datatrafiken till jobbtelefonen med bara ljud borde inte vara så stor.

Tycker det fungerar väldigt bra ändå, ställer upp telefonen på ett ställe också så hojtar tränaren om vi rider ur bild. Skulle vara ännu bättre om pivo funkade till ridesum!
 

Liknande trådar

Hästhantering Hej! Vill varna för lång och rörig text... Gör ett sista desperat försök att få någon hjälp. Vill börja med att säga att hästen i...
3 4 5
Svar
81
· Visningar
11 240
Kropp & Själ För ett tag sedan gick jag till en optiker då jag tyckte att jag behövde anstränga ögonen såpass att de kändes trötta. Jag tänkte väl...
2 3 4
Svar
78
· Visningar
6 391
Senast: TinyWiny
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Ni som vet vem jag är IRL får gärna hålla det för er själva. Skiter i att ha nåt anonymt nick, jag har ju ändå redan ältat allt detta i...
2
Svar
36
· Visningar
7 674
Senast: _Taggis_
·
Relationer Skriver under anonymt nick nu. Det är väldigt långt och jag vet inte om jag kommer få några svar, men känner att jag behöver stöd och är...
2
Svar
27
· Visningar
9 504
Senast: Imna
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp