Höstföräldrar 2018, del 2

Idag lämnade jag två fullproppade IKEA-kassar med bebiskläder i strl 50-68 till en släkting som snart ska föda sitt första barn. Och så gick jag hem och fällde en tår för att det nog inte blir fler bebisar för oss :angel:. Det är så dubbelt för nu har jag gått tillbaka till jobbet och jag ÄLSKAR det verkligen och lillebror är en intensiv liten kille som snackar, springer, hoppar och testar all sin vakna tid (maken har fullt upp hemma som föräldraledig), men det har varit ett fantastiskt år med denna lilla godbit och det gör nästan fysiskt ont att tänka på att vi inte kommer att bli föräldrar igen. Men nu när kläderna är lämnade tillsammans med en hög leksaker och babyprylar känns det ändå ganska självklart att vi är och kommer förbli en familj på fyra!
 
Idag lämnade jag två fullproppade IKEA-kassar med bebiskläder i strl 50-68 till en släkting som snart ska föda sitt första barn. Och så gick jag hem och fällde en tår för att det nog inte blir fler bebisar för oss :angel:. Det är så dubbelt för nu har jag gått tillbaka till jobbet och jag ÄLSKAR det verkligen och lillebror är en intensiv liten kille som snackar, springer, hoppar och testar all sin vakna tid (maken har fullt upp hemma som föräldraledig), men det har varit ett fantastiskt år med denna lilla godbit och det gör nästan fysiskt ont att tänka på att vi inte kommer att bli föräldrar igen. Men nu när kläderna är lämnade tillsammans med en hög leksaker och babyprylar känns det ändå ganska självklart att vi är och kommer förbli en familj på fyra!
Visst är det en dubbel känsla! Vi säljer av/ger bort saker efterhand som Caspian växer ifrån dem och nu när jag inte ammar honom längre så känns det så definitivt. Siste bebisen... En del av mej hade gärna haft en till men den förnuftiga delen säger -Åh så skönt! Båda gossarna är friska och pigga, tar sej fram i livet med en massa skratt och bus. Far upp och ner i soffan som inget och har jättestor glädje av varandra och jag har firat jul utan att vara gravid eller ammande för första gången sedan 2014. Skönt!!!
 
Har en superhes och trött liten gosse, alldeles sliten och dessutom tänder på väg.
vi har nån sorts förkylningarna som inte vill bryta ut allihop, gissar att den bryter ut lagom till tisdag när storebror ska skolas in på förskolan.
 
Här verkar vi ha fått magsjuka för andra gången på en vecka. Dagen innan nyårsafton fick A en släng och inatt har vi torkat spy och bajs halva natten. Fattar inte hur vi kunnat bli smittade då han inte börjat på förskolan än och vi har inte träffat några andra småbarn på länge 😳
 
Här verkar vi ha fått magsjuka för andra gången på en vecka. Dagen innan nyårsafton fick A en släng och inatt har vi torkat spy och bajs halva natten. Fattar inte hur vi kunnat bli smittade då han inte börjat på förskolan än och vi har inte träffat några andra småbarn på länge 😳
Fy lider med er!
 
Hur går det med alla?
Här har Alvin precis skolats in på förskolan. Imorgon är första riktiga förskoledagen och jag ska börja jobba :nailbiting: förskolan känns verkligen toppen så känslan är ändå bra. Alvin har varit allt annat än enkel det sista då han fått nya tänder igen så det har varit en del gnäll och gråt.
 
Vi har haft en supergnällig vecka, men idag är lillebror åter solen själv. Han pratar nonstop, hälften helt obegripligt :laugh: . Det dyker upp nya ord hela tiden. I början av januari hade han magsjuka och det var brutalt. Vi hade kräk och bajs överallt i en hel vecka :crazy:. Då kändes beslutet att inte skaffa fler barn helt rätt, haha.
 
Här går det fint, min man räknar ner dagarna tills han går hem på 100% fl nu första mars, vi har ju delat 70/40 sen jag började jobba 70% i november :) 1 mars innebär alltså då att jag ska gå upp till 100% jobb men det känns ok! ÄLSKAR mitt nya jobb så det underlättar 😍

Annars har vi hållt på och försöker fasa ut amningen nattetid vilket varit lite besvärligt, inte landat helt i någon bra rutin vilket innebär att vi startat dagarna kl 4 på morgonen de senaste dagarna då Alvar inte kan somna om mer och vill upp 😴 Men vi jobbar på det.. Känns verkligen som jag inte har så mkt mjölk kvar nu dock efter att ha tagit bort nattamningen + skiftarbetet som gör att jag ammar väldigt oregelbundet. Vi får se var allt landar! Han dricker iaf nästan alltid lite välling nuförtiden om det erbjuds.
 
Konversation med snart 1,5-årig lillebror:

Jag: Har du bajsat skrutten?
Lillebror: Nä-ä!
Jag: Men det luktar bajs. Vem har bajsat då?
Lillebror: Dä Bobbo!
Jag: Har Bobbo bajsat?
Lillebror (nickar övertygande): Bobbo bass (bajs)!
*Lillebror springer iväg, hämtar sin mjukis-Bobbo, dumpar Bobbo i mitt knä innan har fortsätter in i badrummet, hämtar en blöja och en tub Idominsalva och kommer tillbaka så att vi kan ge Bobbo en ren blöja* :laugh: :heart . Idominsalvan var pricken över i, haha.
 
Å pang! Där fick Caspian 39° i temp.. Det är ju trots allt 1mån sedan vi va sjuka:arghh:
Stackaren satt bara och vinglade i soffan medan han fick på pyjamas/välling/tandborstning.
Min lille:heart
 
Å pang! Där fick Caspian 39° i temp.. Det är ju trots allt 1mån sedan vi va sjuka:arghh:
Stackaren satt bara och vinglade i soffan medan han fick på pyjamas/välling/tandborstning.
Min lille:heart
Stackarn ❤️ Så kämpigt med flera sjukdomar på kort tid.
Här har vi klarat oss förvånansvärt bra faktiskt. Alvin har inte varit sjuk sen han började dagis i februari. Trodde aldrig det var möjligt!Peppar peppar....
 

Liknande trådar

Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
70 624
  • Låst
Gravid - 1år Eftersom vi fyllt den gamla tråden startar jag en ny. Kopierar in vad jag tror är den senaste listan. Mars 28/2, KarinStarfighter, 33...
102 103 104
Svar
2 071
· Visningar
110 746
Senast: lillebill
·
  • Låst
Gravid - 1år Återigen dags för en ny tråd för vinterföräldrar (som autocorrect vill ha till vinterförvaring :p ) och vinterbarn. Lägger in listan...
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
91 587
Senast: YaHilweh
·
  • Låst
Småbarn Ny tråd! Vi får väl hoppas att @pollex bebis behagar att titta ut i den här tråden:D Listan: Januari 2 - Venus_in_furs, första barnet...
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
83 603
Senast: Heulwen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp