Höstföräldrar 2018, del 2

Blöjbyte ja :meh:... Jag tar ett djupt andetag inför varje bajsblöja. Ofta är jag helt svettig efteråt och då har jag ändå ganska bra kondition, haha.

Bäst just nu är att klappa händerna Och så säger han mamma på riktigt :love:! Fast det verkar som om han tror att mamma = amma, för han ropar bara på mig när han vill ha mat.
 
3 skitnätter på raken.. Caspian somnar som vanligt lugnt och fint vid 20.30 sover till 01 och sen drar det igång. Stånkas, gnälls, gråts och sprattlas hej vilt om vartannat. Inatt va det nån sorts rekord och det är bara miljöombyte som fungerar, så inatt har vi halvsuttit i soffan.
Caspian är otroligt varm av sej så jag funderar på om det är det? Han svettas så det blir blött i nacken och en stor blöt fläck på lakanet trots bara blöja. Enl bvc är det helt normalt med supersvettiga bebisar eftersom dom har lite svårt att reglera tempen. Nån mer med svettig bebis?
 
3 skitnätter på raken.. Caspian somnar som vanligt lugnt och fint vid 20.30 sover till 01 och sen drar det igång. Stånkas, gnälls, gråts och sprattlas hej vilt om vartannat. Inatt va det nån sorts rekord och det är bara miljöombyte som fungerar, så inatt har vi halvsuttit i soffan.
Caspian är otroligt varm av sej så jag funderar på om det är det? Han svettas så det blir blött i nacken och en stor blöt fläck på lakanet trots bara blöja. Enl bvc är det helt normalt med supersvettiga bebisar eftersom dom har lite svårt att reglera tempen. Nån mer med svettig bebis?
Usch vad jobbigt det låter :( Alvin har också varit ganska svettig. Ofta när han ligger och ammar på kvällen blir han lite blöt i sitt fjun på huvudet. Men när han väl somnar brukar det va okej, men han vill inte sova under täcket.
 
Det här med att krypa är väl inte riktigt Alvins grej. Han kryper fortfarande väldigt långsamt och ger upp direkt. Men han vill gärna ställa sig och hålla längs saker! Eller så är han extremt sugen på att börja hänga tvätt 😂
 

Bifogade filer

  • D751AE1C-7BBE-4C23-B4B5-81AC0D8403F7.jpeg
    D751AE1C-7BBE-4C23-B4B5-81AC0D8403F7.jpeg
    128,6 KB · Visningar: 35
3 skitnätter på raken.. Caspian somnar som vanligt lugnt och fint vid 20.30 sover till 01 och sen drar det igång. Stånkas, gnälls, gråts och sprattlas hej vilt om vartannat. Inatt va det nån sorts rekord och det är bara miljöombyte som fungerar, så inatt har vi halvsuttit i soffan.
Caspian är otroligt varm av sej så jag funderar på om det är det? Han svettas så det blir blött i nacken och en stor blöt fläck på lakanet trots bara blöja. Enl bvc är det helt normalt med supersvettiga bebisar eftersom dom har lite svårt att reglera tempen. Nån mer med svettig bebis?

Hm nej jag upplever inte Alvar som särskilt svettig faktiskt.. Men vad jobbigt det låter med nätterna :down: Hoppas det blir lite svalt igen för er skull!

Det här med att krypa är väl inte riktigt Alvins grej. Han kryper fortfarande väldigt långsamt och ger upp direkt. Men han vill gärna ställa sig och hålla längs saker! Eller så är han extremt sugen på att börja hänga tvätt 😂

Duktig kille! 😍

——-

Här har varit sjukt varmt och kvavt idag och vi har haft en mysig föräldragruppsträff på biblioteket med efterföljande lunch och glass så mysig dag! Hade selen med i väskan vilket var skönt för Alvar verkar inte tycka att sittdelen i vagnen är till för att sovas i :p Två minuter i selen räckte dock för att falla i djup sömn så mamma kunde ta sitt kaffe i lugn och ro 😁👍
 
Usch vad jobbigt det låter :( Alvin har också varit ganska svettig. Ofta när han ligger och ammar på kvällen blir han lite blöt i sitt fjun på huvudet. Men när han väl somnar brukar det va okej, men han vill inte sova under täcket.
Ja, det är jobbigt för honom. Han hade lite feber igår så han fick en alvedon och sen sov han faktiskt mkt lugnare natten till idag, vaknade 2ggr för amning och nu sover han igen.
Jag är dock inte riktigt nöjd med bvc’s svar att supersvettig bebis är normalt eftersom han får feber från och till. Känns som att ”Det är normaaaaalt” är nån sorts enkelt standardsvar:confused:
 
Jag måste vara galen, men jag har börjat titta på gravida kvinnor och föräldrar med pyttebebisar i liggvagn och tänka "Åh, lyllos er" O_o . Vissa dagar är jag så sugen på en bebis till att det är knäppt. Vi som bara skulle ha ett barn!? Nu börjar jag fundera på om inte två täta syskon vore lite kul :angel:.
 
Jag måste vara galen, men jag har börjat titta på gravida kvinnor och föräldrar med pyttebebisar i liggvagn och tänka "Åh, lyllos er" O_o . Vissa dagar är jag så sugen på en bebis till att det är knäppt. Vi som bara skulle ha ett barn!? Nu börjar jag fundera på om inte två täta syskon vore lite kul :angel:.
Hahah precis samma här :angel: längtar lite till att bli gravid igen!! Även om det var en pina i slutet 😂 skulle vilja sätta igång bebisverkstaden efter sommaren 🙈 får se om gubben går med på det så tätt.
 
Jasså ni är några som börjar bli sugna på fler bebisar redan? 😁
Jag och min man hade ju tänkt sen innan att vi ville ha två barn tätt så planen har varit att börja försöka igen efter sommaren men just nu känner jag mig inte 100% sugen ärligt talat. Gillade ändå att vara gravid men fasen vad gött det också är att INTE vara det... :p Och jag är rädd att det ska bli jäkligt tufft med två bebisar samtidigt i princip och tänker att jag vill ju verkligen NJUTA av både denna underbara bebisen och nästa och är det verkligen möjligt när det är så kort mellan? Och så tänker jag att kommer jag orka med min älskade Alvar så som jag vill om jag ska vara gravid så snart igen? Jag var så sjukt trött imellanåt som gravid.
Just nu känner jag att det kanske inte är så fel med 3-4 år mellan barnen så den första är lite mer självgående när nästa kommer. Min man är mer inne på att köra på bara. Han hade också varit öppen för att eventuellt vara nöjd med ett barn.
Svårt! Men vi behöver ju inte bestämma riktigt än 😁👍 Sen ammar jag ju fortfarande ganska mycket så någon mens är ju inte sikte än så kanske inte ens kan få barn så tätt? Just nu är jag inte alls motiverad att sluta amma heller så vi får väl se 😊
 
Jasså ni är några som börjar bli sugna på fler bebisar redan? 😁
Jag och min man hade ju tänkt sen innan att vi ville ha två barn tätt så planen har varit att börja försöka igen efter sommaren men just nu känner jag mig inte 100% sugen ärligt talat. Gillade ändå att vara gravid men fasen vad gött det också är att INTE vara det... :p Och jag är rädd att det ska bli jäkligt tufft med två bebisar samtidigt i princip och tänker att jag vill ju verkligen NJUTA av både denna underbara bebisen och nästa och är det verkligen möjligt när det är så kort mellan? Och så tänker jag att kommer jag orka med min älskade Alvar så som jag vill om jag ska vara gravid så snart igen? Jag var så sjukt trött imellanåt som gravid.
Just nu känner jag att det kanske inte är så fel med 3-4 år mellan barnen så den första är lite mer självgående när nästa kommer. Min man är mer inne på att köra på bara. Han hade också varit öppen för att eventuellt vara nöjd med ett barn.
Svårt! Men vi behöver ju inte bestämma riktigt än 😁👍 Sen ammar jag ju fortfarande ganska mycket så någon mens är ju inte sikte än så kanske inte ens kan få barn så tätt? Just nu är jag inte alls motiverad att sluta amma heller så vi får väl se 😊
Jag är inne i samma tankar som du, kan man njuta av den där bebistiden med två så pass tätt? Det finns flera saker som talar för och emot. Fördelarna som jag ser det är att det är kul med barn hyfsat nära i ålder (tyckte jag sjölv med en två år äldre syster) och man är redan lite inne i hela ”bebissvängen” så att säga. Nackdelarna är ju att det kan tufft när dom fortfarande är väldigt små, man vill ju kunna njuta av varje barn ordentligt.
Min gubbe är dessutom nästan 11 år äldre än mig (jag är 27) och det är ju ingen ålder för en kille att få barn men han känner att han inte vill vänta för länge. Men min mens har inte kommit tillbaka heller och vi ammar mycket fortfarande och planerar göra ett tag till så vet inte ens om jag kan bli gravid än på länge :)
 
Här kommer i alla fall nästa barn att dröja, typ länge :cool:. Jag är inte alls sugen på att vara först utan p-piller (mår dåligt då), sen gravid och sen förlossning och en ny unge... Näe :p
Jag vill ha lite tid till hästen fortfarande, kunna vara med ordentligt nu med grabben och sen vill vi flytta till hus/gård innan en eventuell tvåa.
 
Jag är inne i samma tankar som du, kan man njuta av den där bebistiden med två så pass tätt? Det finns flera saker som talar för och emot. Fördelarna som jag ser det är att det är kul med barn hyfsat nära i ålder (tyckte jag sjölv med en två år äldre syster) och man är redan lite inne i hela ”bebissvängen” så att säga. Nackdelarna är ju att det kan tufft när dom fortfarande är väldigt små, man vill ju kunna njuta av varje barn ordentligt.
Min gubbe är dessutom nästan 11 år äldre än mig (jag är 27) och det är ju ingen ålder för en kille att få barn men han känner att han inte vill vänta för länge. Men min mens har inte kommit tillbaka heller och vi ammar mycket fortfarande och planerar göra ett tag till så vet inte ens om jag kan bli gravid än på länge :)

Ja men då tänker vi ganska likt! Jag har också syskon tätt så har alltid tänkt att jag vill ha barn tätt också då jag och mina syskon är och har typ alltid varit väldigt tighta.
Men ja vi får väl invänta ägglossning/mens först iaf haha😁
 

Liknande trådar

Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
70 624
  • Låst
Gravid - 1år Eftersom vi fyllt den gamla tråden startar jag en ny. Kopierar in vad jag tror är den senaste listan. Mars 28/2, KarinStarfighter, 33...
102 103 104
Svar
2 071
· Visningar
110 746
Senast: lillebill
·
  • Låst
Gravid - 1år Återigen dags för en ny tråd för vinterföräldrar (som autocorrect vill ha till vinterförvaring :p ) och vinterbarn. Lägger in listan...
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
91 587
Senast: YaHilweh
·
  • Låst
Småbarn Ny tråd! Vi får väl hoppas att @pollex bebis behagar att titta ut i den här tråden:D Listan: Januari 2 - Venus_in_furs, första barnet...
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
83 603
Senast: Heulwen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp