Hörnstolp på staket

I de stall jag stått i har man valt en kraftigare stolpe i hörn och vid grindar. Det gäller att få ner de djupt i marken.

Men har också sett variant på där man inte har hörn utan går från en stolpe till en annan och "skär av" hörnet på så sätt. Känns lite bättre av säkerhetsskäl där ingen häst kan bli "instängd" i en hörna lätt och bli mobbad/sparkad på
 
Fan vad jag e bra på att freestyla på telefonen. Hoppas du hajar :D
 

Bifogade filer

  • 20190621_064025.jpg
    20190621_064025.jpg
    44,4 KB · Visningar: 20
Har kraftigare stolpar i hörnen och 2 stöttor, tråden går i vanliga fall på insidan stolparna men i hörnen blir det på utsidan.
 

Liknande trådar

Trädgård & Växter Kom på att vi måste göra något åt dammen till sommaren. Då kommer vi ha en liten bebis som kryper runt i trädgården. Även om givetvis...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
503
Hemmet Jag drömmer om en sådan där anslagstavla i metallnät att sätta upp i min nya kontorshörna. Det finns flera olika varianter, men de är...
Svar
16
· Visningar
724
Senast: Caoimhe
·
Tjatter Vill ni visa bild på eran vigselring? Förlovningsringen är i guld, helt slät. Vill ha en vigselring med en sten i. Eller ja bilden jag...
2
Svar
39
· Visningar
2 772
Senast: Bison
·
Anläggning Mitt söte sprättedjur har roat sig två dagar i rad. Han har brutit av två stolpar bredvid varandra så nu är det måååånga meter staket...
Svar
18
· Visningar
1 497
Senast: Cattis_E
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp