Höstbokbingo

Status
Stängd för vidare inlägg.
Två nya kryss:

- På en serie med minst tre deltar kryssar jag elfte delen i serien om Ruth Galloway. Stone cirkle av Elly Griffiths. Samma samma som tidigare böcker, men tycker de är trivsamma, och gillar vekrligenRuth som huvudperson :) (Insåg när jag skrev detta att jag visst löst den på svenska, men kan inte rätta i krysset, så ni får leva med det :rofl: En cirkel av sten heter den iaf på svenska)

- En som inte börjar i början: Case histories av Kate Atkinsson. Hon är en av mina absoluta favoritförfattare, men då detta är en deckare till skillnad från hennes vanliga romaner var jag försiktigt optimistisk. Ryckte den var riktigt bra dock! Gillar när allt inte riktigt är som man tror, och det blandas nutid och dåtid på ett snyggt sätt, och det gör hon mästerligt!
DCF80D17-69F5-4B3B-882A-CF42C01179DD.jpeg
 
Två nya kryss:

- På en serie med minst tre deltar kryssar jag elfte delen i serien om Ruth Galloway. Stone cirkle av Elly Griffiths. Samma samma som tidigare böcker, men tycker de är trivsamma, och gillar vekrligenRuth som huvudperson :) (Insåg när jag skrev detta att jag visst löst den på svenska, men kan inte rätta i krysset, så ni får leva med det :rofl: En cirkel av sten heter den iaf på svenska)

- En som inte börjar i början: Case histories av Kate Atkinsson. Hon är en av mina absoluta favoritförfattare, men då detta är en deckare till skillnad från hennes vanliga romaner var jag försiktigt optimistisk. Ryckte den var riktigt bra dock! Gillar när allt inte riktigt är som man tror, och det blandas nutid och dåtid på ett snyggt sätt, och det gör hon mästerligt!
Visa bifogad fil 37881
Haha :rofl: såg just på goodreads att jag läste Atkinsson-boken redan 2015, har inget minne av den öht! Och då är det ändå lite oväntade vändningar i den! Gav den tydligen fyra av fem stjärnor även då dock :angel:
 
Jag tänkte också vara med den här omgången :bump: :) har lyckats läsa och kryssa två böcker men inte hunnit fixa iordning brickan förrän idag.
8FBA4201-E95D-4B2E-BDDA-AB1D0DEBE23B.jpeg


Första krysset hamnade i IKEA-rutan eftersom det byggs IKEA-möbel i Fördelen med olycklig kärlek. Fin YA-bok om relationer och kärlek.

Och andra krysset blir en helt okänd bok, Den kallaste flickan i Coldtown. Har läst andra böcker av författaren så såg den av en slump på Goodreads och letade upp den på biblioteket. Också en YA-bok men om vampyrer (och lite kärlek) som ändå var rätt underhållande 🦇
 
Två kryss från mig! Punkindustriell hårdrockare med attityd har jag haft hemma från bibblan ett par gånger, men aldrig hunnit läsa i tid. Sedan fick jag en bok av författaren som recex för ett litet tag sedan och insåg först efter att den är uppföljare till denna! Så var ju tvungen att läsa denna nu ;) Plöjde på en kväll och en morgon, gillade massor.

Åh, nostalgi! Den där läste jag för länge sen och gillade den vad jag minns!

----

Jag har börjat på en ny bok, men tanken på rutan En där de dricker kaffe men frågan är om de kommer dricka det där kaffet?^^ Annars får det väl bli min valfria bok.
 
Fördelen med att taket plötsligt rasar in är att man har massor med tid att lyssna på ljudböcker medan man lagar och målar :idea: Så jag har äntligen lyssnat klart på sista delen av The Dark Tower av Stephen King. Jag tyckte det var ett värdigt slut på bokserien. Den mäter sig inte riktigt med Harry Potter eller Sagan om ringen i mina ögon, men den är underhållande och rå.

Kryssar även "oväntat slut" med Candide av Voltaire. Första boken av Voltaire som jag läser. Den behandlar seriösa ämnen med humor och var lätt och snabb att läsa.
Höstbokbingo 2019.JPG
 
Jag (och sällskapet) har läst Vitsar för milisen av Mazen Maarouf.

FB8F0644-2E32-4101-9BD2-A0F94960AB06.jpeg


Det är en kort liten novellsamling på typ 120 sidor som gjorde mig nyfiken när den nominerades till Man Booker Prize. Alla novellerna utspelar sig mitt under brinnande krig eller strax därefter, flera ur barns perspektiv. De skildrar människor som tvingats skapa en vardag i kaos och blir ofta surrealistiska. Till en början tyckte jag mycket om boken, men en bit in kändes den både tung (gällande ämnen) och som att författaren vred allt ett varv mer än jag hängde med på. Jag skulle gärna haft någon att diskutera den med.

Kryssar den som bok under 300 sidor.
 
Kryssar okänd bok jag aldrig hört talas om med Gangsterprinsessan av Helena Stommel Olsson, hittade bland billiga böcker i mataffären. Baserad på en sann historia, om en kvinna som lever i samhällets skugga på alla sätt och vis. Sjukt deppig, nästan bara misär.
 
Två kryss från mig. En med växter på omslaget: Wild designs av Katie Fforde. Inga vidare omdömen behövs, hoppa över den boken.

Skriven under pseudonym: Det sällsamma sågverket av Lemony Snicket. 4e delen om syskonen Baudelaire.

Screenshot_20191013-081202_Storytel.jpg
 
Sådärja... jag hade en dipp där ingen av böckerna jag lånat kändes lockande... men nu har jag börjat läsa en bok, hämtat en andra på bibblan idag samt reserverat en tredje 👍. Hoppas de är bra.

Hoppas ni andra fått tag i bra böcker!
 
Jag hinner inte! :arghh:
Har flera bra böcker som förslag, men för mycket på jobbet och skolan just nu. :cautious:

Inte en chans att jag kommer kunna läsa tillräckligt mycket för att bli nöjd under semestern i november.

Vad tråkigt! Hoppas du hinner läsa lite iaf :).
Det är synd man inte kan dela med sig av/byteshandla med tid...
 
Jag har inte heller särskilt mycket tid just nu, jag har inte ens hunnit skriva här i nya tråden än :(

Men jag tänker i alla fall vara med i den här rundan också, och läsa så mycket jag hinner med. I helgen lyckades jag faktiskt bli klar med två av de böckerna som jag började med till sommarbokbingot men som gick hamna här istället. Så mina två första kryss - en bok skriven av en feminist (Maya Angelou's I Know Why Caged Bird Wings) och en overklig bok (C. L. Wilson's Lord of the Fading Lands).

Har dock gett mig själv tid till att köpa en bullet journal och börja testa, efter att jag sett andra hör i tråden och blivit inspirerad ;) Det var dock några år sedan jag höll i en pensel, kände jag när jag testade :angel:

IMG_20191015_190205372.jpg
 
Hörrni jag funderar på om vi ska förlänga bingot en månad till, till slutet av januari istället? Är rätt nöjd med denna brickan (om jag får säga det själv :D ) och då får fler chansen till fler kryss.

Någon som röstar emot?
 
Hörrni jag funderar på om vi ska förlänga bingot en månad till, till slutet av januari istället? Är rätt nöjd med denna brickan (om jag får säga det själv :D ) och då får fler chansen till fler kryss.

Någon som röstar emot?
Det vore toppen tycker jag! Jag hinner aldrig riktigt med alla skojiga rutor, hade böcker planerade för säkert 2-3 kryss till förra bingot men hann aldrig så långt! :D
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Ny tråd då det första bingobrickan innehöll två rutor med samma text, detta är nu korrigerat och den gamla tråden låst! Årets första...
21 22 23
Svar
458
· Visningar
11 675
Senast: MiaMia
·
  • Låst
Tjatter Årets första bokbingo är här! 30 brickor att fylla och jag tänkte vi kör från januari till sista april om ni inte tror det är för lång...
Svar
8
· Visningar
405
Senast: Snurrfian
·
Kultur Då kör vi! :bump: Reglerna är mycket enkla: För att få kryssa boken ska du ha läst ut den mellan 1 september och 30 november...
6 7 8
Svar
140
· Visningar
8 030
Senast: Klara
·
Kultur Äntligen är det dags igen :bump: För er som inte varit med tidigare så är detta en lek för att bredda vårt läsande och hitta böcker...
19 20 21
Svar
415
· Visningar
21 917
Senast: malumbub
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp