Höstföräldrar 2017 del 2

E kommer troligtvis precis som @turbofling s dotter börja hösten strax innan hon blir 3 år eftersom jag dels är arbetslös för tillfället och dels väntar ett syskon i början av augusti. Jag tror att det skulle kännas onödigt krångligt att behöva stuva in två barn i bilen för att köra en mil enkel väg till fsk för att E ska vara där i ett fåtal timmar för att sedan göra om proceduren vid hämtning. Inte är det försvarbart varken ekonomiskt eller ur miljösynpunkt heller. Det kanske får bli någon tur till öppna förskolan istället om vi känner för det.

Nej det låter ju väldigt meckigt! Framför allt om hon bara får vara där 3 timmar per dag som vissa kommuner har. Öppna förskolan blir nog jättebra! Och eftersom E aldrig börjat på förskolan kommer hon ju inte heller sakna kompisar där eftersom hon aldrig upplevt det :)
 
Har ni några tips på byxor med smal midja? Alla byxor år för stora i midjan på fröken så de åker ner hela tiden!:arghh: Har köpt några som man kan knyta i midjan och på så vis göra mindre men de åker ner ändå.

Tycker bara tajts funkar i midjan men skulle vilja ha lite tjockare byxor nu när det är så kallt.
 
Har ni några tips på byxor med smal midja? Alla byxor år för stora i midjan på fröken så de åker ner hela tiden!:arghh: Har köpt några som man kan knyta i midjan och på så vis göra mindre men de åker ner ändå.

Tycker bara tajts funkar i midjan men skulle vilja ha lite tjockare byxor nu när det är så kallt.
Inget tips på smala byxor, men Alfred har några par mer ställbar resår? Kanske kan vara något att titta efter? :)
 
Har ni några tips på byxor med smal midja? Alla byxor år för stora i midjan på fröken så de åker ner hela tiden!:arghh: Har köpt några som man kan knyta i midjan och på så vis göra mindre men de åker ner ändå.

Tycker bara tajts funkar i midjan men skulle vilja ha lite tjockare byxor nu när det är så kallt.

Lilla S är väldigt praktiskt proportionerlig när det gäller byxstorlekar :p Men hennes storebror har vi haft och har det problemet med byxor då han är en riktig smalis

Men jag tycker att de flesta byxorna har resår med knappar som man kan knäppa in i midjan? Alla byxor från typ stl 68 är väl så?

Lindex tycker jag generellt har smalare passform, och från storlek 92 iaf så finns det byxor som är specifikt smala.

Ebbe har också en smalare passform så deras byxor har vi använt mycket.

Sen vad gäller lite varmare byxor som är flexibla i midjan så älskar vi Nöstebarns ribbstickade ulltights. Både som lager 2 och som varmare vanliga byxor. Dyra men brukar finnas begagnade :)
 
Svärföräldrarna var här och hälsade på och hade som vanligt med sig presenter till E. Den här gången gav de henne en mobiltelefon.... Visserligen en begagnad som blivit utbytt, men ändå.

Vem kommer på idén att ge en 1,5-åring en egen mobil för att spela och titta på youtube på? :confused:
 
Svärföräldrarna var här och hälsade på och hade som vanligt med sig presenter till E. Den här gången gav de henne en mobiltelefon.... Visserligen en begagnad som blivit utbytt, men ändå.

Vem kommer på idén att ge en 1,5-åring en egen mobil för att spela och titta på youtube på? :confused:

Oj, det var lite tidigt kanske :laugh:

Vi håller på att pussla ihop hämtning och lämning på förskolan. Med mitt skiftjobb och sambons resande är det inte helt enkelt. Tur att mormor och morfar finns :love:
 
Här hemma har vi en minitonåring. Hon säger nej till allt och är mycket bestämd, även när hon ångrar sig sekunden efter hon deklarerat NEJ.:D

Det är som att NEJ kommer automatiskt, oavsett var fröken egentligen vill. :rofl:
 
Här hemma har vi en minitonåring. Hon säger nej till allt och är mycket bestämd, även när hon ångrar sig sekunden efter hon deklarerat NEJ.:D

Det är som att NEJ kommer automatiskt, oavsett var fröken egentligen vill. :rofl:

Haha exakt samma här! Vad man än frågar så får man svaret "Nej!" även om det är något hon uppenbarligen vill ha :D Nu har hon lärt sig skaka på huvudet också som svar på frågan och brukar variera sig eller både säga nej och skaka samtidigt :p
 
Här har vi ocksa en som säger nej till allt, även om hon egentligen menar ja :) Inte alltid helt enkelt.

Annars har hon kommit pa att det är väldigt roligt att kasta saker, "bam" säger hon och sa flyger allt. Maten, glaset, tallriken, bestiken är roligare att slänga pa golvet än att koncentrera sig pa att äta. Det blir inte bättre av att systrarna skrattar at henne. Överhuvudtaget hittar hon pa väldigt mkt bus just nu och syskonen skrattar vilket gör det ännu roligare.
 
Svärföräldrarna var här och hälsade på och hade som vanligt med sig presenter till E. Den här gången gav de henne en mobiltelefon.... Visserligen en begagnad som blivit utbytt, men ändå.

Vem kommer på idén att ge en 1,5-åring en egen mobil för att spela och titta på youtube på? :confused:
Oj, jag hade inte blivit glad 🙄
 
Här har vi ocksa en som säger nej till allt, även om hon egentligen menar ja :) Inte alltid helt enkelt.

Annars har hon kommit pa att det är väldigt roligt att kasta saker, "bam" säger hon och sa flyger allt. Maten, glaset, tallriken, bestiken är roligare att slänga pa golvet än att koncentrera sig pa att äta. Det blir inte bättre av att systrarna skrattar at henne. Överhuvudtaget hittar hon pa väldigt mkt bus just nu och syskonen skrattar vilket gör det ännu roligare.
Ja gud vad det kastas i perioder 😱 Allt, allt, allt ska testas genom en flygtur, tror snart hunden har lärt sig att ducka i sömnen 😂
 
Oj, det var lite tidigt kanske :laugh:

Vi håller på att pussla ihop hämtning och lämning på förskolan. Med mitt skiftjobb och sambons resande är det inte helt enkelt. Tur att mormor och morfar finns :love:
Ja det är verkligen inte lätt! Så glad att jag bara ska jobba en månad med mina oregelbundna tider och sedan börja på nytt jobb med mer fasta kontorstider.
Skönt att ha mormor och morfar nära som kan hjälpa! Det saknar vi ofta när vänner med barn får hjälp av mor- och farföräldrar typ dagligen.
 
@Emtherlia håller med.
@Jordgubblime Det jobbiga är att så fort pappan eller jag säger något så kontrar de bara med att det inte är till oss utan till E :banghead: (hon har inte fått använda den och jag har själv 3 st avdankade mobiler som ligger i en låda så vi behöver verkligen inte en till..)
 
Här har vi också en nej-sägare även om hon mycket tydligt kan nicka och säga mmm eller da. Som igår när jag frågade om hon ville rida och hon nickade och sa da. Så lätt har det aldrig varit att sätta på ytterkläderna :D

En mycket glad tjej fick testa att borsta, kratsa hovarna och sitta på ryggen på min oinridna men otroligt snälla ungponny :love:
 
Väcker lite liv i tråden!
Igår var vi på 18-månaderskontroll på BVC, på exakta dagen för 18 månader också! 11.6kg och 84cm lång är vår kille nu, mitt på medellinjerna :p Han gjorde de olika "testerna" bra också, med stapla klossar, och peka på kroppsdelar mm. Språket har utvecklats väldigt det senaste och han säger väldigt många "ord" och förstår både svenska och holländska ungefär lika bra tror jag (farmor är från Holland). Så roligt när de förstår tycker jag! Han snappar upp ganska mycket vardagsgrejer också, och slänger gärna saker i papperskorgen, inte alltid bara skräp dock :laugh:
 
Väcker lite liv i tråden!
Igår var vi på 18-månaderskontroll på BVC, på exakta dagen för 18 månader också! 11.6kg och 84cm lång är vår kille nu, mitt på medellinjerna :p Han gjorde de olika "testerna" bra också, med stapla klossar, och peka på kroppsdelar mm. Språket har utvecklats väldigt det senaste och han säger väldigt många "ord" och förstår både svenska och holländska ungefär lika bra tror jag (farmor är från Holland). Så roligt när de förstår tycker jag! Han snappar upp ganska mycket vardagsgrejer också, och slänger gärna saker i papperskorgen, inte alltid bara skräp dock :laugh:

Vi har 18-månaderskontroll nästa vecka. Känns som att vi nyss var där på ettårskontroll! Det lär gå finfint, hon pratar mycket, staplar hööga torn med klossar och pekar på sina och andras kroppsdelar hej vilt och ha gjort ett bra tag nu. Men jag är lite tudelat till det där med "testerna". Jag förstår ju att de vill se att barnen utvecklas. Samtidigt skapar det också massa stress i onödan. S storebror var inte i närheten av att kunna peka på kroppsdelar och varken pratade eller förstod jättemycket ord vid 18 månader. Idag är han en ytterst normalt utvecklad 4-åring som man absolut inte hade behövt oroa sig för.
 

Liknande trådar

Gravid - 1år Eftersom som ingen annan startat en ny tråd om våra bebisar kommer det en här :D Tror detta är senaste listan från förra tråden...
34 35 36
Svar
707
· Visningar
42 662
Senast: BusBarro
·
  • Låst
Gravid - 1år Eftersom vi fyllt den gamla tråden startar jag en ny. Kopierar in vad jag tror är den senaste listan. Mars 28/2, KarinStarfighter, 33...
102 103 104
Svar
2 071
· Visningar
110 740
Senast: lillebill
·
Gravid - 1år Scrollade i gamla tråden och tror att jag hittade sista listan. Ber om ursäkt om det fanns en senare och någon är missad. September 9/9...
18 19 20
Svar
391
· Visningar
25 883
  • Låst
Gravid - 1år Återigen dags för en ny tråd för vinterföräldrar (som autocorrect vill ha till vinterförvaring :p ) och vinterbarn. Lägger in listan...
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
91 578
Senast: YaHilweh
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp