Höstföräldrar 2018, del 2

Man får försöka se saker från den komiska sidan. Hade tidigare i natt tydligen feberyrat, väckt maken och sagt "Avliva mig. Ingen kommer att misstänka dig för jag åt ju så mycket lakrits. Du vet blodtrycket. Så du kan döda mig helt riskfritt." Well. Han följde inte mina order utan baddade min panna med blöta handdukar och fick i mig en liter vatten. Minns ingenting av detta :cautious:.

Kärlek till maken och inte till yrandet, hoppas du kryar på dig snabbt!

Vi är på semester i Finland. De andra ungarna (typ 7-8 år gamla) tycker oftast grabben är jätteskoj och är snälla och ska passa och greja :)
 
Det händer mkt med alla bebisar nu, fast de är väl inte bebisar så länge till.

Var på 8 mån kontroll idag. Plutten vägen 7860 g och är 69 cm lång. Han drar fortfarande 68 i kläder.

Tänder börjar han få också, 2 nere och 2 uppe som precis tittat fram. Med tänderna nere blev magen kass men nu verkar han ha klarat sig. Lite gnälligare än vanligt men bara nån dag.

Kryper i raketfart gör han också och ställer sig mot saker men står även helt själv. Han har även kommit på hur man gör när man kryper upp för trappen så det är ett evigt passande just nu innan vi fått dit en grind.

Favoritsysselsättningen är nog ändå att leka med storebror. Han följer verkligen efter brorsan var han än är och gör.

Maten har han kommit igång med på riktigt nu. Innan åt han bara gröt men nu så äter han även annat. Brukar även få plocka i sig lite mat och det gillar han. Ammar fortfarande på nätterna.

Vi funderar även på att byta stol till honom i bilen. Antar att några redan gjort det?!?
Vi har bytt bilstol :) britax Maxway plus och han gillar den. Tror han tyckte det va skönt att sitta lite högre och kunna titta ut genom fönstret.
 
Vi har bytt bilstol :) britax Maxway plus och han gillar den. Tror han tyckte det va skönt att sitta lite högre och kunna titta ut genom fönstret.
Vi bytte igår, blev en Britax Römer Dualfix. Samma som storebror har, jättenöjd med den! Går att vända ut i dörröppningen när man sätter i och ur barnet plus att den går att ha som framåtvänd stol.
 
Vi köpte barnstol av en kompis, en Britax kanske? Den går att ha både till bebisar och upp till 12-15 kg om jag inte minns fel. Inte bestämt om vi ska ha i andra bilen också, har ett babyskydd där nu.
 
Jag har satt lillebror o brorsans stol och han verkar gilla den för han är mkt tystare. Behöver nog byta till framåtvänd till storebror så anton kan ta hans stol....
 
Alla de där grejerna älskar Alvar också 😂 Han har dock bara oss som hejar på haha. Hur mkt äldre är storebror?

Storebror är ganska exakt 3 år äldre. De älskar verkligen varandra, Molly lyser som en liten sol varje gång hon ser honom. Till och med jag blir brädad liksom 😂
 

Bifogade filer

  • IMG_20190407_095505.jpg
    IMG_20190407_095505.jpg
    130 KB · Visningar: 27
Åh där tog amningen helt klart slut. Caspian bet hål i min bröstvårta idag så nu får det va helt utan det dagtid när han är alldeles för okoncentrerad ändå och stora indragningar på natten också. Napp eller välling Thats it.
 
Åh där tog amningen helt klart slut. Caspian bet hål i min bröstvårta idag så nu får det va helt utan det dagtid när han är alldeles för okoncentrerad ändå och stora indragningar på natten också. Napp eller välling Thats it.

Ajaj! Usch jag bara väntar på första bettet nu när han fått fyra tänder som tittat fram 🙁 Hoppas han aldrig kommer på att bitas 😇 Napp tar ju inte min lille kille så bröstet används till i princip all sövning här...
 
Åh där tog amningen helt klart slut. Caspian bet hål i min bröstvårta idag så nu får det va helt utan det dagtid när han är alldeles för okoncentrerad ändå och stora indragningar på natten också. Napp eller välling Thats it.
Men fy! Jag har också blivit biten men inte så illa att det gått hål. Det är skitjobbigt att amma när bebis inte är koncentrerad.
 
Det gör svinont:crazy: Nu äter han tack och lov bra av vanlig mat/gröt/frukt så dagtid är det tvärstopp nu. Han är alldeles för busig och okoncentrerad, man ser hur det lyser bus i ögonen också drar han in tungan och hugger tag stenhårt och skrattar samtidigt. Så nej, nu är det slut.
Tryckte i honom en stoor portion gröt innan sängdags och han vaknade/gnydde vid 01.30 som han brukar få amma/myssnutta men då fick han nappen och somnade om. 04.30 va han hungrig på riktigt och inte bara snuttig och då fick han amma och gjorde det utan att bitas precis som jag trodde han skulle göra.
Så natt/morgonamning får va kvar så länge han behöver det.
 
Plötsligt händer det! Alvin har somnat i sin säng flera gånger nu faktiskt (den står precis bredvid vår). Inatt vaknade han och skrek som tusan och hade bajsat mitt i natten, första gången på drygt 10 månader :confused: så sen va jag för lat för att söva om honom i spjälsängen efter blöjbytet så då fick han somna om bredvid mig och amma. Men känns åtminstone skönt att fått in en bra kvällsrutin:up:
 
Det gör svinont:crazy: Nu äter han tack och lov bra av vanlig mat/gröt/frukt så dagtid är det tvärstopp nu. Han är alldeles för busig och okoncentrerad, man ser hur det lyser bus i ögonen också drar han in tungan och hugger tag stenhårt och skrattar samtidigt. Så nej, nu är det slut.
Tryckte i honom en stoor portion gröt innan sängdags och han vaknade/gnydde vid 01.30 som han brukar få amma/myssnutta men då fick han nappen och somnade om. 04.30 va han hungrig på riktigt och inte bara snuttig och då fick han amma och gjorde det utan att bitas precis som jag trodde han skulle göra.
Så natt/morgonamning får va kvar så länge han behöver det.
Anton har inte ammats dagtid sen han var dryga 3.5 månad. Han vägrade ju då men han äter på nätterna än. Skulle nog inte våga amma dagtid för han är en liten huggorm med sina vassa tänder men på nätterna går det bra än.
 
Här börjar Alvin ställa sig upp utan stöd :) det går visserligen inte så länge förrän han sätter ner rumpan. Han har även tagit första stegen idag med gåvagnen :love:
I övrigt har han varit väldigt mammig igen. Han kryper o klänger på mig så fort jag står i köket och diskar eller fixar med maten.
 
Hur mår ni i värmen allihopa? 😅💦 Alvar verkar tycka det är helt ok ändå, men han sov lite mindre dagtid idag och vi får väl se hur nattningen går, blir så jäkla varmt i sovrummet på övervåningen...!
Men vi hänger på altanen där det är skugga hela dagen och lite i skuggan i trädgården, precis fyllt upp en pool med 👍
 
Hur mår ni i värmen allihopa? 😅💦 Alvar verkar tycka det är helt ok ändå, men han sov lite mindre dagtid idag och vi får väl se hur nattningen går, blir så jäkla varmt i sovrummet på övervåningen...!
Men vi hänger på altanen där det är skugga hela dagen och lite i skuggan i trädgården, precis fyllt upp en pool med 👍
Fy vad det är varmt att gå o lägga sig på övervåningen nu ja 😅 även om fönstret är öppet och acn står på nere är det alldeles för varmt. Gött med pool! Alvin fick bada i balja ute idag men han var inte så imponerad. Han ville bara krypa ur den och greja med stenarna på marken😂
 

Liknande trådar

Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
70 558
  • Låst
Gravid - 1år Eftersom vi fyllt den gamla tråden startar jag en ny. Kopierar in vad jag tror är den senaste listan. Mars 28/2, KarinStarfighter, 33...
102 103 104
Svar
2 071
· Visningar
110 598
Senast: lillebill
·
  • Låst
Gravid - 1år Återigen dags för en ny tråd för vinterföräldrar (som autocorrect vill ha till vinterförvaring :p ) och vinterbarn. Lägger in listan...
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
91 460
Senast: YaHilweh
·
  • Låst
Småbarn Ny tråd! Vi får väl hoppas att @pollex bebis behagar att titta ut i den här tråden:D Listan: Januari 2 - Venus_in_furs, första barnet...
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
83 475
Senast: Heulwen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp