Höstföräldrar 2018, del 2

Åh, känner verkligen igen mig i det du skriver :( mycket skrik och gnäll just nu. Tar eran napp? Här försöker vi fortfarande övertala om att nappen är bra... går sådär.

Ja han har napp, men det hjälper inte massor - den går ju att spotta ut :grin:
Napp har han mest när han ska sova..

Hoppas verkligen det är en kortlivad fas 😅
Och skönt att vi inte är ensamma...
 
Precis hemkomna från en veckas husvagnssemester och bröllop i Jämtland. superhjälteungarna satt u bilen från 08.30-23.30 igår utan större knot. Tog några korta pauser i husvagnen så dom fick busa och äta. Men det va sånt jäkla väder att vi inte vågade stanna över natt då vi har sommardäck på både bil och husvagn...

Caspian har också varit inne i en gnällig fas, samtidigt som flera tänder är på väg ut. Helt lovelyO_o Nu har det dock lättat en hel del, minns att Sammy va likadan runt 11mån och att det går över:D

Idag fick vi reda på att vi fått fsk-plats till båda barnen på förskolan vi hade överst på listan. Sammy ska skolas in i januari och Caspian i februari.
 
Åh ändå lite skönt att läsa här att det är fler bebisar som är lite missnöjda med livet! Alvar har haft några riktigt miserabla dagar där han tjuter högt av ilska och missnöje för allt möjligt. Ex strumpan åker inte av direkt han drar i den. Det riktigt ringer i öronen om man har honom i famnen när de värsta skriken kommer. Han bits också lite mer och drar oss i håret. Idag har varit en jättetråkig dag fram till 15 typ sen har han go o glad som vanligt ett tag men ja.

1 nov och jobbstart närmar sig med stormsteg 😱 Håller på och lägger schema nu så det börjar kännas alltmer verkligt. Kul men lite ångestskapande samtidigt. Vara borta så många timmar från min lilla knodd 😭 Håller alla tummar att det går bra, känns mest jobbigt att jag kommer behöva pumpa på jobbet o kanske få mjölkstockning och ont och ha flera timmar kvar innan slut på jobbdagen.. Håller alla tummar att det kommer gå smidigt.
 
Nu har lillpysen blivit vräkt ifrån vårt sovrum, nu får han dela rum med brorsan istället:heart
Får väl se hur det funkar, han vaknar några ggr/natt fortfarande så det kanske blir kaos:rofl:
A61424E0-F12D-4A4C-9788-1EA0DE4EF923.jpeg
 
Imorgon ska båda kidsen va hos farmor och farfar utan oss för första gången.. Har haft jättesvårt att komma till skott med att lämna dom hemma hos någon annan (har sånt grymt kontrollbehov och är livrädd att nåt ska hända när dom inte är i sin ”hemmamiljö”)
Hur gör/känner ni andra? Brukar ni lämna dom hos mor/farföräldrar/barnvakter? För mej är det en jättepuckel att komma över, men vet att jag måste släppa kontrollen lite.

Nästa helg har vi 1års kalas för liten, hur fort gick inte detta året?!
9B47CC15-FF3C-40A2-850F-2D95FD9F4CC5.jpeg
 
Imorgon ska båda kidsen va hos farmor och farfar utan oss för första gången.. Har haft jättesvårt att komma till skott med att lämna dom hemma hos någon annan (har sånt grymt kontrollbehov och är livrädd att nåt ska hända när dom inte är i sin ”hemmamiljö”)
Hur gör/känner ni andra? Brukar ni lämna dom hos mor/farföräldrar/barnvakter? För mej är det en jättepuckel att komma över, men vet att jag måste släppa kontrollen lite.

Nästa helg har vi 1års kalas för liten, hur fort gick inte detta året?!
Visa bifogad fil 37863

Vi har lämnat till farmor/farfar och mormor/morfar vid behov, försöker att träffa de vi kan regelbundet så att det funkar att få hjälp med barnvakt :)
Skönt att ha back Up tycker jag, men det var bara några timmar i början som utökats.

Andra har vi inte lämnat till, jag vill inte att han ska vara ensam med folk han inte känner och träffar regelbundet liksom, det känns fel.
 
Vi har lämnat till farmor/farfar och mormor/morfar vid behov, försöker att träffa de vi kan regelbundet så att det funkar att få hjälp med barnvakt :)
Skönt att ha back Up tycker jag, men det var bara några timmar i början som utökats.

Andra har vi inte lämnat till, jag vill inte att han ska vara ensam med folk han inte känner och träffar regelbundet liksom, det känns fel.
Farmor och farfar passar barnen 2ggr/v när jag är på gymmet men då hemma hos oss där jag vet att det är barnsäkert och allt finns så dom är vana att vara ”passade” men inte hemma hos dom.
 
Imorgon ska båda kidsen va hos farmor och farfar utan oss för första gången.. Har haft jättesvårt att komma till skott med att lämna dom hemma hos någon annan (har sånt grymt kontrollbehov och är livrädd att nåt ska hända när dom inte är i sin ”hemmamiljö”)
Hur gör/känner ni andra? Brukar ni lämna dom hos mor/farföräldrar/barnvakter? För mej är det en jättepuckel att komma över, men vet att jag måste släppa kontrollen lite.

Nästa helg har vi 1års kalas för liten, hur fort gick inte detta året?!
Visa bifogad fil 37863
Vi lämnar hos farmor och farfar någon gång ibland men brukar isf bara röra sig om några timmar, aldrig över natten än. Mormor har passat någon gång när vi varit på bio samt när jag jobbat. Jag tycker också det tar emot lite att lämna bort. Sen är jag också så att jag hatar att fråga om hjälp. Jag löser der oftast själv. Tex va jag hos tandläkaren häromdagen med en ettåring i knät 😂 och hos barnmorskan och gjorde cellprov 😂😂 så han får hänga med på det mesta kan man säga.
 
Vi lämnar hos farmor och farfar någon gång ibland men brukar isf bara röra sig om några timmar, aldrig över natten än. Mormor har passat någon gång när vi varit på bio samt när jag jobbat. Jag tycker också det tar emot lite att lämna bort. Sen är jag också så att jag hatar att fråga om hjälp. Jag löser der oftast själv. Tex va jag hos tandläkaren häromdagen med en ettåring i knät 😂 och hos barnmorskan och gjorde cellprov 😂😂 så han får hänga med på det mesta kan man säga.
Hahaha! Jag är likadan (hade med mej Sammy på cellprov när han va 9mån 🤣) Har helst med mej barnen överallt, tycker dels att dom är så små ännu och vill intelämna bort dom för mkt och sen vill jag klara det själv.

Hur som helst så gick det jättebra hos farmor och farfar idag och dom va där i 5-6h utan några problem och jag fick gjort massor som inte går att göra när jag är själv hemma med båda småttingar. Men vad jag saknade dom! Det va så tyst..
 
Imorgon ska båda kidsen va hos farmor och farfar utan oss för första gången.. Har haft jättesvårt att komma till skott med att lämna dom hemma hos någon annan (har sånt grymt kontrollbehov och är livrädd att nåt ska hända när dom inte är i sin ”hemmamiljö”)
Hur gör/känner ni andra? Brukar ni lämna dom hos mor/farföräldrar/barnvakter? För mej är det en jättepuckel att komma över, men vet att jag måste släppa kontrollen lite.

Nästa helg har vi 1års kalas för liten, hur fort gick inte detta året?!
Visa bifogad fil 37863

Vi har lämnat hos farmor i några timmar ett par gånger och hos våra vänner och grannar vid ett par ännu kortare tillfällen. Sen är han lite hemma hos farfar (granne) ibland med. Jag tycker det känns helt lugnt så länge lille är trygg med personerna :)

Jag lämnar gärna bebisen med någon om jag ska göra något. Tycker det är skönt att åka iväg själv ibland, bara jag vet att han har det gött hemma. Bara detta att kunna fokusera fullt på samtal man har med andra personer tycker jag är nice 😁

Vilket fint sovrum med @Lazy Lady och så roligt med kalas 🥰

Men hörni, hjälp mig tänka... I fredags var jag iväg på kvällen (18-02) vilket brukar vara ganska lugnt och pappan nattar med flaska. Men denna kväll blev bebis otröstligt ledsen och skrek i 1,5 timme från 22 till 23:30. Han ropade mamamamama och letade efter mig i sängen och ville amma men vägrade flaskan (napp har han aldrig accepterat). Nästa helg ska jag iväg igen.. Kommer vara borta större delen av lördagen och komma hem tidigast 01:30.
Ska jag åka? 😕 Vill väldigt gärna men det är inget viktigt eller måste. Har han någon fas nu där det är jobbigare för honom att jag är borta eller var det en engångsföreteelse?
Fattar att ingen av er har svar haha men hur hade ni tänkt?
 
@Trollunge Jag hade åkt, helt enkelt för att jag tror att en förälder behöver sina välförtjänta pauser ibland. Och då ska nämnas att jag själv bara lämnat bort lillebror till någon annan än pappan vid ett enda tillfälle och det var två timmar totalt :angel:. Självklart ska du ta ett beslut som känns rätt i ditt eget hjärta, men om den andra föräldern finns tillgänglig hade jag åkt om det var någonting jag själv sett fram emot. Jag tänker att de där tillfällena då jag som mamma tar hand om mig själv kommer barnet till gagn också!
 
@Trollunge Jag hade åkt, helt enkelt för att jag tror att en förälder behöver sina välförtjänta pauser ibland. Och då ska nämnas att jag själv bara lämnat bort lillebror till någon annan än pappan vid ett enda tillfälle och det var två timmar totalt :angel:. Självklart ska du ta ett beslut som känns rätt i ditt eget hjärta, men om den andra föräldern finns tillgänglig hade jag åkt om det var någonting jag själv sett fram emot. Jag tänker att de där tillfällena då jag som mamma tar hand om mig själv kommer barnet till gagn också!

Tack för dina tankar ❤️
 
Vi har lämnat hos farmor i några timmar ett par gånger och hos våra vänner och grannar vid ett par ännu kortare tillfällen. Sen är han lite hemma hos farfar (granne) ibland med. Jag tycker det känns helt lugnt så länge lille är trygg med personerna :)

Jag lämnar gärna bebisen med någon om jag ska göra något. Tycker det är skönt att åka iväg själv ibland, bara jag vet att han har det gött hemma. Bara detta att kunna fokusera fullt på samtal man har med andra personer tycker jag är nice 😁

Vilket fint sovrum med @Lazy Lady och så roligt med kalas 🥰

Men hörni, hjälp mig tänka... I fredags var jag iväg på kvällen (18-02) vilket brukar vara ganska lugnt och pappan nattar med flaska. Men denna kväll blev bebis otröstligt ledsen och skrek i 1,5 timme från 22 till 23:30. Han ropade mamamamama och letade efter mig i sängen och ville amma men vägrade flaskan (napp har han aldrig accepterat). Nästa helg ska jag iväg igen.. Kommer vara borta större delen av lördagen och komma hem tidigast 01:30.
Ska jag åka? 😕 Vill väldigt gärna men det är inget viktigt eller måste. Har han någon fas nu där det är jobbigare för honom att jag är borta eller var det en engångsföreteelse?
Fattar att ingen av er har svar haha men hur hade ni tänkt?
Jag säger precis som @Okeydokey :) man behöver komma iväg ibland och få lite ny energi och det kommer bebis ha glädje av :heart Men jag förstår din känsla. Min upplevelse är att det i princip alltid går bättre än man tror.
 
Jag säger precis som @Okeydokey :) man behöver komma iväg ibland och få lite ny energi och det kommer bebis ha glädje av :heart Men jag förstår din känsla. Min upplevelse är att det i princip alltid går bättre än man tror.

Tack :heart

Tänker att jag åker. Förhoppningsvis går det bra och om inte så... ska jag inte iväg någon natt igen på ett tag framöver iaf :p
 

Liknande trådar

Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
70 172
  • Låst
Gravid - 1år Eftersom vi fyllt den gamla tråden startar jag en ny. Kopierar in vad jag tror är den senaste listan. Mars 28/2, KarinStarfighter, 33...
102 103 104
Svar
2 071
· Visningar
110 203
Senast: lillebill
·
  • Låst
Gravid - 1år Återigen dags för en ny tråd för vinterföräldrar (som autocorrect vill ha till vinterförvaring :p ) och vinterbarn. Lägger in listan...
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
91 106
Senast: YaHilweh
·
  • Låst
Småbarn Ny tråd! Vi får väl hoppas att @pollex bebis behagar att titta ut i den här tråden:D Listan: Januari 2 - Venus_in_furs, första barnet...
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
83 151
Senast: Heulwen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp