Höst och hundjacka?

tanten

Trådstartare
Mina gamla varma ridjackor sjunger på absolut sista versen. Alltså jackor av parkasmodell. Inte figursydda, går ner över baken och har mängder av fickor.

Jag behöver åka ganska långt för att leta jackor och googlar därför i förväg. Det jag hittills hittat är att mountain Horse har en "Wind Rider" som er vettig ut. Men den ska vara i stretch??

Andra tips i den stilen?
(och nej, jackor i vanliga sportbutiker funkar oftast inte, de har för lite rörelsefrihet för armarna)
 
Mina gamla varma ridjackor sjunger på absolut sista versen. Alltså jackor av parkasmodell. Inte figursydda, går ner över baken och har mängder av fickor.

Jag behöver åka ganska långt för att leta jackor och googlar därför i förväg. Det jag hittills hittat är att mountain Horse har en "Wind Rider" som er vettig ut. Men den ska vara i stretch??

Andra tips i den stilen?
(och nej, jackor i vanliga sportbutiker funkar oftast inte, de har för lite rörelsefrihet för armarna)

Kolla på jaktkläder och kanske i herrstorlek? Jag köper nästan alla mina utekläder på Engelsons och liknande.
 
Didrikssons tycker jag har bra axelvidd! Jag är bredaxlad och deras modeller brukar passa bra. Massor av fickor har de också. Men det kanske är ridjacka du är ute efter?
Kollade och flera såg trevliga ut. Dock är jag lite skeptisk inför att de flesta ser ut att vara en aning figursydda? Det brukar i allmänhet innebära att jag har smalaste delen vid höfterna eftersom jag är så "högt kluven" Men absolut värt att titta på om jag hittar en butik!
 
Kollade och flera såg trevliga ut. Dock är jag lite skeptisk inför att de flesta ser ut att vara en aning figursydda? Det brukar i allmänhet innebära att jag har smalaste delen vid höfterna eftersom jag är så "högt kluven" Men absolut värt att titta på om jag hittar en butik!
Engelson har visserligen bara butik i Varberg men deras måttabeller på nätet är grymt bra! Jag gillar verkligen deras kläder och mycket humana priser för bra grejer!
 
Mina gamla varma ridjackor sjunger på absolut sista versen. Alltså jackor av parkasmodell. Inte figursydda, går ner över baken och har mängder av fickor.

Jag behöver åka ganska långt för att leta jackor och googlar därför i förväg. Det jag hittills hittat är att mountain Horse har en "Wind Rider" som er vettig ut. Men den ska vara i stretch??

Andra tips i den stilen?
(och nej, jackor i vanliga sportbutiker funkar oftast inte, de har för lite rörelsefrihet för armarna)

Jag brukar köpa i scania shoppen dyra men håller bra och är varma, Kör herr modell.
 

Liknande trådar

Utrustning Hur håller ni er varma inför höstrusket och vinterkylan? Fram med era bästa tips! :idea: Ni får också gärna lista er höst- resp...
2
Svar
33
· Visningar
3 073
Senast: Totola
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp