Höstföräldrar 2018, del 2

Vad skönt det lät med minskad amning.
Gud vad mysigt med husvagnssemester! Förstår att det blir en del packning :laugh: vi sålde husvagnen ifjol, men om ett par år blir det kanske en ny igen...
trevlig midsommar!
Det är både skönt och samtidigt lite ledsamt, jag gillar den biten av spädbarnstiden väldigt mkt. Tycker det är så mysigt! Men det är skönt att kunna sticka iväg utan barn och maken tar hand om båda en stund (Har inte funkat att pumpa/ge flaska öht..)

Husvagn is da shit! Älskar husvagnssemester, vi hade en när Sammy va spädbarn också men den va alldeles för stor och klumpig (720 vagn) men nu köpte vi en som är två snäpp mindre men den blir nog fasen för liten:rofl: Så jag tror den säljs i höst och köper en annan nästa vår.
 
Goaste lille bebisen njuter av campinglivet:love::heart Sover gott i husvagnen på nätterna trots massa nya ljud. Min älskade lille skit :love:
F806C321-EC11-4CCD-89C6-2CE6DEA817F8.jpeg
 
Här är det fint. Molly har betat av både 3 dagarsfeber och fått 5 tänder nästan samtidigt. Tand 6 är på gång ut, kommer nog nu i helgen skulle jag tro.
Hon är en sån härlig liten unge. Glad i folk, försöker interagera med andra barn. Älskar sin storebror och blir som en sol varje gång hon ser honom. 😍
Hon ålar mest fortfarande, men vill gärna stå och hålla händerna. Sen blir hon över modig och släpper, så man får vara med och parera. 😅
 
Här är det fint. Molly har betat av både 3 dagarsfeber och fått 5 tänder nästan samtidigt. Tand 6 är på gång ut, kommer nog nu i helgen skulle jag tro.
Hon är en sån härlig liten unge. Glad i folk, försöker interagera med andra barn. Älskar sin storebror och blir som en sol varje gång hon ser honom. 😍
Hon ålar mest fortfarande, men vill gärna stå och hålla händerna. Sen blir hon över modig och släpper, så man får vara med och parera. 😅
Åh, den där febern och tandsprickningen... det kommer o går i perioder här. Nu är vi inne på andra dagen med feber och ser tand nummer 4 och 5 här...
 
Tänk att han är 8mån redan?! Dagarna rusar (trots att dom vissa dagar är skitlånga:rofl:) Inga tänder på gång, kryper nästan (brorsan började krypa vid 8,5-9mån) på onsdag har vi hembesök av bvc.
Idag fick han va med på mitt jobb på utbildning, va riktigt kul att va tillbaks i verkligheten lite, i okt ska jag börja lite smått igen och maken ska vara föräldraledig dom dagarna. Ser fram emot det nu när jag varit hemma med två barn.
6347BFEE-4182-4DF7-B6A9-C0C6CA59EC97.jpeg
 
8mån kontroll och hembesök avklarat, Caspian är nu 72cm lång och väger 8805g. Sammy va 70,5cm och vägde 8050g när han va 8mån, lite skillnad är det men ändå mindre än många tror när dom träffar barnen. Alla tycker Caspian är så himla lång och dom minns Sammy som en plutt, vi själva minns det på ett annat sätt:)
Fick tyvärr reda på att vi får en ny bvc kontakt, skittråkigt då denna är toppen, hon är så go med barnen och mån om oss också. Men men, nästa är säkert bra hon med.
 
Vi har varit en natt på sjukhus igen för observation! Alvar har ju börjat ställa sig upp mot allt och i fredags vid 17 trillade han raklång baklänges och slog i bakhuvudet i en tröskel (ingen kant dock en platt och låg tröskel). Han blev såklart jätteledsen men sen var det inte mer med det förrän han vid 18:30 precis när han är på väg att somna för natten helt plötsligt kräks ner hela sängen. Aldrig hänt innan! Trodde först han blivit sjuk men han var pigg och glad som vanligt efter sanering av säng och bebis och mig själv :p Sen kom jag och tänka på fallet och blev uppmanade av både 1177 och en vän som är barn-ssk att åka in akut.
Allt gick bra på akuten bebis sov igenom allt förutom temptagning, det var snudd på tortyr! Vi fick sova över på avdelning iaf och Alvar blev lyst i ögonen en gång i timmen hela natten och sen fick vi åka hem på morgonen :) Lätt hjärnskakning blir diagnosen men han verkar må som vanligt :heart

Är det bara min bebis som slår sig hela tiden just nu eller finns här fler aspirerande akrobater i tråden? 😅
 
Vi har varit en natt på sjukhus igen för observation! Alvar har ju börjat ställa sig upp mot allt och i fredags vid 17 trillade han raklång baklänges och slog i bakhuvudet i en tröskel (ingen kant dock en platt och låg tröskel). Han blev såklart jätteledsen men sen var det inte mer med det förrän han vid 18:30 precis när han är på väg att somna för natten helt plötsligt kräks ner hela sängen. Aldrig hänt innan! Trodde först han blivit sjuk men han var pigg och glad som vanligt efter sanering av säng och bebis och mig själv :p Sen kom jag och tänka på fallet och blev uppmanade av både 1177 och en vän som är barn-ssk att åka in akut.
Allt gick bra på akuten bebis sov igenom allt förutom temptagning, det var snudd på tortyr! Vi fick sova över på avdelning iaf och Alvar blev lyst i ögonen en gång i timmen hela natten och sen fick vi åka hem på morgonen :) Lätt hjärnskakning blir diagnosen men han verkar må som vanligt :heart

Är det bara min bebis som slår sig hela tiden just nu eller finns här fler aspirerande akrobater i tråden? 😅
Usch vad otäckt! Tur att allt gått bra ❤️
Alvin är också en akrobat... han är överallt just nu. För några veckor sedan rullade han ner för våran säng :eek: allt gick bra som tur är, men man blir ju så rädd.
 
Men vilket drama @Trollunge ! Skönt att allt gått bra ändå. Trots galen bebis har vi klarat oss från olyckor helt och hållet (värsta som hänt är väl att han fått ett litet blåmärke när maken råkade gå in i dörrkarmen med honom...). Rena turen med tanke på att galningen går, klättrar, klänger och leker apa mest hela dagarna. Bebisen alltså, inte maken :laugh: .
 
Usch vad otäckt! Tur att allt gått bra ❤
Alvin är också en akrobat... han är överallt just nu. För några veckor sedan rullade han ner för våran säng :eek: allt gick bra som tur är, men man blir ju så rädd.

Ja verkligen :heart
Usch ja Alvar dök från sängen för några veckor sen också 😩 Fick ett litet blåmärke över näsan stackaren.

Men vilket drama @Trollunge ! Skönt att allt gått bra ändå. Trots galen bebis har vi klarat oss från olyckor helt och hållet (värsta som hänt är väl att han fått ett litet blåmärke när maken råkade gå in i dörrkarmen med honom...). Rena turen med tanke på att galningen går, klättrar, klänger och leker apa mest hela dagarna. Bebisen alltså, inte maken :laugh: .

Vad skönt att ni klarat er utan värre olyckor!

Känner på mig att detta inte var sista gången, gud vad snabbt det går när det händer! Igår klättrade han upp för hela trappan till övervåningen :eek: Och sen dök han från näst nedersta trappsteget vid ett senare tillfälle men jag var beredd och fångade honom. Han får alltså inte leka själv i trappan såklart men han måste ju lära sig ta sig upp/ner för eller senare :p
 
Känns som att era bebisar är helt vilda:rofl: Caspian har inte börjat ta sej framåt ännu, han står som ett V med rumpan rakt upp och går med benen men inte händerna och gallskriker av frustration. Vill ju framåt men vet inte hur!!!:arghh:. Väntar liksom bara på smällen när han står på nosen i golvet.
Gåstolen däremot, den har han turbofart på (Gäller att passa hälsenorna.)
Idag kom snälle storebror dessutom på att puttar man sittande bebis så välter den. Jättekul tydligen:crazy:
Nu är första tanden igenom och en är på väg så det har varit mycket ledsamhet och feber några dagar.
 
Känns som att era bebisar är helt vilda:rofl: Caspian har inte börjat ta sej framåt ännu, han står som ett V med rumpan rakt upp och går med benen men inte händerna och gallskriker av frustration. Vill ju framåt men vet inte hur!!!:arghh:. Väntar liksom bara på smällen när han står på nosen i golvet.
Gåstolen däremot, den har han turbofart på (Gäller att passa hälsenorna.)
Idag kom snälle storebror dessutom på att puttar man sittande bebis så välter den. Jättekul tydligen:crazy:
Nu är första tanden igenom och en är på väg så det har varit mycket ledsamhet och feber några dagar.

Jag kände faktiskt första tanden igår här! 😄 Ingen feber eller så än så länge men lite känsligare och kinkigare än vanligt tyckte ja.

02.09 på natten. Bebisen sover gott. Jag har mjölkstockning och 39,7 graders feber. I morgon ska vi åka på.semester. Great.

Nej men vilken otur!! Krya på dig snabbt!!
 
10-mån kontroll idag (fastän han har ett par veckor kvar till 10 mån) alltså 10 månader, vad hände där?!!!? Min lilla bebis börjar bli stor ❤️ Kändes konstigt att hon bokade in 1-årskontroll som nästa träff :eek:
Allt var iaf bra. Han väger nästan 10,5 kilo så han går stadigt upp i vikt :p
Hur går det med tandborstning för era små? Vi har slarvat en del så våran sköterska sa idag att det är bra om vi får in en rutin morgon och kväll så nu ska det borstas!
 
Det vackra barnet bits:cool: Satan va ont det gör att bli biten när han ammarO_o Kan ju lugnt säga att ansträngningarna för att få honom att ta flaska ökat rejält den senaste veckan! Lyckan när han drack en halv flaska välling efter middagsluren va total för mina tuttars del.

Ersättning och pumpad bröstmjölk har han vägrat och även välling. Men nu testade jag en sista sort, och den gick hem! Får honom inte att dricka vatten så jag vill gärna att han får i sej nån vätska innan jag ens planerar att sluta amma så nu hoppas jag att det kommer funka så jag kan trappa ner.
 
Vi har varit på 8 månaders-kontrollen! Allt gick bra han följer sina kurvor och kryper ju riktigt snabbt nu o reser sig mot saker osv :up: Vikt 8,8 kg och 72 cm lång! Han var på riktigt charmigt humör under besöket med så det var ju roligt :D

Här har första tanden precis tittat fram så vi får försöka få till en tandborstrutin vi med @Poison-heart.. Inte börjat än!

Härligt att det funkade med vällingen @Lazy Lady, inte kul med bitande bebis ju :eek: Vi har varken testat välling eller ersättning än utan gett utpumpad bröstmjölk vilket funkat ok + han tycker vatten i pipmugg eller glas är jättegott/kul 😅👍
 
Vi har varit på 8 månaders-kontrollen! Allt gick bra han följer sina kurvor och kryper ju riktigt snabbt nu o reser sig mot saker osv :up: Vikt 8,8 kg och 72 cm lång! Han var på riktigt charmigt humör under besöket med så det var ju roligt :D

Här har första tanden precis tittat fram så vi får försöka få till en tandborstrutin vi med @Poison-heart.. Inte börjat än!

Härligt att det funkade med vällingen @Lazy Lady, inte kul med bitande bebis ju :eek: Vi har varken testat välling eller ersättning än utan gett utpumpad bröstmjölk vilket funkat ok + han tycker vatten i pipmugg eller glas är jättegott/kul 😅👍
Bitande bebis är absolut inte kul, plus att det lyser bus i ögonen på honom när han gör det:cautious::rofl:
Ska testa ikväll innan nattning också för att försöka få honom lite proppmätt och go inför natten :D
 
Har inte skrivit på ett tag men kul att läsa ikapp om alla bebisar :)

Vi har som rutin att borsta tänderna när vi byter från pyjamas morgon och kväll, funkar rätt bra. Har en liten visa jag sjunger också och oftast tycker han det är roligt.

Det ålas och snaaart kryper han på alla fyra,ställer sig liksom och gungar lite och grejar. Sen säger han ga-ga också, började typ veckan efter 8-månaders kontrollen där BVC såg lite bekymrad ut när jag sa att han inte pratade enstavigt än 😅
 
Igår plockade vi den andra fästingen på Alvin i år :( tog den första för ett par veckor sedan, en pytteliten i nacken och den andra satt i örat igår. Märkte att han grejade väldigt mycket med öronen och idag har han kliat sig en del där. Usch, känns inte kul alls. Till nästa år ska jag definitivt vaccinera honom (och mig!) mot TBE!
Antar att det är pga djuren. Även om dom har fästingmedel så drar dom ändå med någon in emellanåt.
 

Liknande trådar

Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
70 484
  • Låst
Gravid - 1år Eftersom vi fyllt den gamla tråden startar jag en ny. Kopierar in vad jag tror är den senaste listan. Mars 28/2, KarinStarfighter, 33...
102 103 104
Svar
2 071
· Visningar
110 541
Senast: lillebill
·
  • Låst
Gravid - 1år Återigen dags för en ny tråd för vinterföräldrar (som autocorrect vill ha till vinterförvaring :p ) och vinterbarn. Lägger in listan...
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
91 408
Senast: YaHilweh
·
  • Låst
Småbarn Ny tråd! Vi får väl hoppas att @pollex bebis behagar att titta ut i den här tråden:D Listan: Januari 2 - Venus_in_furs, första barnet...
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
83 429
Senast: Heulwen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp