Höstföräldrar 2015 #4

Måns var på första ridlekis igår. Han gillade att borsta lite. Sen fick de skritta några varv i ridhuset. Justera stigläder var lite läskigt, men när ponnyn började gå gick det över och sen var det katastrof att det var slut för den gången. Stackars. Få se om det håller i sig. :)
 
Vi slängde upp Siri barbacka senast, det tyckte hon var jättemysigt :love: kändes som att det nästan blev enklare för henne att slippa förhålla sig till sadel och stigbyglar som trillar av hela tiden. Särskilt i tjocka vinterkläder!
_DSC4794-01.jpeg
 
Så mysigt det ser ut med barbackaridning! :love:
My är skitsur varenda dag för att hon inte får rida nu när ponnyn är skadad och har varit sen oktober :(
 
Så mysigt det ser ut med barbackaridning! :love:
My är skitsur varenda dag för att hon inte får rida nu när ponnyn är skadad och har varit sen oktober :(

H har inget större intresse men vi har tyvärr ingen lämplig ponny heller i närheten. Är han med i stallet sitter han helst i bilen och kollar på mobilen.
 
H har inget större intresse men vi har tyvärr ingen lämplig ponny heller i närheten. Är han med i stallet sitter han helst i bilen och kollar på mobilen.
Intresset kanske kommer senare :)
My älskar att vara med i stallet och hjälpa till, men det tar nästan emot att ta med henne nu när hon inte får rida.
Förvisso kan hon borsta och pyssla med honom, men nu när han stått så länge och är måttligt uttråkad och energin sprutar ur öronen så ger han gärna lite smånyp (äldsta dottern bet han rätt rejält i armen för nån vecka sen) om man inte passar sig, så då känns det säkrare att inte ha med henne alls tills han är igångsatt lite mer :(
 
Intresset kanske kommer senare :)
My älskar att vara med i stallet och hjälpa till, men det tar nästan emot att ta med henne nu när hon inte får rida.
Förvisso kan hon borsta och pyssla med honom, men nu när han stått så länge och är måttligt uttråkad och energin sprutar ur öronen så ger han gärna lite smånyp (äldsta dottern bet han rätt rejält i armen för nån vecka sen) om man inte passar sig, så då känns det säkrare att inte ha med henne alls tills han är igångsatt lite mer :(

Och om inte så är det lugnt för mig. Helst är jag själv i stallet så jag kan fokusera på mig och hästen.
Vi ska däremot åka till fjällen v9, om H inte blir såld på skidåkning blir jag besviken. Är en sådan sak jag verkligen sett fram emot att göra ihop!.
 
Ridskolan har små västar, såg tyvärr inte något märke på dem. Igår travade han en halv långsida. Mamman måste jobba på sitt lugn, han skrattade hela tiden. Själv var jag beredd på handbollsräddning.
 

Bifogade filer

  • FB_IMG_1547232413363.jpg
    FB_IMG_1547232413363.jpg
    123 KB · Visningar: 27
Och om inte så är det lugnt för mig. Helst är jag själv i stallet så jag kan fokusera på mig och hästen.
Vi ska däremot åka till fjällen v9, om H inte blir såld på skidåkning blir jag besviken. Är en sådan sak jag verkligen sett fram emot att göra ihop!.

Vi har även introducerat skidor för Alva och det går rätt bra (om hon inte ramlar ;) ). Vi har köpt en sån där sele och det var en höjdare, nu blev det enklare både för oss och henne.
 
Måns har åkt på världens ögoninflammation. 😞 Vi var hos läkaren idag och fick ögonsalva utskrivet så nu hoppas vi att det ger sig snabbt.
 
Måns har åkt på världens ögoninflammation. 😞 Vi var hos läkaren idag och fick ögonsalva utskrivet så nu hoppas vi att det ger sig snabbt.
Usch, hoppas han kryar på sig kvickt! Siri håller på och blir förkyld, lagom till att maken ska iväg på utbildning hela veckan :meh:
 
Måns har åkt på världens ögoninflammation. 😞 Vi var hos läkaren idag och fick ögonsalva utskrivet så nu hoppas vi att det ger sig snabbt.

urk! krya på honom.

Vi åkte skridskor i helgen. H var väldigt taggad innan, när han klev ut på isen rasade världen eftersom han tydligen inte kunde åka skridskor, brutal insikt för en 3åring. Efter ett meltdown kämpade han på fast fortfarande ledsen över att inte riktigt kunna. På slutet kunde han iaf stå på de och efter var han stolt som en tupp. Det är många känslor på en timme! :D
 
urk! krya på honom.

Vi åkte skridskor i helgen. H var väldigt taggad innan, när han klev ut på isen rasade världen eftersom han tydligen inte kunde åka skridskor, brutal insikt för en 3åring. Efter ett meltdown kämpade han på fast fortfarande ledsen över att inte riktigt kunna. På slutet kunde han iaf stå på de och efter var han stolt som en tupp. Det är många känslor på en timme! :D

Alva fick prova redan förra året, men det har inte lossnat än då hon tycker det är svårt. Hon är väl lik mamma som gärna vill vara bra från början 😁
 
Vi var i fjällen förra veckan, så mysigt att kunna åka ihop med H! Hans favorit var sittliften och få stå mellan pappas ben och åka stora backarna ink gupp och hopp. Jag fick sköta liftträningen och när han skulle åka själv i mindre backar.

En del 3års humör men sååå rolig ålder annars. Så mycket han funderar och hittar på. ❤️
26427
 
Hur går det för alla? Siri har ju blivit storasyster, och är hur fin som helst med bebisen :love:

Annars tränar vi mest på att cykla, springcykeln är förpassad till källaren och hon har fått en riktig cykel. Start är fortfarande lite svårt, men själva cyklandet är inga problem och att stanna börjar hon få bra kläm på!
IMG_20190811_145835.jpg

Men det är ett riktigt träningspass att springa bredvid 😅
 

Liknande trådar

Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
70 612
Kultur I morgon smäller det! Här är startordningen i finalen. 1. 🇦🇹 Austria | Teya & Salena - Who The Hell Is Edgar? 2. 🇵🇹 Portugal | Mimicat...
18 19 20
Svar
388
· Visningar
19 217
Senast: Mineur
·
Kultur JUNI 24/6 Annie Lööf, före detta partiledare, jurist 25/6 Renée Nyberg, programledare 26/6 Axel Gordh Humlesjö, journalist 27/6...
13 14 15
Svar
294
· Visningar
20 305
Senast: Rie
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
18 800
Senast: jemeni
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp