Höstföräldrar 2018, del 2

Roxer

Trådstartare
Scrollade i gamla tråden och tror att jag hittade sista listan. Ber om ursäkt om det fanns en senare och någon är missad.

September
9/9 Samsas, 32 år, andra barnet
9/9 Okeydokey, 31 år, andra barnet
18/9 - aprilia (maybebaby), 30 år, första barnet.
19/9 - Omega, 28 år, andra barnet.

Oktober
11/10 madde_padde 33 år, andra barnet
14/10 amk, 31 år, andra barnet
19/10 Catrool, 33 år första barnet
23/10 Roxer, 32 år, andra barnet
28/10 Krystalline, 31 år, andra barnet
22/10 Lazy Lady, 37år, tredje barnet

November
4/11 Zodium 31 år, Första barnet
4/11 Olina, 33 år, andra barnet
6/11 Trollunge, 29 år, första barnet
11/11 enligt ägglossning (13/11 enligt appen) fritz_92, 25 år, andra barnet
27/11 Punakha1, 38år, första barnet

Födda:
31/8: Samsas, pojke 3700 g, 50 cm
4/9: Omega, pojke (Tage), 3260 g, 49,5 cm.
13/9: Okeydokey, pojke, 4078 gram, 54 cm.
14/9 Poison-heart, pojke, 4472g, 52 cm.
21/9 aprilia (maybebaby), flicka, 3730 g, 52 cm.
12/10 Catrool, flicka 4690g 51cm
19/10: Roxer, flicka, 3246 g, 50 cm
22/10: Lazy Lady, pojke 3265g, 52cm
31/10: Krystalline, pojke 5000g, 56cm
9/11: Trollunge, pojke 3550 g, 50 cm
19/11: Olina, pojke 4268 g, 53 cm

--------------------------------------

Här är jag magsjuk, vilket inte hänt på typ 2 år. Hoppas resten klarar sig dock, vi ska ha dop nästa söndag, så vi har en vecka på oss att bli friska.
 
Scrollade i gamla tråden och tror att jag hittade sista listan. Ber om ursäkt om det fanns en senare och någon är missad.

September
9/9 Samsas, 32 år, andra barnet
9/9 Okeydokey, 31 år, andra barnet
18/9 - aprilia (maybebaby), 30 år, första barnet.
19/9 - Omega, 28 år, andra barnet.

Oktober
11/10 madde_padde 33 år, andra barnet
14/10 amk, 31 år, andra barnet
19/10 Catrool, 33 år första barnet
23/10 Roxer, 32 år, andra barnet
28/10 Krystalline, 31 år, andra barnet
22/10 Lazy Lady, 37år, tredje barnet

November
4/11 Zodium 31 år, Första barnet
4/11 Olina, 33 år, andra barnet
6/11 Trollunge, 29 år, första barnet
11/11 enligt ägglossning (13/11 enligt appen) fritz_92, 25 år, andra barnet
27/11 Punakha1, 38år, första barnet

Födda:
31/8: Samsas, pojke 3700 g, 50 cm
4/9: Omega, pojke (Tage), 3260 g, 49,5 cm.
13/9: Okeydokey, pojke, 4078 gram, 54 cm.
14/9 Poison-heart, pojke, 4472g, 52 cm.
21/9 aprilia (maybebaby), flicka, 3730 g, 52 cm.
12/10 Catrool, flicka 4690g 51cm
19/10: Roxer, flicka, 3246 g, 50 cm
22/10: Lazy Lady, pojke 3265g, 52cm
31/10: Krystalline, pojke 5000g, 56cm
9/11: Trollunge, pojke 3550 g, 50 cm
19/11: Olina, pojke 4268 g, 53 cm

--------------------------------------

Här är jag magsjuk, vilket inte hänt på typ 2 år. Hoppas resten klarar sig dock, vi ska ha dop nästa söndag, så vi har en vecka på oss att bli friska.

Usch krya på dig och håller tummarna att de andra klarar sig!!

Lite halvknäpp natt här med bebis vaken mellan 03:30 och 05:30 typ 😴 Han är så jäkla rörlig nu med så vänder sig och ålar och stånkar och har sig. Inte lätt att sova då alltså.. Men somnade om till slut och sov två timmar till 07:30 vilket nog är hans längsta sovmorgon hittills! Nu sover han igen den lilla grisen :D
 
Usch krya på dig och håller tummarna att de andra klarar sig!!

Lite halvknäpp natt här med bebis vaken mellan 03:30 och 05:30 typ 😴 Han är så jäkla rörlig nu med så vänder sig och ålar och stånkar och har sig. Inte lätt att sova då alltså.. Men somnade om till slut och sov två timmar till 07:30 vilket nog är hans längsta sovmorgon hittills! Nu sover han igen den lilla grisen :D

Ligger på nedervåningen och lyssnar på maken och sonen som jag tror städar. Dottern ligger här bredvid och snuttsover sin förmiddagslur. :)
 
Puh, att laga mat till bebis är kul men utmanande! Jag vill att vi ska äta samma mat allihopa och ibland får jag verkligen tänka till för att det ska bli bebisvänligt (handlar om salt eller stekyta oftast). Idag var det dock inga svårigheter, lagade linsgryta med en skvätt grädde i. Saltade till alla icke-bebisar i efterhand och maten blev uppskattad av alla. Sen bebis började med smakportioner har jag och maken öht blivit bättre på att laga roligare, mer varierad mat för att bebis ska få smaka på så mycket som möjligt. Men vi tar det ganska lugnt med maten och ger ofta bara några teskedar till lunch och middag. Till frukost ammar han alltid så mycket att det inte ryms mer mat.

Idag har vi toppenväder här och ska snart bege oss upp på berget för skogspromenad och fika vid en liten sjö. Har slagit på stort och bakat Nutellabullar. Dunderklump lär bli mycket besviken när han inte får smaka :p.
 
Puh, att laga mat till bebis är kul men utmanande! Jag vill att vi ska äta samma mat allihopa och ibland får jag verkligen tänka till för att det ska bli bebisvänligt (handlar om salt eller stekyta oftast). Idag var det dock inga svårigheter, lagade linsgryta med en skvätt grädde i. Saltade till alla icke-bebisar i efterhand och maten blev uppskattad av alla. Sen bebis började med smakportioner har jag och maken öht blivit bättre på att laga roligare, mer varierad mat för att bebis ska få smaka på så mycket som möjligt. Men vi tar det ganska lugnt med maten och ger ofta bara några teskedar till lunch och middag. Till frukost ammar han alltid så mycket att det inte ryms mer mat.

Idag har vi toppenväder här och ska snart bege oss upp på berget för skogspromenad och fika vid en liten sjö. Har slagit på stort och bakat Nutellabullar. Dunderklump lär bli mycket besviken när han inte får smaka :p.
Tyckte också det va en utmaning med maten när storebror skulle börja äta riktigt, nu går det på vana i och med att han bara är 2år, allt är barnanpassat som uppgraderas till vuxen efter bortplockad miniportion.
Caspian har fått prova päronpure idag, och det va tydligen väldigt gott! Stort smile och gapade som en fågelunge efter mer. Välling va dock ett djävulens påfund så det får bli en tur till Ica igen för att handla gröt istället.
 
Nu är jag också här :) vet inte om jag ska lägga in oss i listan men men.

Smaksensationer alltså... Vi är verkligen riktigt kassa på det :(
Tycker det är så svårt att komma igång :down:
 
Nu är jag också här :) vet inte om jag ska lägga in oss i listan men men.

Smaksensationer alltså... Vi är verkligen riktigt kassa på det :(
Tycker det är så svårt att komma igång :down:

Ingen panik. Ge en slick på fingret när du kommer ihåg. Vi kommer att ge mat ordentligt först från 6 månaders ålder. Innan dess blir det lite ibland när lusten faller på. Amning/ersättning räcker gott åt dem. :)
 
När har ni tänkt byta till sittdelen på vagnen? Jag är lite rädd att det ska bli svårare att söva bebis i den (ergonomisk sittdel), men liggdelen börjar snart bli för trång.
 
När har ni tänkt byta till sittdelen på vagnen? Jag är lite rädd att det ska bli svårare att söva bebis i den (ergonomisk sittdel), men liggdelen börjar snart bli för trång.

Jag har bytt, grabben blev för lång. Kan fälla sittdel en nästan helt plan :) märker ingen skillnad alls faktiskt, mer än att barnvagnsmobilen hamnade i vägen.
 
När har ni tänkt byta till sittdelen på vagnen? Jag är lite rädd att det ska bli svårare att söva bebis i den (ergonomisk sittdel), men liggdelen börjar snart bli för trång.
Jag bytte för två månader sedan. Alvin ogillade verkligen att ligga platt ner. Nu somnar han alltid gott i vagnen sen vi bytte, men vi använder inte vagnen jättemycket heller.
 
När har ni tänkt byta till sittdelen på vagnen? Jag är lite rädd att det ska bli svårare att söva bebis i den (ergonomisk sittdel), men liggdelen börjar snart bli för trång.
Än så länge ligger Caspian bra i liggdelen och somnar typ så fort man börjar gå, inte världens största plats kanske i och med att det är en syskonvagn men fullt tillräckligt. Sittdelen är enbart framåtvänd så det får gärna vänta till sommaren, storebror började med sittdel vid 7-8mån.
 
Här är vi superförkylda och lillebror fick ner så mkt snor i natt så han kräktes :cry: han hade även feber så han fick en Alvedon och nu verkar han vara feberfri så nu ligger han och sover i vagnen.

@Okeydokey Vi kommer nog byta relativt snart för han vill vara med mer och mer. Men vi har fullt liggläge på sittdelen och den är vändbar.
 
Här är vi superförkylda och lillebror fick ner så mkt snor i natt så han kräktes :cry: han hade även feber så han fick en Alvedon och nu verkar han vara feberfri så nu ligger han och sover i vagnen.

@Okeydokey Vi kommer nog byta relativt snart för han vill vara med mer och mer. Men vi har fullt liggläge på sittdelen och den är vändbar.

Fy vad trist, vi har också varit så förkylda men är klart på bättringsvägen. Hoppas ni med kryar snabbt!

@Okeydokey vi har också sittdelen vändbar, det kanske jag inte skrev sist. Han åker alltså inte framåtvänt ännu :)
 
Tack för all input angående sittdelsfrågan! Vi har också vändbar och kommer inte vända framåt än på länge. Dunderklump somnar i princip så fort vi lägger honom i vagnen nu, men jag tänker att det snart är dags för mer vaken vagnåkning. Tror vi väntar några veckor till med att byta. Ska bli spännande att se hur han reagerar på att åka upprätt!
 
Tack för all input angående sittdelsfrågan! Vi har också vändbar och kommer inte vända framåt än på länge. Dunderklump somnar i princip så fort vi lägger honom i vagnen nu, men jag tänker att det snart är dags för mer vaken vagnåkning. Tror vi väntar några veckor till med att byta. Ska bli spännande att se hur han reagerar på att åka upprätt!
Så länge du inte upplever att han har behov av att sitta upp så skulle jag ha kvar liggdelen, om den inte var för trång då. Med storebror bytte vi för han blev mer och mer vaken och var inte nöjd att ligga ner då.
 

Liknande trådar

Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
70 471
  • Låst
Gravid - 1år Eftersom vi fyllt den gamla tråden startar jag en ny. Kopierar in vad jag tror är den senaste listan. Mars 28/2, KarinStarfighter, 33...
102 103 104
Svar
2 071
· Visningar
110 526
Senast: lillebill
·
  • Låst
Gravid - 1år Återigen dags för en ny tråd för vinterföräldrar (som autocorrect vill ha till vinterförvaring :p ) och vinterbarn. Lägger in listan...
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
91 402
Senast: YaHilweh
·
  • Låst
Småbarn Ny tråd! Vi får väl hoppas att @pollex bebis behagar att titta ut i den här tråden:D Listan: Januari 2 - Venus_in_furs, första barnet...
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
83 421
Senast: Heulwen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattsnack 10
  • Bästa trimmern till kanin?
  • Hur länge är din hund ensam?

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp