Höstbokbingo

Status
Stängd för vidare inlägg.
Bingo!!! (I sista minuten!)

Fetstilta titlar är nya böcker på min bricka.
  1. Där sport är en viktig del i handlingen: Styrka, teknik och pannben av Charlotte Kalla.
  2. Där författaren (eller en viktigt karaktär) delar ett av dina namn: Dubbla Slag: Malin Persson Giolito
  3. En som vunnit ett pris: Allt jag fått lära mig av Tara Westover.
  4. En som du tänkt läsa länge: Menschen lesen av Joe Navarro.
  5. En som utgivits postumt: Guernseys Litteratur- och potatisskalpajssällskap av Mary Ann Schaffer
  6. Skriven under pseudonym: Skadad: Cathy Glass
  7. En bok med max 300 sidor (eller 5h ljudbok): Begegnung in der kleinen Sommerküche am Meer av Jenny Colgan.
  8. En där de dricker kaffe: Die Zeit der Entscheidung & Am Anfang des Wegs av Petra Durst-Benning.
  9. En med minst ett bröllop i: Hochzeit in der kleinen Sommerküche am Meer av Jenny Colgan.
  10. En som "vidgar dina vyer": Magic Cleaning av Marie Kondo.
  11. Med oväntat slut: En fick full av råg: Agatha Christie
  12. En som utspelar sig på 20-, 30- eller 40-talet: Dietrich Bonhoeffer av Christian Mörken.
  13. Valfri bok: Tiere essen av Jonathan Safran Foer.
  14. Med ett ortsnamn i titeln: Pestens år. Döden i Stockholn 1710
  15. Med bilder i: Jamies 15-Minuten-Küche
  16. Med växter eller djur pa omslaget: Die Tiger-Strategie av Lothar Seiwert.
  17. En bok som nämner IKEA: Die unglaubliche Reise des Fakirs, der in einem Ikea-Schrank feststeckte av Romain Puértolas.
  18. Utspelar sig i Sydamerika: Sluta aldrig gå. Från gatan i Sao Paolo till Vindeln i Norrland: Christina Rickardsson
  19. Från en serie med minst tre delar: Sabina av Vibeke Olsson.
  20. Som inte börjar i början av berättelsen: Es geht uns gut av Arno Geiger
  21. Som utspelar sig före 1900: Die Ärztin. Das Licht der Welt av Helene Sommerfeld.
  22. Okänd bok som du aldrig hört talas om: Nachtblumen av Carina Bartsch.
  23. En overklig bok: Bröderna Lejonhjärta av Astrid Lindgren
  24. En som synts pa tv: Handbok för superhjältar av Elias Våhlund.
  25. Feministisk författare eller huvudperson: Ich bin eure Stimme. Das Mädchen, das dem Islamischen Staat entkam und gegen Gewalt und Versklavung kämpft: Nadja Murad
 
Jag har massa idéer för nya rutor på jobbdatorn, men är hemma från jobbet idag. Fixar ett mindre kryss (vill vi ha det ännu mindre, kanske 9rutor?) som vårkryss, så tar vi ett riktigt kryss på längre tid i sommar :)
Skicka pm om ni har förslag på rutor!
 
Jag har massa idéer för nya rutor på jobbdatorn, men är hemma från jobbet idag. Fixar ett mindre kryss (vill vi ha det ännu mindre, kanske 9rutor?) som vårkryss, så tar vi ett riktigt kryss på längre tid i sommar :)
Skicka pm om ni har förslag på rutor!


Låter som en bra idé är alltid kul och gör att jag läser mer!
 
Jag har massa idéer för nya rutor på jobbdatorn, men är hemma från jobbet idag. Fixar ett mindre kryss (vill vi ha det ännu mindre, kanske 9rutor?) som vårkryss, så tar vi ett riktigt kryss på längre tid i sommar :)
Skicka pm om ni har förslag på rutor!
16 kryss låter himla lagom, jag tappade bort tråden lite men har fortsatt läsa böcker efter rutor :D
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Ny tråd då det första bingobrickan innehöll två rutor med samma text, detta är nu korrigerat och den gamla tråden låst! Årets första...
21 22 23
Svar
443
· Visningar
10 815
Senast: MiaMia
·
  • Låst
Tjatter Årets första bokbingo är här! 30 brickor att fylla och jag tänkte vi kör från januari till sista april om ni inte tror det är för lång...
Svar
8
· Visningar
392
Senast: Snurrfian
·
Kultur Då kör vi! :bump: Reglerna är mycket enkla: För att få kryssa boken ska du ha läst ut den mellan 1 september och 30 november...
6 7 8
Svar
140
· Visningar
8 009
Senast: Klara
·
Kultur Äntligen är det dags igen :bump: För er som inte varit med tidigare så är detta en lek för att bredda vårt läsande och hitta böcker...
19 20 21
Svar
415
· Visningar
21 845
Senast: malumbub
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Ulvlek
  • Vad gör vi? Del CXCV
  • Ungern 2024?

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp