Hösilage dyrt?

Sv: Hösilage dyrt?

Som tidigare sagt så tar nog kostnaden ut varann på mängden istället, hö får du ge mer av men billigare i kilopris, silage mindre men är dyrare i kilopris. QUOTE]
Fast så kan man nog inte säga för det är ju inte vilken sort man ger som styr om man får ge lite eller mycket. Det handlar ju om vilka värde man har i höet respektive hösilaget. Jag har haft hö som varit rena "krutet". Fick ge mindre och fylla ut med halm för att uppfylla tuggbehovet. :)

Om man måste ge mer av ett hö än av ett hösilage så beror ju det i så fall att just det hösilaget hade mer "krut" i sig än just det höet. Det kan ju lika gärna vara tvärt om också. :)
 
Sv: Hösilage dyrt?

Jag utfodrar mina med hösilage pga att jag upplever det som att de håller hullet med mindre mängd än med hö.
Dessutom är två av mina rätt så kräsna och dåliga på att äta grovfoder, därför funkar det bättre med silage.

Som tidigare sagt så tar nog kostnaden ut varann på mängden istället, hö får du ge mer av men billigare i kilopris, silage mindre men är dyrare i kilopris.

Nä hösilage är självklart för oss !

Ser man på! Fler än jag med denna erfarenhet!!
 

Liknande trådar

Foder & Strö Hej! Har en mineralanalys som ser ut såhär per kg/ts: Ca = 3,6 P = 1,9 K = 8,7 MG = 1.5 Cu = 4 Fe = 54 Mn = 181 Zn = 36 Vilket ger...
Svar
10
· Visningar
1 025
Senast: Indiana
·
Relationer Bäst att förtydliga att detta inte aktuellt i nuläget, men kan bli i framtiden. Jag gillar att ha lite kött på benen, så tänkte ta reda...
7 8 9
Svar
169
· Visningar
14 094
Senast: hoppsann
·
Foder & Strö En sockerfråga.. Gjorde en sockeranalys hos Vidilab i år då de nu har analys uppdelat på de olika sockerarterna, men vad säjer dessa...
Svar
1
· Visningar
1 106
Senast: animalasia
·
Foder & Strö Hej! Vår ponny står i sjukhage och kommer troligen göra så hela sommaren tyvärr. Samtidigt har vår leverantör av hösilage (gemensamt...
Svar
11
· Visningar
1 791
Senast: Jeslin
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp