Höstföräldrar 2018, del 2

Nu har vi firat vår lille blivande 1åring hela helgen, älskade lille plutten fyller på tisdag! Fattar inte vart året tagit vägen?!
Fick fina kläder, pengar för framtiden och lite leksaker av släkt och faddrar, helt lagom mängd på allt och inget överdåd.
19.30 blev vår lillefestprisse helt färdig och somnade 2min efter att vi sjungit ”Ja må han leva”:heart
Älskade lille Caspian, vad vore livet utan vår lille bestämde kille?!:love:
CCC4F11A-3C4B-4DFD-BB48-2EC9B7813E7E.jpeg
 
Nu har vi firat vår lille blivande 1åring hela helgen, älskade lille plutten fyller på tisdag! Fattar inte vart året tagit vägen?!
Fick fina kläder, pengar för framtiden och lite leksaker av släkt och faddrar, helt lagom mängd på allt och inget överdåd.
19.30 blev vår lillefestprisse helt färdig och somnade 2min efter att vi sjungit ”Ja må han leva”:heart
Älskade lille Caspian, vad vore livet utan vår lille bestämde kille?!:love:
Visa bifogad fil 38319
Åh grattis till ettåringen!! :love:
 
Alvin har nu verkligen kommit igång med att gå. Innan tog han bara några steg innan han tappade balansen men nu kan han liksom stega iväg i full fart med armarna rätt ut. Så gulligt :love:
Vi har slutat amma helt och han har funnit sig i det. Det var några dagar jag tyckte det va väldigt jobbigt själv men nu känns det som vi båda är fine med det. Han vill gärna ta handen innanför tröjan och hålla i tutten men han försöker inte snutta. Så nu känns det ändå extra bra att vi fortfarande samsover så man kan gosa hela nätterna ändå :heart
 
Tänk att det är 1år sedan vi svängde in på sjukhusparkeringen för att få träffa vår lille bebis för första gången. 08.45 kom han ut med ett illvrål med hjälp av planerat snitt. Denna underbare lille kille som gett oss många sömnlösa nätter och lite extra skrattrynkor :love: :heart Vad vore livet utan Caspian?!
B4CCD1BD-9959-4D40-A930-11B0D4E37CB0.jpeg
 
Jag: Funderar på att sluta amma.
Lillebror: Lär sig att säga mjölk (nåväl, han säger mööö, men budskapet går fram). Ställer sig nu cirka en gång i timmen under dagtid och säger "mööö" medan han nickar uppfordrande och pekar på sin mamma.
Resultat: Vi ammar vidare.
 
Jag: Funderar på att sluta amma.
Lillebror: Lär sig att säga mjölk (nåväl, han säger mööö, men budskapet går fram). Ställer sig nu cirka en gång i timmen under dagtid och säger "mööö" medan han nickar uppfordrande och pekar på sin mamma.
Resultat: Vi ammar vidare.
Han vet hur em slipsten ska dras 🤣
 
Grattis till er underbara lilla ettåring @Lazy Lady

Jag fyllde år i förra veckan och frukost på sängen med en vild 1-åring var en ny upplevelse! 😂
Tack!! Vi avslutade en hel helgs kalasande och födelsedag med 38,9° i temp... Nu vid 05 hade han fortfarande över 38 och är alldeles blank i ögonen. Min lille skit, jag skulle varit iväg idag och han skulle varit med farmor och farfar men vi hoppar det.
 
Igår blev det en intensiv em för Caspian, först tandläkarbesök och sedan 1årskontroll och vaccination. Hela 79cm lång redan?! Men bara 10300g så han är ganska lätt för längden men det spelar ju mindre roll. (Sammy va 75cm och vägde 10550g som 1åring, rätt kul att jämföra brorsorna.)

Nu verkar det äntligen vända med dålig sömn i alla fall, nu somnar han vid 19 och sover till 01 och ammar litegrann och sen sover han vidare till 05, hade det bara varit sommartid ännu så hade klockan varit 06 och det hade ju varit ännu bättre. Men det är en klar förbättring!! Han somnar om jättesnabbt och skulle nog klara sej utan amningen vid 01 men jag har inte vågat stryka den riktigt ännu. Är liksom skitlycklig att han inte vaknar vid 21 och 03 längre:rofl:
 
Igår blev det en intensiv em för Caspian, först tandläkarbesök och sedan 1årskontroll och vaccination. Hela 79cm lång redan?! Men bara 10300g så han är ganska lätt för längden men det spelar ju mindre roll. (Sammy va 75cm och vägde 10550g som 1åring, rätt kul att jämföra brorsorna.)

Nu verkar det äntligen vända med dålig sömn i alla fall, nu somnar han vid 19 och sover till 01 och ammar litegrann och sen sover han vidare till 05, hade det bara varit sommartid ännu så hade klockan varit 06 och det hade ju varit ännu bättre. Men det är en klar förbättring!! Han somnar om jättesnabbt och skulle nog klara sej utan amningen vid 01 men jag har inte vågat stryka den riktigt ännu. Är liksom skitlycklig att han inte vaknar vid 21 och 03 längre:rofl:

Åh hoppas Alvar tar efter gällande sömnen snart 😁 Jag börjar jobba imorgon och han ammar/snuttar fortfarande typ varannan timme hela natten 🙃
 
Så fyllde vår älskade lilla Alvar 1 år igår 🥳🎉 Det var kalas med familjen under eftermiddagen men han tog det med ro trots mycket folk och höll gott humör och lekte med alla fina presenter och snälla släktingar ❤

Vad gäller utvecklingen så går han inte än men jag upplever honom som väldigt stadig men att modet sviker än så länge 😄 Kryper runt i racerfart och älskar att lyssna på musik/dansa, sitta på höften och kolla in ALLT man gör och leka med sina olika grejer här och där. Alltid upptagen med något!
Han säger ”däh!” (där) och ”ta!” (borta - ofta med handrörelse till 😅). Han säger inte mamma eller pappa än, förutom ibland på natten om han är ledsen då kan han säga ”mamamamma”.

Jag har börjat jobba 70% och det går bra. Jag fått pumpa en gång kvällstid på jobbet annars klarar det sig och både Alvar och pappa verkar glada o nöjda när jag kommer hem även om Alvar gärna ammar en slurk snarast möjligt då.

Hur har ni andra det? Vad hittar era små busfrön på? Vad säger de för ord?
 
Så fyllde vår älskade lilla Alvar 1 år igår 🥳🎉 Det var kalas med familjen under eftermiddagen men han tog det med ro trots mycket folk och höll gott humör och lekte med alla fina presenter och snälla släktingar ❤

Vad gäller utvecklingen så går han inte än men jag upplever honom som väldigt stadig men att modet sviker än så länge 😄 Kryper runt i racerfart och älskar att lyssna på musik/dansa, sitta på höften och kolla in ALLT man gör och leka med sina olika grejer här och där. Alltid upptagen med något!
Han säger ”däh!” (där) och ”ta!” (borta - ofta med handrörelse till 😅). Han säger inte mamma eller pappa än, förutom ibland på natten om han är ledsen då kan han säga ”mamamamma”.

Jag har börjat jobba 70% och det går bra. Jag fått pumpa en gång kvällstid på jobbet annars klarar det sig och både Alvar och pappa verkar glada o nöjda när jag kommer hem även om Alvar gärna ammar en slurk snarast möjligt då.

Hur har ni andra det? Vad hittar era små busfrön på? Vad säger de för ord?
Åh grattis till ettåringen!! 🥳

Här rullar dagarna på. Har just nu min syster på besök som bor hos oss och det är LYX att få hjälp med hundar, matlagning,städning osv under dagarna. Vet inte hur vi ska klara oss när hon åker hem 😂 sambon jobbar just nu väldigt mycket.
Han säger ”mammama” och ”pappa” när det behagas. När han ska äta något gott (typ banan som är hans favorit) så säger han ”jaajaaajaaa!” Och idag sa han också katt för första gången. Sen är han väldigt duktig på att härma hundarna när dom skäller 😂😂
 
Åh grattis till ettåringen!! 🥳

Här rullar dagarna på. Har just nu min syster på besök som bor hos oss och det är LYX att få hjälp med hundar, matlagning,städning osv under dagarna. Vet inte hur vi ska klara oss när hon åker hem 😂 sambon jobbar just nu väldigt mycket.
Han säger ”mammama” och ”pappa” när det behagas. När han ska äta något gott (typ banan som är hans favorit) så säger han ”jaajaaajaaa!” Och idag sa han också katt för första gången. Sen är han väldigt duktig på att härma hundarna när dom skäller 😂😂

Alltså de är så roliga nu 😍 Någon sån favoritmat har inte Alvar 😅 Han har mat han tycker är ok men ja. Han gillar iofs smoothie och att dricka ur sugrör. Och han gillar sin vattenflaska. Och clementin. Men det är nog det 😆
Lyxigt med lite extra hjälp hemma!
 
Idag har vi besökt förskolan som A ska börja i februari! Det är ett föräldrakooperativ med ca 15 barn i ålder 1-5 och efter årsskiftet ska det börja två småttingar till, annars är de andra barnen 3 år och uppåt. Fem st personal på ca 15 barn måste ändå vara bra? Fick en väldigt bra magkänsla iaf och nu känns förskolestarten inte lika ångestfylld. Han kommer dessutom bara gå 3-4 dagar i veckan och för det mesta max fem timmar om dagen 😊
 
Idag har vi besökt förskolan som A ska börja i februari! Det är ett föräldrakooperativ med ca 15 barn i ålder 1-5 och efter årsskiftet ska det börja två småttingar till, annars är de andra barnen 3 år och uppåt. Fem st personal på ca 15 barn måste ändå vara bra? Fick en väldigt bra magkänsla iaf och nu känns förskolestarten inte lika ångestfylld. Han kommer dessutom bara gå 3-4 dagar i veckan och för det mesta max fem timmar om dagen 😊
Vad skönt att det kändes bra ❤️
 
Hur går det för alla 1- åringar nu?

Vi håller på att lämna höstblåsor bakom oss. Vilken pärs det var 2 nätter och på dagarna. På storebror gick de över lika snabbt som de kom i princip men på Anton har det tagit tid. Och han har haft överallt, verkligen överallt stackaren 😢

I januari kommer han även få börja på samma förskola som storebror, lite blandade känslor över det men det blir nog bra.
 
Här är det full rulle med mycket bus, dans, sång och snack. Lillebror ser oss som sina trogna undersåtar och bossar över oss alla. Det är mycket "titta dä!" och han älskar allt julpynt, vill gärna gå runt i huset och beundra glitter, tomtar och ljus. Han blir snart 15 månader och språket utvecklas för varje dag som går. Han kissar på pottan när han har lust, dansar loss till all musik han hör och när han är missnöjd låter han alla inom en kilometers avstånd veta det :laugh: . Mycket människa i en liten kropp skulle jag vilja sammanfatta honom. Nu i januari går jag tillbaka till jobbet och maken blir hemma till hösten då det blir förskolestart.
 

Liknande trådar

Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
70 620
  • Låst
Gravid - 1år Eftersom vi fyllt den gamla tråden startar jag en ny. Kopierar in vad jag tror är den senaste listan. Mars 28/2, KarinStarfighter, 33...
102 103 104
Svar
2 071
· Visningar
110 744
Senast: lillebill
·
  • Låst
Gravid - 1år Återigen dags för en ny tråd för vinterföräldrar (som autocorrect vill ha till vinterförvaring :p ) och vinterbarn. Lägger in listan...
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
91 581
Senast: YaHilweh
·
  • Låst
Småbarn Ny tråd! Vi får väl hoppas att @pollex bebis behagar att titta ut i den här tråden:D Listan: Januari 2 - Venus_in_furs, första barnet...
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
83 598
Senast: Heulwen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Trött och arg
  • Vad gör vi? Del CXCV
  • Vinterföräldrar 23/24

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp