Höstbokbingo

Status
Stängd för vidare inlägg.

Ceta

Trådstartare
Nu är det dags för ännu en runda av bokbingot :D Tanken är att detta kan öka läslusten, inspirera och utmana oss att läsa annat än vi kanske annars gör :)

Reglerna är enkla. Vi håller på till sista januari.

Alla bestämmer själva om de siktar på många kryss, flest "bingo" eller full bricka. Du kryssar i din bricka när du läst ut en bok som du tycker passar in i någon ruta. Ett kryss per läst bok. Man får inte flytta ett kryss till en annan ruta för "att den passar bättre där" när man väl har kryssat.

Berätta vad du läst, och hur du tycker den passar in. Visa gärna bild på boken och/eller din bricka under tiden du kryssar :) Och fråga gärna om du undrar vad jag menar med rutor ifall de känns otydliga!
höstbokbingo.JPG


Let the games begin :bump: (and may the odds be ever in you favour)
 
Senast ändrad av en moderator:
Jag hänger på, men kommer inte sikta på full bricka utan läsa det jag känner för och kryssa om det passar. Detta för att jag har en ganska uppbokad period framför mig och då vill kunna läsa främst för avkoppling och då vill jag ha relativt säkra kort. Och så var det bara tre månader denna gången.
 
Nu är det dags för ännu en runda av bokbingot :D Tanken är att detta kan öka läslusten, inspirera och utmana oss att läsa annat än vi kanske annars gör :)

Reglerna är enkla. Vi håller på till sista december.

Alla bestämmer själva om de siktar på många kryss, flest "bingo" eller full bricka. Du kryssar i din bricka när du läst ut en bok som du tycker passar in i någon ruta. Ett kryss per läst bok. Man får inte flytta ett kryss till en annan ruta för "att den passar bättre där" när man väl har kryssat.

Berätta vad du läst, och hur du tycker den passar in. Visa gärna bild på boken och/eller din bricka under tiden du kryssar :) Och fråga gärna om du undrar vad jag menar med rutor ifall de känns otydliga! Visa bifogad fil 37462

Let the games begin :bump: (and may the odds be ever in you favour)
Hurra! Satt just i bilen i morse och tänkte att jag måste ta tag i att vidga mitt läsande. Här fastnat i min favoritgenre igen. :laugh:

Vet redan vilken ruta boken jag påbörjade på väg hem från jobbet hamnar i.
 
Nu är det dags för ännu en runda av bokbingot :D Tanken är att detta kan öka läslusten, inspirera och utmana oss att läsa annat än vi kanske annars gör :)

Reglerna är enkla. Vi håller på till sista december.

Alla bestämmer själva om de siktar på många kryss, flest "bingo" eller full bricka. Du kryssar i din bricka när du läst ut en bok som du tycker passar in i någon ruta. Ett kryss per läst bok. Man får inte flytta ett kryss till en annan ruta för "att den passar bättre där" när man väl har kryssat.

Berätta vad du läst, och hur du tycker den passar in. Visa gärna bild på boken och/eller din bricka under tiden du kryssar :) Och fråga gärna om du undrar vad jag menar med rutor ifall de känns otydliga! Visa bifogad fil 37462

Let the games begin :bump: (and may the odds be ever in you favour)

Skoj!! Detta går förhoppningsvis bättre för mig när jag inte har ett annat bingo på gång 😅
 
Skoj!! Detta går förhoppningsvis bättre för mig när jag inte har ett annat bingo på gång 😅
Förstår dig, jag körde bara bukebingo och hoppade fb-bingot denna gången :p har var varit rätt jobbigt att köra dubbelt när jah försökt ;)
 
Ja funderar på att vara med för att vidga vyerna lite. Men... jag har ingen TV och streamar ytterst lite, går det att byta ut mot annan media?
 
Jag ska försöka vara med den här gången, blev lite för stressad förra bingot... (jag vet man kryssar/läser så mycket man vill, men sätter alldeles för lätt för mycket press på mig själv).

En fråga @Ceta räknas böcker som man redan börjat på men som man inte läst ut än? Har precis (igår) börjat på en bok som passar in i en ruta nämligen.
 
Jag är på! Tappade bort mig lite i förra bingot, eller rättare sagt, jag fastnade i Kepler tack vare bingot :D så det blev mycket läst men inte så många kryss.
 
Jag ska försöka vara med den här gången, blev lite för stressad förra bingot... (jag vet man kryssar/läser så mycket man vill, men sätter alldeles för lätt för mycket press på mig själv).

En fråga @Ceta räknas böcker som man redan börjat på men som man inte läst ut än? Har precis (igår) börjat på en bok som passar in i en ruta nämligen.
Ja, de räknas. :)
 
Jag ska försöka vara med den här gången, blev lite för stressad förra bingot... (jag vet man kryssar/läser så mycket man vill, men sätter alldeles för lätt för mycket press på mig själv).

En fråga @Ceta räknas böcker som man redan börjat på men som man inte läst ut än? Har precis (igår) börjat på en bok som passar in i en ruta nämligen.
Jadå, det tycker jag :) Större delen av boken läses ju i oktober ändå :p
 
Whee nytt bingo! Klurig bricka den här gången, kommer att bli kul att se hur det går 😅

Jag börjar med att kryssa East of the West av Miroslav Penkov som "börjar inte i början av berättelsen". Köpte den här för att kryssa som "read on location" för förra bingot egentligen men har inte hunnit läsa den förrän nu. Det är en samling av noveller som utspelar sig i Bulgarien eller handlar om Bulgariska huvudpersoner. Jag gillade den verkligen! Novellerna är tragiska och gripande men ändå humoristiska och underhållande att läsa. Första novellen börjar inte i början av berättelsen, så jag tycker att den passar in på den rutan :)
Höstbokbingo 2019.JPG
 
Nu är det dags för ännu en runda av bokbingot :D Tanken är att detta kan öka läslusten, inspirera och utmana oss att läsa annat än vi kanske annars gör :)

Reglerna är enkla. Vi håller på till sista december.

Alla bestämmer själva om de siktar på många kryss, flest "bingo" eller full bricka. Du kryssar i din bricka när du läst ut en bok som du tycker passar in i någon ruta. Ett kryss per läst bok. Man får inte flytta ett kryss till en annan ruta för "att den passar bättre där" när man väl har kryssat.

Berätta vad du läst, och hur du tycker den passar in. Visa gärna bild på boken och/eller din bricka under tiden du kryssar :) Och fråga gärna om du undrar vad jag menar med rutor ifall de känns otydliga! Visa bifogad fil 37462

Let the games begin :bump: (and may the odds be ever in you favour)
Jag kör också på att kryssa i när det passar nu istället för att leta böcker som passar in :D
Så det kanske blir lite ansträngda kopplingar.
 
Tjohoo, mitt första kryss!

Jag kryssar "bok med max 300 sidor" med "Återträffen" av Camilla Sten & Viveca Sten.

En snabbläst liten deckare. Den kommer väl inte ge några bestående minnen, men en helt okej bok!
 

Bifogade filer

  • 20191003_152223.jpg
    20191003_152223.jpg
    95 KB · Visningar: 4
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Ny tråd då det första bingobrickan innehöll två rutor med samma text, detta är nu korrigerat och den gamla tråden låst! Årets första...
18 19 20
Svar
387
· Visningar
9 093
Senast: doppler
·
  • Låst
Tjatter Årets första bokbingo är här! 30 brickor att fylla och jag tänkte vi kör från januari till sista april om ni inte tror det är för lång...
Svar
8
· Visningar
347
Senast: Snurrfian
·
Kultur Då kör vi! :bump: Reglerna är mycket enkla: För att få kryssa boken ska du ha läst ut den mellan 1 september och 30 november...
6 7 8
Svar
140
· Visningar
7 937
Senast: Klara
·
Kultur Äntligen är det dags igen :bump: För er som inte varit med tidigare så är detta en lek för att bredda vårt läsande och hitta böcker...
19 20 21
Svar
415
· Visningar
21 709
Senast: malumbub
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Artroskopi äldre häst
  • Födda 2022
  • Mängd olja och lucern

Omröstningar

Tillbaka
Upp