Höstföräldrar 2018

Status
Stängd för vidare inlägg.
@Lazy Lady Jag mår lätt dåligt av siffror så har inte vägt mig igen. Skulle gissa att jag är tillbaka kring min vanliga vikt dock. Har inga barn sedan innan heller och rör mycket på mig, annars gör jag inget speciellt :)
Har ingen som kommer förbi och vill fika heller.

Skulle gärna vilja ha tillbaka min mage igen men vågar inte träna så mycket mer än stallet innan återbesöket hos barnmorskan.
 
@Lazy Lady

Jag har nått vikten jag hade vid inskrivning men gick upp några kilon innan samt att jag hade några trivselkilon innan det också så 15 kg är kvar till min trivselvikt. Jag har svårt att komma ut på promenader men försöker gå så mkt jag kan. Helst vill jag gå ner så snabbt som möjligt men inser att det inte kommer gå så bra så jag kör ett mellanting och tänker att det får ta tid men minskar även ner på fika och socker.

Men jag har tänkt att börja rida igen i slutet på månaden efter återbesöket hos bm.
 
@Lazy Lady

Jag har nått vikten jag hade vid inskrivning men gick upp några kilon innan samt att jag hade några trivselkilon innan det också så 15 kg är kvar till min trivselvikt. Jag har svårt att komma ut på promenader men försöker gå så mkt jag kan. Helst vill jag gå ner så snabbt som möjligt men inser att det inte kommer gå så bra så jag kör ett mellanting och tänker att det får ta tid men minskar även ner på fika och socker.

Men jag har tänkt att börja rida igen i slutet på månaden efter återbesöket hos bm.
Helst vill man ju knäppa med fingrarna så är det klart:p
Jag har återbesök nästa vecka, 10v sedan snittet nästa vecka. Misstänker att hon ställer mej på vågen, som tur är så är hon aldrig dömande ang vikt eller hur lång tid det tar utan mer mån om att man ska må bra.
 
Helst vill man ju knäppa med fingrarna så är det klart:p
Jag har återbesök nästa vecka, 10v sedan snittet nästa vecka. Misstänker att hon ställer mej på vågen, som tur är så är hon aldrig dömande ang vikt eller hur lång tid det tar utan mer mån om att man ska må bra.
Hehe precis :p

Jag har återbesök den 19 jan tror jag det var eller där omkring, blir väl 2 månader ganska precis sen snittet då.

Lycka till med återbesöket och hoppas allt ser bra ut :up:
 
Som att vända på ett blad har vi helt plötsligt en glad bebis istället för en missnöjd! Det är så jäkla intressant med utvecklingen på bebisar, samtidigt som det är jobbigt att känna sej otillräcklig så är det häftigt när vänder och man märker man en massa nya egenskaper:love::heart
 
Har efter att ha tittat igenom bilder från jul och nyår att det är dags att det är slut på ”lördag hela veckan” temat som varit:o. Har 3kg till inskrivningsvikt och 8kg till trivselvikt (som någorlunda vältränad) 1/1 startade jag och maken projektet, igår kom svärmor med semlor:meh: Hon har tagit ”vräka bullar och kakor runt sej” på största allvar och det har blivit mycket fika sedan Caspian föddes (fast egentligen sedan Sammy föddes)
Är riktigt less på fikabröd och talade om det lite fint för svärisarna igår att det inte är nyttigt för någon och framförallt inte för Sammy. Lite snörp på munnen och ett ”du har ju inte så mycket kvar att gå ner och Sammy gillar ju mina bullar”:banghead: Han får gärna smaka bulle men det räcker med go’fika på helgen och så får det bli.

Hur tänker ni andra med viktnedgång efter graviditeten? Tar ni det lugnt och låter det ta den tid det tar?
Antar att jag känner mej lite otålig på att få tillbaks min gamla kropp eftersom jag varit gravid 3ggr på raken och längtar efter att få vara mitt normala jag.

Jag skulle säga att jag tar det ganska lugnt, ingen hets att gå ner till en speciell vikt på en viss tid eller så men samtidigt har jag ju en plan för att komma igång och bli stark och gå ner till min vanlig vikt. Har inte vägt mig på ett tag men tror jag har 3-4 kg kvar vikten pre graviditet men det jag framförallt vill ha tillbaka är mina muskler! Jag var mitt starkaste och mest vältränade någonsin för ett år sedan så det kan jag sakna faktiskt.

Så slut på varje-dag-fika här med ;) Och har ett nyårsmål om att äta grönsaker till varje måltid (varit dåliga på det ett tag) och att äta regelbundet och sen träna någonting varje dag. Växlar mellan yoga, styrketräning här hemma och promenader med barnvagn. Skulle väldigt gärna vilja börja med crossfit igen senare i vår så försöker ta mig till någorlunda ok form innan dess!
 
Som att vända på ett blad har vi helt plötsligt en glad bebis istället för en missnöjd! Det är så jäkla intressant med utvecklingen på bebisar, samtidigt som det är jobbigt att känna sej otillräcklig så är det häftigt när vänder och man märker man en massa nya egenskaper:love::heart

Vad härligt att han är glad :love: En glad bebis är ju värsta lyckopillret!
 
Nån mer som får en att bebis som varken vill äta eller sova om den inte får tillräckligt med sömn?

Anton är väldigt känslig och blir lätt övertrött på kvällarna när han inte får sova ordentligt innan och då duger ingenting....
 
Har efter att ha tittat igenom bilder från jul och nyår att det är dags att det är slut på ”lördag hela veckan” temat som varit:o. Har 3kg till inskrivningsvikt och 8kg till trivselvikt (som någorlunda vältränad) 1/1 startade jag och maken projektet, igår kom svärmor med semlor:meh: Hon har tagit ”vräka bullar och kakor runt sej” på största allvar och det har blivit mycket fika sedan Caspian föddes (fast egentligen sedan Sammy föddes)
Är riktigt less på fikabröd och talade om det lite fint för svärisarna igår att det inte är nyttigt för någon och framförallt inte för Sammy. Lite snörp på munnen och ett ”du har ju inte så mycket kvar att gå ner och Sammy gillar ju mina bullar”:banghead: Han får gärna smaka bulle men det räcker med go’fika på helgen och så får det bli.

Hur tänker ni andra med viktnedgång efter graviditeten? Tar ni det lugnt och låter det ta den tid det tar?
Antar att jag känner mej lite otålig på att få tillbaks min gamla kropp eftersom jag varit gravid 3ggr på raken och längtar efter att få vara mitt normala jag.
Lite samma känsla här. Har inte varit någon ordning alls på intaget sen Alvin föddes :o jag har suttit i soffan och ammat med en godispåse i ena näven alltför många dagar i veckan. Och över jul har det druckits alldeles för mycket julmust och ätits alltför mycket julgodis... har ca 5 kg kvar till inskrivningsvikt och sen årskiftet har jag slutat helt med sötsaker. Jag håller på och läser ”Det sötaste vi har” av Ann Fernholm och det blev verkligen droppen. Ett tips till alla att läsa hennes böcker. Vi är ute och promenerar mycket, annars blir det ingen större träning riktigt än. Målet är att promenera fram en lite bättre kondis (den är usel nu :eek:) för att om någon månad kunna börja jogga lite smått. :)
 
Min BVC-sköterska har pratat en del om ”den magiska 3-månadersgränsen” och det har stämt ganska bra här. Nu efter 3 månader kan Alvin plötsligt sitta nöjd små stunder samt sover mycket mer sammanhängande på dagarna. Nu kan han lätt sova i 2 timmar mitt på dagen utan att jag måste ha honom på magen/ selen. Innan gick det max 5 minuter... han är mycket gladare och skrattar/jollrar. Ja helt enkelt en enklare bebis på flera sätt.
Någon som också upplevt stor förändring efter 3 månader? :)
 
Någon som också upplevt stor förändring efter 3 månader? :)

Får nog återkomma när vi kommer dit :D

Skulle varit på träff med mamma-gruppen idag hos en av tjejerna men fick stanna hemma, kände mig lite tjock i halsen i morse :down: absolut inte sjuk men kanske något på gång och vill verkligen inte smitta någon annan.
 
@Poison-heart Dunderklump har varit en sådan där provocerande nöjd, välsovande bebis från start, men det har hänt så otroligt mycket i utvecklingen den senaste veckorna! De blir liksom mer och mer egna människor med personlighet efter de första månaderna som mest handlar om att äta och sova, tycker jag.

I morgon börjar skolan igen för storebror och jag och Dunderklump ska hälsa på en fd kollega till mig som fått tvillingar i december. 2,5 kg styck väger de, så Dunderklump kommer att framstå som något av en jätte i jämförelse med sina typ 8 kg.
 
Mina graviditeter har varit mina snabbaste bantningskurer någonsin. Har rätt mycket att ta av innan iof, men har båda gångerna skrivits ut från BB med 10 kg respektive 7 kg mindre än inskrivningsvikt hos mvc. Från förlossningen till hemgång skiljde det 15 kg båda gångerna. Satsar därför mest på att behålla vikten. Tänkte försöka börja gå på vattengympan igen när bebis blivit lite större.
 
Säger som @Blyger att jag får återkomma när vi kommer dit @Poison-heart ;)

För övrigt tror jag lillebror är inne i ett språng. Ska titta på lampor och skuggor och vill inte riktigt äta eller sova ordentligt på kvällarna främst. Blir liksom så övertrött att han varken vill äta eller sova då. Lite moment 22 över det hela...

Imorgon är det även dags för rotavirusvaccination, får se hur det går.
 
Min BVC-sköterska har pratat en del om ”den magiska 3-månadersgränsen” och det har stämt ganska bra här. Nu efter 3 månader kan Alvin plötsligt sitta nöjd små stunder samt sover mycket mer sammanhängande på dagarna. Nu kan han lätt sova i 2 timmar mitt på dagen utan att jag måste ha honom på magen/ selen. Innan gick det max 5 minuter... han är mycket gladare och skrattar/jollrar. Ja helt enkelt en enklare bebis på flera sätt.
Någon som också upplevt stor förändring efter 3 månader? :)

Åh det låter ju lovande, återkommer jag med när vi kommit dit! :D

Nån mer som får en att bebis som varken vill äta eller sova om den inte får tillräckligt med sömn?

Anton är väldigt känslig och blir lätt övertrött på kvällarna när han inte får sova ordentligt innan och då duger ingenting....

Säger som @Blyger att jag får återkomma när vi kommer dit @Poison-heart ;)

För övrigt tror jag lillebror är inne i ett språng. Ska titta på lampor och skuggor och vill inte riktigt äta eller sova ordentligt på kvällarna främst. Blir liksom så övertrött att han varken vill äta eller sova då. Lite moment 22 över det hela...

Imorgon är det även dags för rotavirusvaccination, får se hur det går.

Här är en bebis till som blir lite övertrött och gnällig på kvällarna! Missnöjd och vill äta ofta men blir inte nöjd även om han ätit. Att vara nyammad och mätt brukar annars resten av dygnet vara ett säkert sätt att få en nöjd och glad bebis.. :p

Ingår rotavirusvaccin hos er? Här får man välja om man vill det eller inte och mannen tycker nej men jag tycker ja.. Så nu måste jag läsa på lite och se om jag tycker det är värt att övertala honom att det är det bästa. Är ju dags för första omgången för oss nu snarast isf med.
 
@Trollunge Oj, vet inte om det ingår så. Fick också frågan om han skulle vaccineras och jag sa ja direkt för sambon var inte med så då bestämde jag :D
Exakt så här med, nyammad på morgonen och dagen funkar men inte på kvällarna....
 
@Trollunge Oj, vet inte om det ingår så. Fick också frågan om han skulle vaccineras och jag sa ja direkt för sambon var inte med så då bestämde jag :D
Exakt så här med, nyammad på morgonen och dagen funkar men inte på kvällarna....

Haha, ja synd att han var med på BVC ;)

Ja precis.. När brukar det lugna sig hos er? Senaste kvällarna här så är det vid 20-tiden som det plötsligt igen funkar att amma honom till sömns och han sover sen bra hela natten mellan amningarna *pepparpeppar* :D Så gnällig mellan typ 16-20 så det är inte så farligt ändå tycker jag!
 
Haha, ja synd att han var med på BVC ;)

Ja precis.. När brukar det lugna sig hos er? Senaste kvällarna här så är det vid 20-tiden som det plötsligt igen funkar att amma honom till sömns och han sover sen bra hela natten mellan amningarna *pepparpeppar* :D Så gnällig mellan typ 16-20 så det är inte så farligt ändå tycker jag!
Haha exakt ;)

Just idag lugnad2 han sig fortare än nån av de andra dagarna. I förrgår höll han på till 23 innan jag fick han att först somna och lugna sig och sen äta men då var han bra hungrig. Vet inte om det även har att göra med magen för jag har fuskat med d-dropparna men gav 2 dagar då och efter det upplevde jag at4 han blev knasig så nu har jag även köpt droppar som är vattenlösliga.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Gravid - 1år Scrollade i gamla tråden och tror att jag hittade sista listan. Ber om ursäkt om det fanns en senare och någon är missad. September 9/9...
18 19 20
Svar
391
· Visningar
25 884
  • Låst
Gravid - 1år Såg inte någon tråd för oss blivande höstföräldrar så jag tog mig friheten att skapa en. Fyll på listan! September 13 - Energi, andra...
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
114 188
Senast: Emtherlia
·
Småbarn Välkomna till en ny tråd! Augusti 20 - Emtherlia - flicka på 47 cm och 3045 gram (BF 30/8) 30 - Blueberry - flicka, 50,5 cm och 3475...
70 71 72
Svar
1 432
· Visningar
78 217
Senast: turbofling
·
  • Låst
Gravid - 1år Nu har alla bebisarna kommit och lagom till deras första jul så fortsätter vi att hänga här i nya tråden :heart September 1/9...
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
102 843
Senast: MM
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Vad gör vi? Del CXCV
  • Trött och arg
  • Inredningstråden, del 2

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp