Höstföräldrar 2018

Status
Stängd för vidare inlägg.

Septemberbebis

Trådstartare
Åååh, nu är det suuuupertidigt plus för mig, men jag chansar och startar tråden. Kanske får lite sällskap om ett tag får jag hoppas. :p
So, here it goes. Anonymt nick ett litet tag - vet som sagt inte om pyret hade tänkt sig att vara kvar eftersom det är typ vecka 5 just nu. Om inte så har väl övriga höstföräldrar nytta av tråden iaf.

September
14/9 - Septemberbebis, 32 år, andra barnet.

Oktober

November

:up::bump::banana:
 
Kul med ny tråd och Grattis till plusset! :D
Jag plussade i fredags morse och håller mig också anonym ett tag :)

September
2/9 Latsigini, 33 år första barnet
14/9 - Septemberbebis, 32 år, andra barnet.

Oktober

November
 
Kul med ny tråd och Grattis till plusset! :D
Jag plussade i fredags morse och håller mig också anonym ett tag :)

September
2/9 Latsigini, 33 år första barnet
14/9 - Septemberbebis, 32 år, andra barnet.

Oktober

November

Grattis själv!
Jag har lite ångest inför tanken att bli 2 barnsmamma. Första barnet har varit så medgörlig och "enkel" så det hade inte förvånat mig att få någon som är helt tvärt om...!
Ringde bm idag iaf - måste kolla upp sköldkörtelvärdet. Båda testen jag tagit har varit rätt svaga - så hon får nog kolla om jag faktiskt är gravid också.. De säger ju att även svaga test räknas.. :D :nailbiting:
 
Grattis själv!
Jag har lite ångest inför tanken att bli 2 barnsmamma. Första barnet har varit så medgörlig och "enkel" så det hade inte förvånat mig att få någon som är helt tvärt om...!
Ringde bm idag iaf - måste kolla upp sköldkörtelvärdet. Båda testen jag tagit har varit rätt svaga - så hon får nog kolla om jag faktiskt är gravid också.. De säger ju att även svaga test räknas.. :D :nailbiting:

Äsch du kommer säkert få en till liten solstråle :up:

Ringde och bokade tid för inskrivning idag och fick tid 19/1, bör då vara i 7+4 om appen visar korrekt. Sjukt orolig att det inte är "något där inne" trots CB digital visar Gravid 2-3veckor. Har lite molvärk och varit lite gråtfärdig men annars inget.

Är inne på att boka ett privat UL så jag slipper vänta tills vecka 18 vilket jag förstått att jag måste göra annars. :)
 
Även jag håller mig anonym ett tag. En ojsan-graviditet som ändå är varmt välkommen. Vi har alltid varit väldigt säkra på att vi bara ska ha ett barn, men nu hoppas jag innerligt att nytillskottet vill stanna. Vi har ett barn som snart fyller 12 år sedan tidigare. Har inga som helst symptom bortsett från en aningen ömmande bröst (vecka 5+1 idag), men det tror jag inte att jag hade under förra graviditeten heller. Tänker inte ringa för att få tid för inskrivning förrän jag gjort ett privat UL i vecka 9, så nu blir det nedräkning till 30/1 då jag bokat tid för det.

September

2/9 Latsigini, 33 år första barnet
8/9 Okeydokey, 31 år, andra barnet
14/9 - Septemberbebis, 32 år, andra barnet.

Oktober

November
 
Även jag håller mig anonym ett tag. En ojsan-graviditet som ändå är varmt välkommen. Vi har alltid varit väldigt säkra på att vi bara ska ha ett barn, men nu hoppas jag innerligt att nytillskottet vill stanna. Vi har ett barn som snart fyller 12 år sedan tidigare. Har inga som helst symptom bortsett från en aningen ömmande bröst (vecka 5+1 idag), men det tror jag inte att jag hade under förra graviditeten heller. Tänker inte ringa för att få tid för inskrivning förrän jag gjort ett privat UL i vecka 9, så nu blir det nedräkning till 30/1 då jag bokat tid för det.

September

2/9 Latsigini, 33 år första barnet
8/9 Okeydokey, 31 år, andra barnet
14/9 - Septemberbebis, 32 år, andra barnet.

Oktober

November

Spännande! Hade jag inte haft hypotyreos så hade jag nog väntat lite, men det är lika bra att kolla alla värden så tidigt som möjligt då det påverkar missfallsrisken.
 
Spännande! Hade jag inte haft hypotyreos så hade jag nog väntat lite, men det är lika bra att kolla alla värden så tidigt som möjligt då det påverkar missfallsrisken.

Det förstår jag! Jag hade flera missfall innan första barnet, så jag känner att jag inte vill behöva genomgå hela "karusellen" med hälsosamtal och inskrivning och sen bli tvungen att ringa och säga att det blev missfall. Men hade jag haft anledning att kolla upp mina värden hade jag definitivt gjort det så fort som möjligt förstås!

Någon av er andra som tränat mycket innan graviditeten och som funderar på hur ni ska fortsätta nu när ni är gravida? Jag brukar träna 5-6 pass i veckan plus att jag rider ett par gånger i veckan (har medryttarhäst), och jag tycker det är svårt att veta hur man ska tänka. Såhär under första veckan har jag tränat på som vanligt, sprungit långpass och gått på spinning, men jag har däremot sett till att inte gå upp för högt i puls och undvikit mjölksyrakänning. Man vill ju göra "allt rätt", men samtidigt inte släppa sin livsstil helt och hållet. En svår balansgång, tycker jag!
 
Det förstår jag! Jag hade flera missfall innan första barnet, så jag känner att jag inte vill behöva genomgå hela "karusellen" med hälsosamtal och inskrivning och sen bli tvungen att ringa och säga att det blev missfall. Men hade jag haft anledning att kolla upp mina värden hade jag definitivt gjort det så fort som möjligt förstås!

Någon av er andra som tränat mycket innan graviditeten och som funderar på hur ni ska fortsätta nu när ni är gravida? Jag brukar träna 5-6 pass i veckan plus att jag rider ett par gånger i veckan (har medryttarhäst), och jag tycker det är svårt att veta hur man ska tänka. Såhär under första veckan har jag tränat på som vanligt, sprungit långpass och gått på spinning, men jag har däremot sett till att inte gå upp för högt i puls och undvikit mjölksyrakänning. Man vill ju göra "allt rätt", men samtidigt inte släppa sin livsstil helt och hållet. En svår balansgång, tycker jag!

Min barnmorska säger att kroppen oftast säger ifrån om det blir för mycket. Så jag skulle säga, kör på så länge det känns bra. Jag startade 2 dagarsprov med hunden i vecka 32 förra graviditeten. ;) "Alla" tyckte att jag skulle lugna ner mig. :o Kände att så länge jag mår bra så är det ingen fara.
 
Hur känner ni er och hur mår ni? Några symptom?

Jag fick större och ömmande bröst tidigt kan jag konstatera så här i efterhand. Nu har jag molande värk och lite konstig känsla i magen, den känns lixom "full". Känner aldrig av magen någonsin i normala fall. Jag kissar oftare än normalt och är lite väl gråtmild kanske :grin: Annars mår jag bra.

Man nojjar ju lite över att det inte är "något" där och om missfall osv..
 
Hur känner ni er och hur mår ni? Några symptom?

Jag fick större och ömmande bröst tidigt kan jag konstatera så här i efterhand. Nu har jag molande värk och lite konstig känsla i magen, den känns lixom "full". Känner aldrig av magen någonsin i normala fall. Jag kissar oftare än normalt och är lite väl gråtmild kanske :grin: Annars mår jag bra.

Man nojjar ju lite över att det inte är "något" där och om missfall osv..

Känns inget speciellt just nu. Kanske liiite illamående, fast det går över när jag äter något. Ammar sonen fortfarande, så tuttarna är ömma mer på grund av det. ;)

Tog ett clearblue idag och det var tydligt positivt iaf. :D
 
Inga känningar utom ömmade bröst idag heller. Haha, vill gärna ha en smula illamående för att känna mig lite säkrare! Tre veckor precis till UL nu, jag räknar dagarna.
 
Inga känningar utom ömmade bröst idag heller. Haha, vill gärna ha en smula illamående för att känna mig lite säkrare! Tre veckor precis till UL nu, jag räknar dagarna.

Jag är glad så länge jag slipper illamående. Var oförskämt odrabbad av sånt förra gången, så jag hoppas på samma den här gången.

Tänker ni ta reda på kön? Vi visste inte förra gången och det var rätt skönt, så funderar på samma den här gången.

Mest ångest över jobbet - är provanställd till sista februari, så får se om jag väntar till i mars med att berätta...
 
Jag är glad så länge jag slipper illamående. Var oförskämt odrabbad av sånt förra gången, så jag hoppas på samma den här gången.

Tänker ni ta reda på kön? Vi visste inte förra gången och det var rätt skönt, så funderar på samma den här gången.

Mest ångest över jobbet - är provanställd till sista februari, så får se om jag väntar till i mars med att berätta...

Vi tänker ta reda på kön :)Jag är alldeles för nyfiken för att inte göra de :D

Jobbigt med provanställning! Vilken vecka kommer du vara i i mars? Jag började nytt jobb i 1:a december dock utan provanställning men är ändå nervös över att berätta eftersom detta kom så snabbt inpå... :nailbiting:
 
Vi tänker ta reda på kön :)Jag är alldeles för nyfiken för att inte göra de :D

Jobbigt med provanställning! Vilken vecka kommer du vara i i mars? Jag började nytt jobb i 1:a december dock utan provanställning men är ändå nervös över att berätta eftersom detta kom så snabbt inpå... :nailbiting:

Vi hade tänkt ta reda på det, men fick så sur barnmorska på RUL så vi vågade inte. Måste diskutera med maken hur vi vill göra den här gången.

Borde vara i vecka 12 eller nåt sånt, så det blir ju rätt lagom på sitt sätt. Får väl argumentera om att jag ville vänta pga missfallsrisk osv. :)
 
Vi hade tänkt ta reda på det, men fick så sur barnmorska på RUL så vi vågade inte. Måste diskutera med maken hur vi vill göra den här gången.

Borde vara i vecka 12 eller nåt sånt, så det blir ju rätt lagom på sitt sätt. Får väl argumentera om att jag ville vänta pga missfallsrisk osv. :)

Ja men vecka 12 känns inte alls konstigt att vänta tills innan man berättar på jobbet tycker jag :) Jag planerar nog inte att berätta innan dess heller :)
 
Vi kommer inte att ta reda på könet och gjorde inte det första gången heller. Jag skulle iof vilja köpa en lila barnvagn, men bara om det är en pojke :D (tänker lite kompensatoriskt i all nedrans gegga av ljusblåa pojkar och rosa flickor)! Men nej, det får bli en överraskning den här gången också.

Om allt går vägen och magen inte blir allt för stor alltför tidigt så kommer vi vänta med att berätta om graviditeten förrän den gått nästan halvvägs. Jag är helt enkelt inte så sugen på att vara "hon som är gravid" längre än nödvändigt. Och du tycker jag ändå om att vara gravid, jag vill bara fortsätta vara människa i första hand så länge det går :p. Förra graviditeten syntes magen kanske i vecka 25 om jag hade kläder på mig, men det var ju trots allt tolv år sedan. Kan vara så att jag är en smula optimistisk här :angel:.
 
Hej, jag hoppar också in här! Anonymt nick än så länge, det är så tidigt än, men hoppas att den lilla vill stanna :) Jag plussade idag, skulle haft mens i måndags men beslutade att vänta lite med att testa då jag kan ha lite oregelbunden mens numera. Idag var plusset svagt men definitivt där! Detta var verkligen ett "hoppsan", men välkommet. Har ett barn sedan innan, då tog det ett bra tag att bli gravid, så detta var oväntat.
Jag har inga symptom alls än så länge, vi får se när det kommer. Bävar mest för den fruktansvärda trötthet jag upplevde under första trimestern sist.

September
2/9 Latsigini, 33 år första barnet
8/9 Okeydokey, 31 år, andra barnet
14/9 - Septemberbebis, 32 år, andra barnet.
16/9 - Höstbebis18, 27 år, andra barnet.

Oktober

November
 
Oh, kul med fler i tråden!

Apropå kläder så är jag redan rebell med sonen. Han har rosa och lila och regnbågar och pippi så tjejerna hos dagmamman är gröna av avund. ;)

Måste ta om proverna. BM ringde idag och så att de missat ta T4... tycker TSH såg lite högt ut, så det blir nog dosjustering. Åkte ju på graviditetshypertoni och preklampsi förra vändan, så får se om de vill slussa mig till specmvc...
 
Angående kläder så har jag aldrig brytt mig om vilka färger och liknande som lillis får ha, tycker i ärlighetens namn att det är så himla löjligt att förknippa en färg med ett kön. Jag tänker som så att barnet får ha det jag tycker om så länge hen är för liten för att ha en åsikt själv, och jag har väldigt varierande smak. Här hemma har det blivit mycket med hästmotiv dock.. :angel: Kommer nog köra exakt samma princip med nytillskottet. Nu har vi redan massor med kläder, så jag kommer nog inte köpa mycket nytt oavsett kön. Vagn som vi är supernöjda med har vi också, men vi kommer väl behöva en syskonvagn, så det blir till att läsa på om det. Någon som har några tips?

Osäker på om vi kommer att ta reda på kön denna gång, gjorde inte det sist, såg personligen ingen mening med det alls, men måste erkänna att jag känner mig lite nyfiken denna gång av någon anledning :D Sambon kommer nog inte att vilja veta i alla fall, så kanske blir det så igen.
 
Tycker också det är så ledsamt med stereotypa uppfattningar om vad flickor resp pojkar ska ha. Med sonen har jag hela tiden tänkt kompensatoriskt och valde därför aktivt "gulliga" och rosa och lila kläder när han var småbarn. Får vi en flicka kommer jag aktivt välja bort de värsta rysch-pysch-kläderna och helt enkelt inte sätta någonting på henne som jag inte hade satt på en pojke.

Fy vad dagarna kryper fram :eek:! Vill bara snabbspola de här mest nervösa veckorna. Eftersom jag haft flera missfall innan mitt första barn känns det liksom som min personliga risk för missfall är typ 75%, även om jag vet att det förmodligen var ren otur att vi drabbades av missfall för 12 år sedan.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Gravid - 1år Scrollade i gamla tråden och tror att jag hittade sista listan. Ber om ursäkt om det fanns en senare och någon är missad. September 9/9...
18 19 20
Svar
391
· Visningar
25 786
  • Låst
Gravid - 1år Såg inte någon tråd för oss blivande höstföräldrar så jag tog mig friheten att skapa en. Fyll på listan! September 13 - Energi, andra...
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
114 051
Senast: Emtherlia
·
Småbarn Välkomna till en ny tråd! Augusti 20 - Emtherlia - flicka på 47 cm och 3045 gram (BF 30/8) 30 - Blueberry - flicka, 50,5 cm och 3475...
70 71 72
Svar
1 432
· Visningar
78 053
Senast: turbofling
·
  • Låst
Gravid - 1år Nu har alla bebisarna kommit och lagom till deras första jul så fortsätter vi att hänga här i nya tråden :heart September 1/9...
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
102 660
Senast: MM
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp