Hörlurar för löpning

Zpunk

Trådstartare
Ska nu byta min iPhone SE (gen1) mot en iPhone 12 mini vilket gör att mina gamla hörlurar jag haft vid löpning inte längre passar. Tänkte samtidigt att det kan vara gött att bli av med den där sladden då som jag alltid trasslar in armen i.

Ni som har trådlösa lurar vid löpträning vad har ni?

Jag tänker att on ear nog känns lite risky om det stänger ute andra ljud för mycket eftersom jag springer mycket i stan, och många in ear är så väldigt obekväma… själv gillar jag den gamla varianten som var till de första generationerna iPhone bäst egentligen :o
 
Ska nu byta min iPhone SE (gen1) mot en iPhone 12 mini vilket gör att mina gamla hörlurar jag haft vid löpning inte längre passar. Tänkte samtidigt att det kan vara gött att bli av med den där sladden då som jag alltid trasslar in armen i.

Ni som har trådlösa lurar vid löpträning vad har ni?

Jag tänker att on ear nog känns lite risky om det stänger ute andra ljud för mycket eftersom jag springer mycket i stan, och många in ear är så väldigt obekväma… själv gillar jag den gamla varianten som var till de första generationerna iPhone bäst egentligen :o
Vanliga AirPods, standard (alltså inte pro).
Sitter bra i öronen även vid löpning och trots att jag har små öron, och stänger inte ut andra ljud för mycket. Så skönt att slippa sladden och att behöva bära med sig mobilen runt i lägenheten om jag pratar i telefon.
 
Jaybird vista alt Jabra Elite. Det viktiga är inte bara att de sitter kvar bra utan även att de är väldigt fukttåliga.
 
Airpods pro. Sitter jättebra på mig, ska tåla lite svett och fukt. Hur mycket transparens man vill ha går att ställa in. Grymt bra ljud både när man lyssnar på till exempel musik, eller pratar. Är supernöjd med mina.
 
Jag har ett par beats on ear.
Springer mest i skogen och tycker det är skönt att dom stänger ute ljudet då jag inte vill höra mig själv flåsa :D
 
Jag har Powerbeats när jag tränar. Använt såna i flera år och är ungefär de enda som sitter kvar på mina öron som inte är hörlurar. Inte jättebra bas men jag är nöjd (jag tänker bara på det om jag byter från mina bra musikhörlurar) och man hör omgivningen bra.
 
Jag har ett par Jaybird tarah som jag ar valdigt nojd med - de har en kort sladd som haller ihop de tva horlurarna som gar bakom nacken, men kontakten med telefonen sker via bluetooth.
Valdigt smididigt for mig some gillar att kunna ha en eller tva lurar vilande runt nacken - ar overtygad att med helt sladdlosa lurar hade jag tappat bort minst en snarast!
 
Jag har ett par Jaybird tarah som jag ar valdigt nojd med - de har en kort sladd som haller ihop de tva horlurarna som gar bakom nacken, men kontakten med telefonen sker via bluetooth.
Valdigt smididigt for mig some gillar att kunna ha en eller tva lurar vilande runt nacken - ar overtygad att med helt sladdlosa lurar hade jag tappat bort minst en snarast!
Känner likadant inför mina Powerbeats. De finns helt utan kabel som håller ihop dom också men jag ser inte varför jag skulle lägga en tusenlapp till på något som jag tror skulle fungera sämre. Jaybird gillar jag också ljudet på men de sitter inte kvar för mig :(
 
Ska nu byta min iPhone SE (gen1) mot en iPhone 12 mini vilket gör att mina gamla hörlurar jag haft vid löpning inte längre passar. Tänkte samtidigt att det kan vara gött att bli av med den där sladden då som jag alltid trasslar in armen i.

Ni som har trådlösa lurar vid löpträning vad har ni?

Jag tänker att on ear nog känns lite risky om det stänger ute andra ljud för mycket eftersom jag springer mycket i stan, och många in ear är så väldigt obekväma… själv gillar jag den gamla varianten som var till de första generationerna iPhone bäst egentligen :o
Urban ears plattan använder jag, fungerar väldigt bra. Vågar inte jogga med sladdlösa in ears och får skavsår i öronen av dem oavsett.

(joggade med sladdiga in ears tidigare och plattan är mycket bättre, inte bara för att man är av med sladden och det är superenkelt att svara i telefon eller byta låt, ändra volym, utan att röra själva mobilen utan även för att det inte skaver, blev bättre ljud och det är inte mer svettigt tycker jag.)
 
Jag har också Airpods Pro. Gillar att man själv kan in-/aktivera brusreduceringen. När jag springer brukar jag ha den avstängd för säkerhet skull men vid dammsugning och matlagning hemma är den på och jag älskar den.
 
Jag har också två par Bose Free Sound Sport, som jag inte alls trivs med. Funkar inte alls med mina öron. Som visserligen är fånigt små (och helt utan örsnibbar, fun fact - typ)

Kontentan är nog att en måste prova vad som passar för just det individuella rosenörat i fråga.
 
Jag springer med Airpods Pro, var lite orolig för de inte skulle sitta på plats men det gör de. Precis som flera andra stänger jag av brusreduceringen när jag springer i stan.
 
1626788878374.png
 
Har också AirPods pro. Bästa köpet någonsin. :love: Sitter bra, stabilt och skönt på mig. Bra ljud. Bra brusreducering (Ääälskar brusreduceringen! Ibland ploppar jag in dem i öronen om jag inte kan somna, och somnar oftast typ direkt. Den speciella tystnad som det blir är sååå avslappnande… :o). Bra genomsläpplighet av ljud också, om man väljer det. (Rent generellt så är det rena himmelriket att slippa sladd också…)
 
Blir du inte supersvettig? Jag har tränat i Urban Ears plattan och det var verkligen inte mysigt under ”muffarna” efteråt 🙈
Nej inte speciellt, men du kanske tränar mer eller något. En fem till 8 km jogging fungerar i alla fall. Jag trodde jag skulle bli det men öronen är kanske inte svettigaste biten på mig, eller så är alla andra bitar också lika svettiga och jag är inte så nervig över svett.
 

Liknande trådar

IT & mobiler Som inte är standard apple/android lurar som medföljer vid köp av telefonen. Är på jakt efter ett par nya, gärna inte superfula...
Svar
11
· Visningar
1 061
Senast: AraSlei
·
Äldre Har redan betat av två par Urban Ears ("den vanliga" sorten, on-ear) inom loppet av 1,5 år. Det senaste paret har jag bara haft i typ 3...
Svar
10
· Visningar
1 572
Z
Hästmänniskan Vet inte riktigt vart jag ska börja. Behöver hjälp. Jag och familj flyttade till ny ort för 3 år sedan. Allt var frid och fröjd, vi...
Svar
7
· Visningar
2 573

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Dressyrsnack 17
  • Annonsera mera VII
  • Ridskoleryttare

Omröstningar

Tillbaka
Upp