Höstföräldrar 2018, del 2

Hur går det för alla 1- åringar nu?

Vi håller på att lämna höstblåsor bakom oss. Vilken pärs det var 2 nätter och på dagarna. På storebror gick de över lika snabbt som de kom i princip men på Anton har det tagit tid. Och han har haft överallt, verkligen överallt stackaren 😢

I januari kommer han även få börja på samma förskola som storebror, lite blandade känslor över det men det blir nog bra.
Usch, höstblåsor låter inget kul! Skönt att dom är på bättringsvägen! Här har det mest härjat magsjuka, men vi har klarat oss, tack o lov!!

Här rullar dagarna på snabbare än någonsin tycker jag. Kanske för att man nu börjar se en ände på föräldraledigheten. Blandade känslor...
inatt hade vi en riktig skitnatt. Vi var o besökte släkt igår kväll och de ville gärna ge A en munk (jag är väldigt restriktiv med socker då jag anser att det är onödigt att mata småbarn med socker) men tänkte okej då. Han åt nästan en hel och inatt hade han sån magknip så han låg och skrek hela natten stackaren. Det enda som hjälpte var grodhållning och att dra upp hans ben mot magen i cirklar som vi gjorde på babymassagen. Så nu är det färdigätet på länge med bakelser osv för honom.
I övrigt börjar språket komma mer och mer. Han är ju snart 15 mån och säger nu ”mammaaaaa” ungefär 100 ggr om dagen och ”tittaaa” är det nya. Det är nu senaste 2 veckorna som han verkligen försöker härma det vi säger, så himla gulligt :love:
 
Caspian är världens buse! (13Det lyser verkligen i ögonen när han hittar på bus och när man kommer på honom så halvspringer han förbi och ifrån det han hittat på för tillfället:laugh::bow:

Han gillar inte att bli matad utan äter så gott som allt för egen maskin, börjar få kläm på hur man använder bestick och pricka kakhålet med dom.
Talet börjar komma ännu mer, nu säger han titta/mamma/pappa/tacktack/hejdå.

Han sover ganska stökigt fortfarande men jag tror det blir bättre när han slutar amma. Jag håller på att försöka dra ner rejält på det nu och det är lite tandgnissel minst sagt.

Vårt älskade charmtroll:
C7297139-25D8-472A-BA99-710AE2E493D8.jpeg
 
Alvar är 13 månader idag och började gå för en vecka sedan 😍 SÅ jäkla gullig!!

Jag har börjat jobba 70% men det går bra. Han vill gärna amma så fort jag kommer hem men har det bra hemma med pappa när jag är på jobbet 😊
 
Igår slutade jag amma. Dagtid har det gått jättebra och han har inte fått amma dagtid på hela veckan och det har gått över förväntan och igår kväll bestämde jag mej för att nu får det va nog även nattetid eftersom han mest har mej som nappsubstitut. JÄKLAR vad det har skrikigts O_o :( Mannen tog honom vid 01 och Gick ner sen skrek han oavbrutet i 2,5h, tillsist somnade han och sov till 06 och då gick det att ge en flaska välling sen har han varit nöjd.
Ska bli intressant att se hur det går nu denna natten.
Mina tuttar är inte glada alls..
 
Igår slutade jag amma. Dagtid har det gått jättebra och han har inte fått amma dagtid på hela veckan och det har gått över förväntan och igår kväll bestämde jag mej för att nu får det va nog även nattetid eftersom han mest har mej som nappsubstitut. JÄKLAR vad det har skrikigts O_o :( Mannen tog honom vid 01 och Gick ner sen skrek han oavbrutet i 2,5h, tillsist somnade han och sov till 06 och då gick det att ge en flaska välling sen har han varit nöjd.
Ska bli intressant att se hur det går nu denna natten.
Mina tuttar är inte glada alls..
Mm detta gruvar jag mig för..... Anton har ju inte ätit på dagarna sen han var 4 månader ca men på nätterna ammas han Och jag tror det kommer bli samma reaktion här med.....
 
Börjar dra ihop sig mot att avsluta amning åtminstone på natten här med.. Jag börjar bli ganska trött på det, han klättrar och drar och rivs och nyps och har sig ibland, inte så jättemysigt. Behåller gärna kväll och morgon ett tag till men vi får se. Känner att jag fått mycket mindre mjölk med sen jag började jobba och ammar väldigt oregelbundet.
Vi får se hur det går, är inte riktigt där än men snart så.. 😴

Lycka till till er andra!
 
2:a natten utan amning avklarad och det gick SÅ bra jämfört med natten före, han sov gott fram till 04 ungefär, lite besvikelse när tuttarna uteblev eftersom han va hungrig så då fick han en flaska välling som han typ halsade :laugh: Efter det somnade han om på min arm i sängen och sov till 06.15:bow:
 
Vi nattammar ju inte sedan många månader tillbaka, men på dagarna... En gång i timmen är inte ovanligt. Funderar på att avveckla amningen om några månader. "Möööö mamma!" ropar det lilla mjölkmonstret om han inte får respons på mer subtila signalerna :laugh: . Avundas faktiskt er som orkat ta tag i avslut.
 
Vi nattammar ju inte sedan många månader tillbaka, men på dagarna... En gång i timmen är inte ovanligt. Funderar på att avveckla amningen om några månader. "Möööö mamma!" ropar det lilla mjölkmonstret om han inte får respons på mer subtila signalerna :laugh: . Avundas faktiskt er som orkat ta tag i avslut.
Det satt långt inne.. Men vi hade varannan timme mellan amningen på nätterna och jag pallade helt enkelt inte längre. Dagtid har jag dragit ned i takt med att han börjat äta ordentligt, vilket satt långt inne.
Caspians sätt att visa vad han va ute efter va att suga på hela min hals plus banka på mej som en trumma :meh: :rofl:
 
2:a natten utan amning avklarad och det gick SÅ bra jämfört med natten före, han sov gott fram till 04 ungefär, lite besvikelse när tuttarna uteblev eftersom han va hungrig så då fick han en flaska välling som han typ halsade :laugh: Efter det somnade han om på min arm i sängen och sov till 06.15:bow:
Skönt att det gick så mycket bättre. Är han van att få välling? Anton dricker inte välling eller ersättning....
 
Skönt att det gick så mycket bättre. Är han van att få välling? Anton dricker inte välling eller ersättning....
Han får välling, efter många om och men så tycker han om det och får en flaska morgon och en kväll och nu då en på natten. Men han hatade välling fram tills för 1mån sedan så det gjorde mycket att jag ammat länge också, han har dessutom varit dålig på att både äta och dricka vanlig mat men nu när allt verkade lossna så passade jag på lite.
 
Det satt långt inne.. Men vi hade varannan timme mellan amningen på nätterna och jag pallade helt enkelt inte längre. Dagtid har jag dragit ned i takt med att han börjat äta ordentligt, vilket satt långt inne.
Caspians sätt att visa vad han va ute efter va att suga på hela min hals plus banka på mej som en trumma :meh: :rofl:
Alvar drar i min tröja och kör ner armarna i kläderna och om han hinner tar han ett ordentligt tag i bröstvårtan och försöker dra upp den till sig 😆😂 Skönt!!
 
Alvar drar i min tröja och kör ner armarna i kläderna och om han hinner tar han ett ordentligt tag i bröstvårtan och försöker dra upp den till sig 😆😂 Skönt!!
Ajj!!! Sånt e ju rätt oskönt:cool:

Dags för 4:e natten utan amning, natten till idag va inte speciellt kul men så nu hoppas vi på en bättre.
 
Alvar drar i min tröja och kör ner armarna i kläderna och om han hinner tar han ett ordentligt tag i bröstvårtan och försöker dra upp den till sig 😆😂 Skönt!!
Hahah så jäkla oskönt! Alvin sträcker också ner armarna innanför min tröja o nyper i brösten, o vill gärna hålla kvar händerna så 😂 han drar sig inte heller för att göra likadant på moster och farmor. Ändå är det två månader sedan vi slutade amma 😅
 
Hahah så jäkla oskönt! Alvin sträcker också ner armarna innanför min tröja o nyper i brösten, o vill gärna hålla kvar händerna så 😂 han drar sig inte heller för att göra likadant på moster och farmor. Ändå är det två månader sedan vi slutade amma 😅
Storebror Sammy har också dille på att gräva mellan tuttarna innanför tröjan (men bara på mej) och han är 2,5.. Slutade amma när han va 7mån, så det kan hålla i länge :meh: Han älskar dessutom att klämma/trycka på magen på mej, gärna under tröjan.
Jag gillar det inte men han kan liksom inte låta bli.
 
4:e natten utan amning, gick toppen! Han somnade 20.00 och sov till 01.30 och fick en flaska välling och sov sen vidare till 06. Känns ju helt ok! Inget större gnäll utan det märktes bara att nappen inte va nog.
Det är faktiskt väldigt skönt att inte amma längre!
 
Imorgon är det en vecka sedan vi slutade amma. Sammantaget har det gått hur bra som helst! Han nöjer sej fint nu med 1mål välling på natten men han skulle nog helst fått två men det vägrar jag och han är mest småsugen vid 05 så då får han faktiskt vänta den stackars timmen tills klockan ringer och peppar peppar så somnar han faktiskt om så då kör vi på det.
 
Imorgon är det en vecka sedan vi slutade amma. Sammantaget har det gått hur bra som helst! Han nöjer sej fint nu med 1mål välling på natten men han skulle nog helst fått två men det vägrar jag och han är mest småsugen vid 05 så då får han faktiskt vänta den stackars timmen tills klockan ringer och peppar peppar så somnar han faktiskt om så då kör vi på det.
Skönt att det går bra. Blir nog ett slut till jul här för huggormen biter tag och drar bort när han vaknar på morgonen och det gör så satans ont....
 
Skönt att det går bra. Blir nog ett slut till jul här för huggormen biter tag och drar bort när han vaknar på morgonen och det gör så satans ont....
Ja, han har varit en otrolig mammegris/tuttnisse sedan han föddes och har gärna ammat typ varannan timme dygnet runt så att ha slutat känns nästan konstigt, är ju van att ha nån hängande i tuttarna hela tiden:p Det verkar som han nöjer sej med att få välling vid 01 för nu har han sovit till 05.30-06 ett par tre dagar i rad och alltså jag känner mej helt plötsligt levande! ett otroligt lyft. Fast jag saknar amningen lite ändå, det är ju så himla mysigt.
 

Liknande trådar

Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
70 484
  • Låst
Gravid - 1år Eftersom vi fyllt den gamla tråden startar jag en ny. Kopierar in vad jag tror är den senaste listan. Mars 28/2, KarinStarfighter, 33...
102 103 104
Svar
2 071
· Visningar
110 537
Senast: lillebill
·
  • Låst
Gravid - 1år Återigen dags för en ny tråd för vinterföräldrar (som autocorrect vill ha till vinterförvaring :p ) och vinterbarn. Lägger in listan...
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
91 405
Senast: YaHilweh
·
  • Låst
Småbarn Ny tråd! Vi får väl hoppas att @pollex bebis behagar att titta ut i den här tråden:D Listan: Januari 2 - Venus_in_furs, första barnet...
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
83 428
Senast: Heulwen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp